تحقیق مقاله رایگان زعفران

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17892
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان زعفران

    اسم من «زعفران» است!

     

    مقوی معده و مسکن سرفه هستم. برنشیت مزمن را درمان می‏کنم. من سرشار از املاح معدنی هستم. از پیشروی کرم خوردگی دندان جلوگیری می‏کنم. اگر غمگین هستید، از من استفاده برید، زیرا به شما نشاط و شادمانی می‏دهم. خوردن من زایمان را آسان می‏کند... و هزاران خاصیت دیگر که کمتر کسی از آن خبر دارد!
    فارسی من «لرکیماس» بود ولی این روزها همه مرا به نام زعفران می‏شناسند، عربی من زعفران، حساد و صفران است.
    قسمت مورد استفاده من در رنگ کردن خوراکیها تارهای گل من است که در اصطلاح گیاه‏شناسی به آن کلاله گویند و غالبا این کلاله‏ها با خامه همراه است، همراه بودن این تارها با خامه هر چند تقلب محسوب نمیشود، ولی از قیمت آن می‏کاهد. من دارای بوی قوی و عطر مطبوع و طعمی تلخ و کمی تند می‏باشم، تکثیر گیاه من به وسیله پیازها در اواسط تیر ماه صورت می‏گیرد. من در چند نقطه ایران مخصوصا خراسان و قائنات می‏رویم، بعضی از حشرات مخصوصا بعضی از انواع چلپاسه از گیاه من فرار می‏کنند، من دارای مواد چربی، املاح معدنی، صمغی، یک ماده رنگی، یک اسانس و عطر مخصوص و دارای چندین عامل دارویی هستم. من علاوه بر مصرف در تغذیه، دارای اثر درمانی می‏باشم. من مقوی معده و مسکن سرفه مخصوصا در برنشیت مزمن هستم، اثر من در باز کردن عادت ماهانه زنان که در اطراف پزشکان جدید عنوان شده مشکوک است، پزشکان سنتی ایران آن را قبول ندارند. در موقع کشت من باید توجه کامل شود تا پیاز من مورد حمله قارچهای طفیلی قرار نگیرد، چه در این صورت پیاز من می‏پوسد و محصولی به دست نمی‏آید. دمکرده و جوشانده من مسکن درد دندان است و کسانی که دندانشان کرم خورده است اگر آنرا مضمضه کنند درد آن ساکت شده و از پیش رفتن پوسیدگی دندان جلوگیری می‏شود. من نشاط آور و شاد کننده می‏باشم. عطر من ضد عفونی کننده بوده و کمی محرک اعصاب است و اثراتی شبیه گاز ازن داشته و خنده آور است، ولی اینکه می‏گویند هر کس یک مثقال زعفران بخورد مبتلا به مرض قهقه شده و در اثر خنده زیاد می‏میرد چندان صحیح نیست، زیرا این مقدار زعفران کشنده نیست، ولی اشخاص ضعیف را ممکن است دچار خنده نماید. من مقوی حواس پنجگانه، بادشکن، ضدعفونی، پیشاب آور، قابض، محرک باه و مقوی روح حیوانی و مقوی جگر و دستگاه تنفس، زه‏کش کلیه و مثانه و باز کننده رنگ رخساره می‏باشم. خوردن من زایمان را آسان می‏کند. خوردن من با عسل جهت ریختن سنگریزه و با ادویه مناسب جهت درد رحم و نشستگاه تجویز می‏شود. بوییدن گل من جهت سرسام (مننژیت) نافع بوده، و کمی خواب آور است. سرمه من جهت جلای چشم و آبریزش تراخم، قرحه چشم مفید است. چکاندن آب جوشانده من در دماغ جهت سر درد شدید و بی خوابی نافع است. ضماد من روی چشم جهت جلوگیری از رطوبات و آبریزش چشم و تسکین قرمزی آن سودمند می‏باشد. مالیدن من با فرفیون جهت نقرس و درد مفاصل و پاشیدن گرد کوبیده من روی زخم از خونریزی جلوگیری می‏نماید، و حمول آن درد رحم را تسکین می‏دهد. مقدار خوراک من سه تا پنج گرم است. گذاشتن یک تار گل من در مجرای ادرار باز کننده پیشاب است.
    روغن زعفران
    یکی از داروهای قدیمی روغن زعفران است، و برای تهیه آن پنجاه مثقال زعفران را در سه لیتر و نیم روغن کنجد و با زیتون پنج روز خیس می‏کردند و هر روز به هم می‏زند و بعد آن را صاف می‏کردند، به صاف شده آن روغن زعفران و به ته نشین آن در طب قدیم «قرقومعما» لقب داده بودند. روغن زعفران نرم کننده اعصاب و سختی رحم و خواب آور و بادشکن است. مالیدن این روغن در اطراف سوراخ بینی و چکاندن آن در بینی در معالجه ذات الجنب (سینه پهلو) تجویز می‏شود، مالیدن آن ضد عفونی کننده جلدی و درمان زخمهای جلدی بوده و باعث سر باز کردن دمل و کورک می‏شود و جهت زخمهای رحم و زخمهای بد خیم و چرکین توصیه شده است، حمول این روغن با موم و مغز استخوان جهت زخم نافع است.
    «قرقومعما» نیز دارای کلیه خواص روغن زعفران است، مقوی اعصاب، نرم کننده زخمهای خشک، پیشاب آور بوده و ضد عفونی کننده جلدی و پاک کننده آثار ضربه و زخم است، چشم را تقویت می‏کند و تیرگی آن را بر طرف می‏سازد. برگ گیاه من جهت التیام جراحات تازه مفید بوده، و ضدعفونی کننده است.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان زعفران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان زعفران, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان زعفران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان زعفران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان زعفران, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان زعفران, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان زعفران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان زعفران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان زعفران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان زعفران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت