تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: word کد فایل: 16531
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی

     

    انواع افسردگی1- افسردگی اساسی: این نوع افسردگی اختلال در خلق میباشد که معمولا 2 هفته بطول می انجامد. احساس دلتنگی و حزن مفرط و از دست دادن میل و لذت از فعالیتهای دلپذیرو احساس گناه و بی ارزشی از نشانه های آن میباشد. این نوع افسردگی خطرناک بوده و میتواند به خود کشی منجر گردد.

     

    2- افسردگی مزمن: شدت علایم آن از افسردگی اساسی کمتر بوده اما دوره آن طولانی و ممکن است و 2 الی 5 سال بطول انجامد. علایم آن معمولا ناتوان کننده نمیباشد اما در عملکرد مناسب و احساس خوشایندی فرد تاثیر گذار است.

    3- اختلال در سازگاری: هرگاه انسان عزیزی را از دست میدهد، شغلش را از دست داده و یا تغییر میدهد، و یا آگاه میگردد که بیماری لاعلاجی دارد کاملا طبیعی است که احساس استرس، اندوه و خشم میکند. اما در نهایت امر افراد خود را با شرایط پدید آمده وفق میدهند. اما برخی قادر به چنین عملی نمیباشند. هنگامی که واکنش فرد به یک موقعیت و یا حادثه سبب افسردگی در وی میگردد به آن اختلال در سازگاری میگویند.

    4- اختلال دو قطبی: به تغییرات غیر قابل پیش بینی خلق از شیدایی تا افسردگی اختلال دو قطبی میگویند. در یک زمان فرد رفتار برونگرایی مفرط، پر حرفی، خود بزرگ بین از خود بروز میدهد و در دوره ای دیگر افسرده میگردد.

    5- افسردگی فصلی: این نو ع افسردگی معمولا در زمستان شیوع می یابد. علت آن کاهش تابش نور خورشید است.این افسردگی سبب سردرد، تحریک پذیری و کاهش سطح انرژی میگردد.

     

    راهبردهایی برای غلبه بر افسردگی

     

    1- برای خود اهداف قابل دسترس تعیین کنید.

    2- تنها به میزان معقول و در حد توان خود مسئولیت بعهده بگیرید.

    3- کارها، اهداف و وظایف بزرگ را به بخشهای کوچک تقسم کنید.

    4- مدیریت زمان و الویت بندی را فراموش نکنید.

    5- مدتی از وقت خود را با دیگران و یک دوست صمیمی سپری کنید. سعی کنید فردی را در زندگی بیابید که بتوانید به وی اعتماد کرده و با وی درد دل کنید.

    6- به سرگرمیهایی که علاقه دارید بپردازید.

    7- ورزش کنید و فعالیت بدنی منظم داشته باشید.

    8- تا بر طرف شدن آثار افسردگی تصمیمات مهم و حیاتی خود را به تعویق اندازید.

    9- به خاطر داشته باشید که بهبودی خلق افسرده زمانبر و تدریجی میباشد انتظار معجزه نداشته باشید.

    10- از افراد غیر حامی و منتقد اجتناب کنید.

    11- به دوستان و خانواده خود اجازه دهید در روند بهبودی به شما کمک کنند.

    12- افکار مثبت را جایگزین افکار منفی گردانید.

     

    13- به خاطر داشته باشید که زندگی بطور ذاتی مبهم و نامشخص بوده و در بسیاری از شرایط تنها یک پاسخ واحد مشکل گشا نخواهد بود.زندگی مملو از احتمالات است.
     
    14- شما باید بیاموزید چگونه میان اموری که شما مسئول آنها میباشید و یا نمیباشید تفاوت قائل گردید. معمولا افراد کنترلی که بر شرایط دارند را کمتر و یا بیشتر از آنچه هست بر آورد میکنند.اموری که شما مسئولیتی در قبال آن ندارید و یا خارج از کنترل شماست به حال خود بگذارید.

     

    15- شما باید قادر باشید میان موقعیتهایی که ارزش شما باید بر اساس موفقیتهای شما تعیین گردند و دیگر موقعیتها تفاوت قائل گردید.

    16- شما باید بیاموزید که چه زمان باید با احساسات خود ارتباط برقرار کرده و چه زمان از آنها فاصله بگیرید.

    17- شما باید بیاموزید که چه هنگام باید به بر زمان حال تمرکز کنید و چه هنگام به زمان آینده.

    18- خوشبختی و نیل به شادی در زندگی هدف نامعقولی نیست اما شما باید ابتدا مفهوم خوشبختی را برای خود معنا کرده و سپس با برنامه ریزی و ایجاد سلسه مراتب و پیروی از آنها به خوشبختی مطلوب خود دست یابید.

    19- شما باید قادر باشید که میان احساسات درونی خود و واقعیتهای عینی تفاوت قائل گردید.

    20- شما باید قادر باشید تا با دیگران رابطه برقرار کنید.

    21- اعتماد بنفس خود را افزایش دهید.

    22- وابستگی خود را به دنیای خارج کاهش دهید.

    23- به خاطر داشته باشید هیچ فرد دیگر ی جز خود شما مسئول شادی شما نمیباشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان انواع افسردگی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت