تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 17942
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران

    جمهوری اسلامی ایران کشوری است که از نظر منابع انسانی و موقعیت خاص جغرافیایی، اقتصادی و فرهنگی شرایط منحصر به فردی را در جهان داراست. نیروی انسانی با هوش و خلاق که (بالاتر از نرم هوش متوسط جهانی است) پل ارتباطی دو قاره بزرگ آسیا با 15 کشور همسایه، معادن و ذخایر زیرزمینی گرانقیمت و کمیاب دنیا، دسترسی به خلیج فارس(مرکز تجارت و تولید نفت و گاز جهان) و دریای عمان (دسترسی به دریاهای آزاد) ویژگی جغرافیایی خاصی از آن ساخته است. ایران در منطقه خاورمیانه که یکی از بزرگترین کانونهای جغرافیای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دنیا است قرار دارد. خاورمیانه از نظر فرهنگی محل پیدایش ادیان بزرگ الهی و تمدن‌های بزرگ جهان مانند بابل، مصر، ایران و اسلام است.این موقعیت خاص از یک طرف سلطه گری و زیاده‌خواهی و عدم پایبندی دشمنان به حقوق بشر، ‌انسانیت آزادی، احترام به قانون حقوق دیگر ملل و... از طرف دیگر باعث شده است میهن عزیز و اسلامی ما در طول تاریخ آماج حملات و تجاوزات دشمنان گوناگون سلطه‌گر و متجاوز همچون روس‌ها، مغول‌ها، عثمانی‌ها، پرتغالی‌ها، انگلیسی‌ها، آلمان‌ها، بعثی‌های متجاوز عراق و شیطان بزرگ آمریکا قرار گرد. که با ایثارگری، مبارزات غیرت‌مندانه همه مردم آن کشور (ترک، فارس، کرد، عرب، بلوچ، ترکمن و...) لحظه لحظه‌ی تاریخ و قطعه قطعه‌ی خاک پاک این سرزمین به مجاهدت بزرگ مردانی همچون خمینی کبیر نورانی است و رنگین و معطر است به خون شهدایی همانند ستارخان و باقرخان و شیخ‌فضل‌الله نوری، مصطفی خمینی، مطهری، بهشتی، رجایی، باهنر، چمران، قرنی، فلاحی، همت، باکری، بروجردی، زین‌الدین و... و هزاران هزار شهیدی که برای دفاع از اسلام، آزادی وطن خود در مقابل متجاوزین آرام و ساکت ننشستند.بنابراین هوشیاری، بیداری و کسب دانش در زمینه‌های دفاعی و مقابله با دشمنان یکی از ضروری‌تری مسایلی است که هر ایرانی باید در هر شرایطی (چه صلح و جنگ) داشته‌باشد، تا بتواند در مواقع لزوم با آمادگی بیشتری به ادای وظیفه در مقابله دشمنان برای حفاظت از دین و میهن خود اقدام کند.وابستگی یکی از واژه‌هایی است که زیاد شنیده‌اید این کلمه متضاد کلمه استقلال است. استقلال یکی از آرمانهای ملت‌های دنیا و وابستگی کشورها یکی از اهداف اصلی کشورهای استعمارگر و سلطه‌گر برای تسلط بر کشورهای ضعیف است تا حدود 60 سال قبل کشورهای سلطه‌جود بیشتر با اشغال نظامی، کشورهای مورد نظر را تصرف می‌کردند یا با تعیین حاکمانی دست نشانده به طور مستقیم استقلال آنها را از بین برده و آنها را تحت سلطه قرار می‌دادند ولی امروزه با رشد آگاهی مردم همه کشورها و توسعه علوم و تکنولوژی، از ترفندها و روش‌هایی جدید برای ایجاد وابستگی ملت‌ها استفاده می‌کنند (استعمارنو) این توطئه و تهدیدها بیشتر فرهنگی است و هدف اصلی در این ترفند‌ها و توطئه‌ها نوجوانان و جوانان که سرمایه‌های اصلی هر کشورند می‌باشند.

    ایالات متحده در کشاکشی گسترده با قدرت‌های جهانی در تاریخ معاصر و پس از گذران دوره‌ای طولانی از تقابل در جهان 2 قطبی، اکنون خود را یگانه قدرت یکه تاز و بلامنازع در صحنه جهانی احساس می‌کند.

    اگر چه از مشخصات قدرت آمریکای امروز در حوزه های اصلی سلطه، یعنی اقتصاد، نظامیگری و تبلیغات است اما همواره نسبت به برخورداری از چهره مقبول، مطلوب و محبوب در میان ملت های جهان احساس ضعف داشته و سعی کرده است با رواج فرهنگ لیبرالی آمریکایی، تمام امکانات و توان خود را در جهت تامین و استقرار این جایگاه برتر بسیج سازد.

    امروز می بینیم که حضور نظامی آمریکا در آمریکای جنوبی و لاتین، خاورمیانه، عراق، افغانستان و خلیج فارس نتوانسته نیازهای امنیتی این کشور را تامین کند و شرایط منطقه به صورتی دیگر و تحت تاثیر متغیرهای دیگر رقم می‌خورد. در واقع در دنیای معاصر خواست ملت‌ها بزرگ ترین و تاثیرگذارترین نیرو هم در صحنه های داخلی و هم در مناسبات کشورها در همه جهان است.

    چنانکه میدان اصلی رقابت قدرت های جدید با آمریکا عبارت است از تلاش برای تغییر خواست و اراده انسان‌ها به سمتی متفاوت از آنچه فرهنگ و نگرش آمریکایی به آن دعوت می‌کند.

    ایران اسلامی به همت ملت فرهیخته، پایدار و ایثارگر خود و به یمن اتحاد توده های خود و با الهام از منبع والا و لایزال اسلام و با عنصر قوام بخش و هدایتگر رهبری الهی توانسته است نقش خود را در قالب جامعه الگو و آزاد و ارائه دهنده برنامه مناسب و مطلوب ایفا نماید؛ بدین ترتیب آمریکا بیشترین خطر و ضربه پذیری را از ناحیه جذابیت و قابلیت نفوذ الگوی انقلاب اسلامی حس می کند و خود را ناچار از مقابله و دفاع از خود در برابر تغییرات جدید می بیند.

    مثلث اقدامات آمریکا علیه ایران اسلامی از سه ضلع برخورد امنیتی- نظامی، برخورد فرهنگی و برخورد اقتصادی تشکیل شده است.

    راهبرد اساسی ملت ایران در مواجهه با کید و ترفند دشمنان، ملهم از آموزه‌های قرآنی است. به‌عنوان نمونه خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: و إن تصبروا و تتقوا لایضرکم کیدهم شیئا.

    در حوزه برخورد امنیتی و نظامی نیز راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر 3پایه استوار بنا نهاده شده است که عبارتند از:  اول: آمادگی رزمی (و اعدوا لهم مااستطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدولله و عدوکم). دوم: حفظ روحیه و عزم ملی (و لا تهنوا و لاتحزنوا و انتم الاعلون ان کنتم مومنین). سوم: پایداری و مقاومت (ان یکن منکم عشرون صابرون یغلبوا مائتین و ان یکن منکم مائه یغلبوا الفا من الذین کفروا).

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران , مقاله در مورد تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران , تحقیق درباره تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران , مقاله درباره تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله منابع انسانی و اقتصادی جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت