تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: word کد فایل: 16676
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس

     

    نوک اردکی Platypus که در زبان لاتین به معنای پهن پا می‌باشد و نام فارسی آن نوک اردکی یا ارنی ترنگ است وقتی دانشمندان انگلیسی در سال 1799 آنرا یافتند. نامش را کبک گذاشند زیرا شبیه بسیاری از حیوانات بود. ولی هیچیک آنها به شمار نیامد. این جانور دارای منقار اردک ، دم سگ آبی و پوستی پر پشت است. مانند پرندگان تخم می‌گذارد ولی مانند پستانداران به بچه‌اش شیر می‌دهد. محل زندگی این حیوان در شرق استرالیا و جزیره تالمانی است سوراخهای بین این حیوان در جلو منقارش است. از اینرو می‌تواند مدتها در زیر آب بماند زیرا فقط سر خود را اندکی بیرون از آب نگه می‌دارد و تنفس می‌کند. پنجه‌های جلو پلاتی پوس پره‌دار است و همین امر شنا کردن آنرا آسان می‌کند اما چون به خشکی می‌آید پرده هایش در زیر پایش جمع می‌شود و در عوض چند پنجه نمایان می شود.
     

    پلاتی پوس ماده 1 تا 3 تخم می گذارد این تخمها را بوسیله دم خود به بدنش می چسباند و آنقدر همراه خود نگه می‌دارد تا نوزادان بیرون بیایند نوزاد پلاتی پوس در حالی که دندان در دهان دارد به دنیا می‌آید و از شیر مادر تغذیه می‌کند و به زودی دندانهای نوزاد می‌ریزد و به جای آن از تکه‌های سفت و شافی کناره‌های منقار خود استفاده می‌کند در جهان تنها پستاندار زهردار پلاتی پوس است. غده‌های زهری‌اش نزدیک رانهایش قرار دارد و زهر را از طریق مجرایی به سیخکهای پای عقب حیوان می‌فرستد زهرا و شبیه زهر مار است و گویا در فصل جفت گیری برای از بین بردن رقیب از آن استفاده می‌کند یعنی برای بدست آورد جفت دلخواه خود پلاتیپوس شبها به شکار کرم خاکی ، حشرات آبی ، خرچنگ آب شیرین می‌پردازد و در روز در لانه خود که در زیر گل و لای‌اش بر می‌برد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان پلاتی پوس
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت