تحقیق مقاله نوشابه

تعداد صفحات: 14 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17932
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله نوشابه

    یکی از نوشابه های محبوب آمریکایی پپسی کولا چندین بار وارد مرحله تست شد.توانائی این محصول برای باقی ماندن از چندین ورشکستگی ، تغییرات متعدد مدیریتی و نزاعهای عمده داخلی آن را تبدیل به یک بازیگر قدرتمند تر در مزایدات برای تائید طعم آن نمود.

    داستان ما با تولد کالب دی برادهام در  سال 1867 شروع می شود..برادهام در chinquapin کارولینای جنوبی در سال 1867 متولد شد. Chinquapin یک مجتمع روستائی است که حدود 40 مایلی نیوبرن کارولینای شمالی قرار دارد.نیوبرن یک شهر بندری ساحلی است که برای اولین بار در سال 1710 مهاجران سوئیسی و آلمانی ساکن آن شدند.

    کالب برادمن  در دانشگاه کارولینای شمالی ماری لند دانشکده پزشکی شرکت کرد.در حالیکه در دانشگاه ماری لند او گاهگاهی وقت خود را در داروخانه محلی می گذراند..همگامیکه تجارت پدر او در سال 1891 شکست خورد کالب از دانشکده پزشکی بیرون آمد و تصمیم گرفت یک داروخانه برای خود در نیوبرن افتتاح کند . این داروخانه اولین داروخانه پپسی کولا بود و در  میان  و خیا بانهای پولاکدر نیوبرن واقع شده بود.

    کالب طعم این نوشیدنی را بوجود آورد که باعث شود افراد در داروخانۀ جدیدش احساس خنکی  در سال 1893 او شروع به فروش نوشیدنیهای براد-نمود که در میان.دیگران ادعا می کرد که داروی اختلال در هضم غذاست.در سال 1898 کالب برادهاه عنوان تجاری ppp cda رابه قیمت 100 دلار از یک شرکت در نیوآرت نیوجرسی خریداری کرد که ورشکسته شده بود. نام نوشیدنی جدید خود را ازبرادزکولا به پپسی کولا تغییر داد و بدنبال همسایه ای بود که هنرمندی برای خلق اولین. مارت تجاری پپسی کولا باشد.بادهام از ایالت کارولینای شمالی ادارۀ ثبت اختراعات امریکا در خواست یک نتم تجاری برای پپسی کولا شد. در سال 1802 او همچنین.نود و هفت سهم از سهام را برای شرکت جدیدش فرستاد و آماده بود تا پپسی  را برای  دنیائ که مشتاقانه منتظر آن بودند بفرستد. در اتاق پشت داروخانه اش کالب نوشیدنی را مخلوط می کرد و در سال اول 8000 ....از این شربت را به فروش رساند. با آگاهی از ارزش تبلیغات او 1900 دلار از هر سود خود را صدف تبلیغ نوشیدنی جدیدش می کرد. در سال 1903 برادهام از اتاق پشت داروخانه اش خارج شد و به شرکت تازه تاسیسش نقل مکان کرد تا یک چهارم را برای اغلب یک سال قبل از مستقر شده هائ در خانۀ  دائمی اش اجاره کند که با عنوان کارخانۀ بیس شاپ در نیوبرن معروف بود. در آن زمان او همچنین خطوط بسته بندی  نوشابه در بطری را به تجارت تولید رو به گسترش نوشیدنی اش اضافه کرد. کالب پانزده کارخانۀ دیگر برای پر کردن بطریهای نوشابه در سال 1906 تاسیس کرد تا اولین نسل پپسی را جذب کند.  محل این تا سیسات از اهمیت زیادی برای کسانی بر خوردار است که خاطرات پپسی را جمع آوری می کنند و در زیر فهرست آنها آورده شده است:جدول ص 2......

    در سال 1907 چهل کارخانۀ پر کنندۀ بطری نوشابه پپسی کولا را تولید می کردندو000/100 گالن از آن در آن سال فروخته شد.در سال 1908 اداره های جدید و تسهیلات تاسیساتی به کارخانۀ نیوبرن افزوده شدند و تعداد بطریها به طرز چشمگیر به 93  افزایش یافت.وآغاز دهۀ دوم قرن جدید کالب بادهام نوشابه را برای 280 پر کنندۀ بطری تولید می کرد و به نظر می رسید که هیچ چیز نمی تواند محبوبیت رو به گسترش این نوشیدنی جدید را متوقف کند.

    شکلات عمدۀ کالب مدت کوتاهی پس از پایان جنگ جهانی اول آغاز شده هنگامیکه قیمت شکر تبدیل به یک نوسان شدید شد.شکر یک ماده ترکیبی اصلی در نوشابه های پپسی از پنج سنت به یک پوند تا سنت و دونست از یک پوند افزایش یافت.برادهام با اعتقاد به اینکه قیمت شکر از این هم بالاتر می رود مقدارزیادی شکر را برای مبارزه با افزایش سطح قیمت شکر خریداری کرد. در سال 1920 قیمت شکر به میزان سه ست ازیک پوند کاهش یافت و در پایان اولین. فصل از تاریخچه پپسی تنها موضوع مهم آن بود. در سال 1922 شرکت پپسی کولا درمانده شد و بالاخره در 2 مارس1923 ور شکست شد و کالب برادهام- به داروخانه اش بازگشت. در 7 می 1923 شرکت(carven  holdig ،گروهی از طلبکاران برادهام امتیاز تجاری پپسی کولا را خریداری  کردند و  30000 دلار را در مزایده سرمایه گذاری کردند.این گروه پپسی کولا را به عنوان یک عملی نگهدارنده،خریداری کردند تا زمانیکه یک خریدار پیدا شود که عملاً این تجارت را دوباره به گردش در آورد.آن خریدار وال استریک با اسم مستعار روی سی مگارگل بود که 35000 دلار را به شرکت carven holding پرداخت کرد. روی مگارگل شرکت پپسی را در ایالت ویر جینیا در سال 1923 تشکیل داد و تاسیسات تولیدی نوشابه را به وست براد استریت 1224 در پیچ موندویرجینیا انتقال داد.زنجیره ای  از سالهای بدون سود باعث شد مگارگل بیشتر سرمایۀ خود را در تجارتش صرف کند.بالاخره در تلاش آخر در زنده کردن پپسی و افزایش سرمایۀ عملیاتی او به عنوان شرکت ملی پپسی کولا در ایالت و برجینیا شناخته شده

    رفت بزرگ در سال 1929 آخرین اقدام نا چیز مگارگل در بقای شرکتش بود و در 8 ژوئن 1931 شرکت پپسی کولا دوباره دستخوش رنج و شکستگی شد. در سال 1931 نبردهای کولا به تازگی شروع شده بود و چارلزجی گوت یکی از اعضای اجرائ شرکت شیرینی سازی loft ،تبدیل به یک قربانی شد در زمانیکه شرکت کوکاکولا از اعطای پول ترول سودی برای نوشابه که در بیش از 138 مغازۀ شیرینی فروشی در ناحیۀ بزرگتری از نیویورک سرو می شد سر باز زده واکنش گوت به این منع خرید امتیاز اعضاری برای مارت تجاری و سرمایه گذاری شرکت از بین رفته پپسی کولا به میزان 10500 دلار بود. در 10 اگولت 1931 چارلزگوت شرکت پپسی کولا را در ایالت دلویر تشکیل داده تاسیسات متمرکز نوشابه آزمایشگاههای شرکت شیرینی سازی loft در شهر لانگ آملیذ نیویورک انتقال یافت و ترکیب نهائ و انتقال نهائ محصول توسط شرگت گوت، شرکت Grace در شهر بالتیمور مری لند انجام می شد.

    در مرحل اولیۀ ساز ماندهی مجد شرکت،گوت ازیک شیمیان در شرکت خود برخوردار بود که فرمول نوشابه پپسی را بیشتر به میل خود تغییر داد ودر مورد یک قرار داد با شرکت نوشابه سازی mavis در شهرلانگ آملیذ مزاکره کرد تا پپسی را در بطریهای شش اونس پر کند.اولین تبلیغات توسط شرکت شیرینی سازی loft در سال 1932 ادعا میکرد که 3500000 نوشیدنی پپسی کولا در فروشگاه ها لیهوناد فروشی در 138 فروشگاه شیرینی او سرو می شوند. با اینحال فروش در بطیهای 6 اونس گسترده بود و به هیچ بکانرفت

    در یک جدا سازی،تغییر به سمت افزایش فروش در بطریها،گوت تصمیم گرفت بطریهای پپسی 12 اونسی را ارایۀ دهد که گردنۀ آنها با ورقۀ قلع پوشانده شده بود.او اشتباهاً به این نتیجه رسید که عموم این نوشیدنی برتر را با قیمت بیشتر خواهند پذیرفت که دو برابر حجم پنج سنت معروف برای نوشیدنی 6 اونس بود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله نوشابه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله نوشابه, مقاله در مورد تحقیق مقاله نوشابه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نوشابه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله نوشابه, تحقیق درباره تحقیق مقاله نوشابه, مقاله درباره تحقیق مقاله نوشابه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نوشابه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله نوشابه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله نوشابه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت