تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17828
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست

     چسبناک بودن سطح زبان آفتاب پرست و داشتن فررفتگی ها و برآمدگی های فراوان ، آن را به یکی از کارامدترین ابزارهای شکار تبدیل کرده است . اما این امکانات فقط برای شکار جانوران کوچکی مانند حشرات کارایی دارند . حال آن که بارها دیده شده است آفتاب پرست ها از جانوران بزرگتری مانند سوسمارها و پرندگان کوچک نیز تغذیه می کنند .

     

    آفتاب پرست برای به دام انداختن چنین شکار هایی ، به زبان بسیار بزرگی نیاز دارد که سطح گسترده ای نیز داشته باشد . چنین زبانی دست کم از سر خود جانور بزرگتر خواهد بود . چگونه آفتاب پرست با همین زبان نه چندان بزرگ و گسترده خود ، این شکارهای بزرگ را به دام می اندازد ؟

    آنتونی هرل و همکارانش برای پی بردن به راز زبان آفتاب پرست با زیر نظر گرفتن تعدادی آفتاب پرست از مراحل شکار آن ها فیلم برداری کردند . دوربین فیلم برداری آنان سرعت زیادی داشت . از این رو ، آنان توانستند تغییرات شکل زبان را در جریان به دام انداختن شکار مشاهده کنند . درست چند میلی ثانیه پیش از تماس زبان با شکار ، انتهای این اندام به درون فرورفتگی پیدا می کند و ساختار فنجان مانندی می سازد که شکار را به درون خود می مکد .

     

     

    عکس های بعدی نشان دادند وقتی این فنجان مکنده به شکار می چسبد ، ماهیچه های زبان منقبض می شوند و فنجان را عقب می کشند تا نیروی مکش افزایش یابد. شکیل ساختار فنجان مانند نه تنها باعث ایجاد نیروی مکش می شود ، بلکه چسبناکی زبان را نیز به میزان زیادی افزایش می دهد ؛ زیرا این ساختار برسطح زبان نیز می افزاید .

    آزمایش های بعدی نشان داد ماهیچه هایی که در تشکیل فنجان و ایجاد نیروی مکش دخالت دارند ، در کل برای شکار ضروری اند . وقتی آنان اعصاب این ماهیچه ها را قطع کردند ، دیدند جانور هنوز هم زبان خود را بیرون می آورد اما نمی تواند شکار را بگیرد . بنابر این به نظر می رسد برخلاف ان چه که تصور می شود ، چسبناک بودن سطح زبان شرط لازم برای شکار موفقیت آمیز است ، اما شرط کافی نیست.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان راز زبان آفتاب پرست
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت