تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 16737
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور

    فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین تا پیش از انقلاب اسلامی ، به صورت  کمیته ای غیرفعال زیرنظر فدراسیون پزشکی بوده و فعالیت این کمیته صرفاً به شرکت مسوولین آن در گردهمایی های بین المللی محدود می شد و هیچگونه فعالیت عملی در بین افراد معلول انجام نمی داد .

             پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ، در اواخر سال 1358 فدراسیون ورزشهای معلولین تاسیس گردید. اولین فعالیت این فدراسیون تازه تاسیس ، اعزام یک گروه به مسابقات المپیک افراد معلول در هلند بود که در تابستان سا ل 1359 صورت گرفت که هدف از این اعزام کسب تجارب فنی و تهیه منابع و قوانین و مقررات و شرکت در اجلاس ورزش معلولین جهت شناساندن ج.ا.ایران در فدراسیون بین المللی معلولین بود .

    پس از بازگشت گروه اعزامی از مسابقات المپیک هلند ، اولین دوره کلاس مربیگری ورزشهای  معلولین درچند رشته در همان سال برگزار شد . مربیان پس از آموزشهای لازم به استانهای خود مراجعت و نسبت به تشکیل تیمهای ورزشی اقدام نمودند که اولین مسابقات افراد معلول در رشته های دوومیدانی ، پینگ پنگ ، شطرنج ، بسکتبال  با ویلچر ، والیبال نشسته و شنا در تهران در شهریورماه 1359 برگزار   شد، که نابینایان فقط در رشته شطرنج شرکت داشتند.

    استقبال افراد معلول از فعالیتهای ورزشی و شرکت در مسابقات بقدری بود که مسئولین را واداشت تا اقدام بیشتری در این  زمینه انجام دهند.با آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359 و نیل بخشی از رزمندگان به فیض جانبازی روز به روز به آمار ورزشکاران این رشته افزوده می شد که این نقطه عطفی در تاریخ فدراسیون محسوب می گردد.

    دراردیبهشت سال 1360 اولین تیم ورزشی افراد جانباز و معلول کشور در رشته بسکتبال با ویلچر به کشور یوگسلاوی اعزام گردید. تغییر ریاست فدراسیون و تشکیل کلاسهای متعدد مربیگری و داوری و برگزاری اولین مسابقات قهرمانی کشور در زمینه های مختلف ورزشی از جمله فعالیتهای سال 1360 محسوب می گردد. از تحولات دیگر در این سال تغییر نام فدراسیون به فدراسیون ورزشهای جانبازان و معلولین بود. درکل سال 1360 نقطه اوج اولیه فعالیت ورزشی معلولین در بعد از انقلاب اسلامی محسوب می شود.

    در سال 1361 اولین کاروان ورزشی جانبازان و معلولین در قالب تیم تیراندازی به مسابقات جهانی استوک مندویل که در کشور انگلستان برگزار می گردید، اعزام شد. در این دوره از بازیها  به دلیل افشاء گری های کاروان اعزامی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل و آمریکا از شرکت آنان در رقابتها جلوگیری بعمل آمد.

    درسال 1363 تیم ملی جانبازان و معلولین جمهوری اسلامی در رشته دو و میدانی با توجه به یک سال تحریم در مسابقات استوک مندویل با شرکت در مسابقات جهانی صاحب مدالهای طلا و نقره و برنز شد و همچنین حضور اولین بار تیم والیبال نشسته کشورمان در مسابقات جهانی والیبال نشسته نروژ و کسب مقام قهرمانی جهان باعث جذب هزاران جانباز و معلول گردید .

    یک سال بعد ،  اولین جشنواره فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین با شرکت 5000 ورزشکار در چند رشته ورزشی جانبازان و معلولین  با حضور رهبر معظم انفلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای ( که مقام ریاست جمهوری را بر عهده داشتند) برگزار شد که سخنان گهربار ایشان توسعه و گسترش ورزش معلولین را باعث گردید.

    اولین حضور گسترده تیمهای ورزشی افراد جانباز و معلول کشورمان در بازیهای پارالمپیک سئول (پس از تحریم دو المپیک آمریکا و شوروی سابق) با حضورموفق تیمهای مختلف ورزشی مخصوصا والیبال نشسته و دوومیدانی همراه بود که ضمن استحکام تشکیلات ورزشهای معلولین دربین جهانیان ،  فعالیت ورزش در این رشته ها گسترش بیشتری یافت .

    درسال 1368 با همگام شدن فعالیت بنیاد جانبازان با فدراسیون ، ورزش جانبازان و معلولین سیر صعودی گرفته و باعث فعالیت رو به رشد ورزش این قشر گردید. از سال 68 تا 79 فعالیت فدراسیون با برنامه های مدون و برگزاری جشنواره های فرهنگی – ورزشی که بعضاً توسط مسئولین عالی رتبه کشور از جمله حضرت آیت الله خامنه ای و جناب آقای هاشمی رفسنجانی افتتاح می گردید دگرگونی خاصی یافت و شرکت موفق در سه پارالمپیک بارسلون – آتلانتا و سیدنی توانست جایگاه مناسبی در ورزش جانبازان و معلولین کشورمان و جهانیان کسب نماید.

    در سال 1379 دو رویداد مهم، مستقل شدن فدراسیون نابینایان و تشکیل کمیته پارالمپیک از نقاط عطف دیگر تاریخ ورزش جانبازان و معلولین محسوب می گردد .

           در حال حاضر ورزش جانبازان و معلولین دربیش از 15 رشته ورزشی فعالیت می نماید که در تمام استانها و بیشتر شهرستانها فعال می باشد. در پایان این بخش به مدالهای کسب شده توسط ورزشکاران جانباز و معلول در چهار دوره مسابقات پارالمپیک اشاره می گردد

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین کشور
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت