تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17927
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تاریخ
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ

    سومریان خشت های کوچکی می ساختند و برای نوشتن با میخ های چوبی یا فلزی بر روی آن فشار می آوردند و بعد از خشک کردن دیگر نیازی به مرکب نبود.

    خط میخی توسط بابلیان و آشوریان یعد از سومریان با همان سبک بوجود آمد.

    ایرانیان با مرکب های ساختگی بر روی پوست حیواناتی مانند خرس می نوشتنداما پوست بعد از گذشت زمانی می پوسد.

    در کنار رود نیل گیاه پاپیروس به صورت نی کشف شد . مصریان با چسباندن ورقه های نازک پاپیروس از ان طومار درست می کردند.

    اما نخستین کسانی که به ساخت کاغذ مشغول شدند . آنان با ارد ساخته شده از گیاهان خمیری درست می کردند و بعد از خشک کردن آن کاغذ درست می کردند.

    ایرانیان در در قرنهای ابتدایی اسلامی کاغذسازی را از چینی ها یاد گرفتند و به اروپاییها یاد دادند اروپاییها آن را گسترش دادند ولی در ایران و چین کانلا منسوخ شد.

    - در حال حاضر کاغذ بافت گیاهیست که درجه بندی های مختلفی دارد.مرغوبترین و گرانترین آنها از پنبه وکتان است.

    - در درجه دوم کاغذ ها از نیشکر و در درجه سوم از چوب درخت هستند.

    -اندونزی  کره جنوبی جاپن  ایران چین  پرتقال المان اسپانیا استرالیا برزیل روسیه و  فرانسه از تولید کننده های اصلی کاغذ دنیا هستند.

    شاید بتوان گفت که سفیدترین نوع کاغذ کاغذهای آلمانیست , این نوع از کاغذها در گرمهای پایین متاسفانه امکان پشت زدنشان وجود دارد البته آلمان کاغذهای کتان مرغوبی را تولید می کند. بهترین نوع کاغذها را کاغذهای اندونزیایی و یا کره ای دارند,کره در تولید مقوا و گلاسه در جهان بدون رقیب است. این کاغذها بافت های نزدیک تری نسبت به انواع دیگر ی از کاغذها دارند , چاپخانه های سرتاسر دنیا با کاغذ های چینی میانه ای ندارند . جاپن از قویترین کشورهای دنیا در کاغذهای پرینتر است . روسیه بیشتر به تولید کاغذهای کرافت مبادرت ورزیده است و ایران نیز به خاطر موادی که در استفاده می کند کاغذهای ناهمواری دارد

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان تاریخچه و انواع کاغذ
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت