تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری )

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18027
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری )

    ویژگیهای  مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری )

     

    1- مدیر مدرسه خوب دارای  برنامه آموزشی و تقو یم اجرایی سالانه  فعالیت ها و ...می باشد .

    2-  عوامل آموزشی مدرسه خوب با دانش آموزان دوست و رفیق هستند به نحوی که دانش آموز زیبا ترین احسا س  را دراین محیط دارد.

    3- دانش آموزا ن در کارهای گروهی و فعا لیت های آموزشی تربیتی مثل شورای دانش آموزی ،اقامه نماز، انجمن علمی  و ...  باعلاقه شرکت دارند.

    4- معلمین و همه افرادی که با دانش آموز سر و کار دارند از سواد کافی برخوردارند و با مسایل تعلیم و تربیت و روانشناسی آشنایی دارند.

    5- کارهای مدرسه خوب تقسیم شده و هریک از افراد نسبت به نقشی که در آن دارند هم توانایی لازم و هم آشنایی کامل دارند .

    6- مدیر و دبیرا ن مدرسه خوب با فرایند یاد دهی - یادگیری و روانشناسی تربیتی آشنایی دارند .

    7- دانش آموزان در امور مختلف مشارکت دارند و نسبت به آنچه که در آموزشگاه می گذرد احساس مسئولیت می نما یند.

    8-  تعا مل مناسبی بین عو امل آموزشگاه و دانش آموز ان و اولیا ء برقرار است .

    9-  شورای دبیرا ن فعال بوده و در این شورا  مسائل گذشته و روز و برنامه های آینده به بحث و بررسی گذاشته می شو د .

    10-  مدرسه خوب با اداره آموزش و پرورش و سایر سازمانها ارتباط موثر و مطلوبی دارد .

    11- در مدرسه خوب فعالیت ها و اقدامات هدفمند است و درتما م فعالیت ها نظم و انضبا ط حا کم است .

     

     

    12- نظام  مشاوره ای  مدرسه  خوب ، کارا و اثربخش است .

    13 - مدرسه خوب دانش آموز را با مهارتهای زندگی  آشنا کرده به نحوی که پس از اتمام هر دوره  تحصیلی به راحتی می تواند وارد جامعه شود .

    14 - در مدرسه خوب ، میراث فرهنگی ، وطن دوستی ، احترام به نیاکان و تاریخ و پرچم و ...  گرامی  داشته می شو د .

    15- مجموعه امورمدرسه خوب با سازماندهی مناسب مدیر هماهنگ است .

    و ...

     

    ویژگیهای مدرسه خوب ( از لحا ظ کالبدی  و سخت افزاری )

     

    1- فضای آموزشی مدرسه خوب ( کلاس درس ) متناسب با سن و پایه تحصیلی دانش آموزان محرک و جذاب باشد .

    2- مدرسه خوب دارای محیطی زیبا و با طرا وت  و نشا ط آور است .

    3 – درمدرسه خوب ابعاد کلاسها و صندلیها استاندارد و متناسب با سن دانش آموزان می باشد .

    4- فضای فرهنگی ، هنری و فن آوری برای رفع نیازهای علمی و تحقیقی دانش آموزا ن مهیا می  باشد .

    5- مدرسه خوب به شکوفایی استعداد و توانایی جسمی دانش آموزا ن اهتمام دارد و در جهت تامین  فضا و امکانات ورزشی کوشا می باشد .

    6- در مدرسه خوب فضای نمازخانه رغبت انگیز ، سالن ها وسیع وتمیز ، سرویهای بهداشتی تمیز و استاندارد می باشد .

    7– در مدرسه خوب مکا ن نشستن راحت بوده سیستمهای گرما یی و برودتی مناسب و کلاس ها به دور از سر و صد ا و دارای  نورکا فی می باشند.

    8- در و دیوار و حیاط  و رنگ مدرسه خوب ، دارای پیام آموزشی و تربیتی هستند .

    9- در مدرسه خوب با تامین سرویس ایاب و ذهاب به سلامت جسمی دانش آموزا ن توجه کافی میشود .

    11- مدرسه خوب به بهداشت روحی دانش آموزان توجه کافی دارد و با ایجاد  کتابخانه ، آزمایشگاه ، اتاق خلاقیت و سالن سمعی و بصری در جهت تامین آن می کوشد .

    12 - مدرسه خوب دارای امکانات آموزشی و آزمایشگاهی از قبیل رسانه های دیداری و شنیداری، تجهیزات آزمایشگاهی و ...   می باشد .

    13- محیط آموزشی گویای معماری ایرانی و اسلامی و دارای پیام فرهنگی هنری است .

    کاملا درسته ! (متاسفانه) مدارس ایران کلا ضعیف هستند و بجز چند مدرسه خاص باقی مدارس کاملا دارای نقص میباشند و مدارس دولتی در این زمینه از نقایص بیشتری برخوردار هستند و با توجه به اینکه دولت توجه کافی (از نظر مالی) به مدارس خود ندارد و از طرفی مردم هم (به دلایل مختلفی) تمایل چندانی برای کمک به مدارس ندارند بعید به نظر میرسد به زودی این مشکلات حل شود.

    بدبختانه قانون تحصیل رایگان که در قانون اساسی آمده پشتوانه اجرایی ندارد یعنی برای تحصیل رایگان لازم است تا بودجه کافی در اختیار مدارس قرار گیرد که نمیگیرد اگر هم خود مدرسه بخواهد اقدام به جمع آوری کمک مالی از مردم کند سریعا با واکنش مسئولین و مردم مواجه میشود و همه "تحصیل رایگان" را به سر مدرسه میکوبند و این میشود که در نهایت مدرسه با هزینه های گزافش با بودجه ای اندک باید اداره شود این در حلیست که گرفتن تبلیغ (بر روی دیوار مدارس یا در داخل مدارس) هم برای مدارس ممنوع است یا گرفتاریهای اداری دارد که هیچ مدیری جرات نمیکند سراغش برود!

     

     

    از قدیم هم گفته اند بی مایه فطیر است

    و ...

    راهکارها و پیشنهادات :

     الف : ستادی

     1-  طراحی و راه اندازی وبلا گ با عنوان مدرسه خوب

    2- نصب تابلوی LCD  که پیام های مدرسه خوب ، معلم خوب   و والدین خوب را ارائه کند .

    3- درج شعارهای مرتبط با موضوع مدرسه خوب بر روی بخشنامه ها

    4- تشکیل جلسه خاص با روسای آموزش و پرورش مناطق تابعه با موضوع مد رسه خوب

    ب : منطقه ای ( اجرایی )  

    1- همایش مدیران با دعوت از اعضای کمیسیون مدرسه خوب

    2- انتخاب یک یا چند ویژگی به عنوان میثاق منطقه ای

    3- تشکیل تیم مشاوره ای در اداره شهرستان / منطقه برای نیل به مدرسه خوب 

    ج :  مدرسه ای  

    1- همایش  اولیا ء و مدرسه

    2- انتخاب یک ویژگی  به عنوان  میثا ق مدرسه ای

    3- برگزاری  همایش دانش آموزی با عنوان مدرسه خوب و دانش آموزا ن

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری )

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری ), مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری ), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری ), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری ), تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری ), مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری ), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری ), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری ) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ویژگی های مدرسه خوب ( از لحاظ مد یریتی و نرم افزاری )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت