تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18070
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گرافیک
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand

     

    فری هند یکی از برنامه های گرافیکی است که شما را در ساخت تصاویر محتلف هنری مثل آرم ، لوگوم ها ، طراحی جلد کتاب ، پوستر و ... یاری می دهد . علاوه بر این شما می توانید تصاویری را که در این برنامه می سازید در برنامه فلش به تصاویر متحرک تبدیل کنید ، همچنین برنامه به شما اجازه ذخیره تصاویر در فهرستی را می دهد که قابل استفاده در صفحات وب باشد .
    چرا به جای فری هند از فتوشاپ استفاده نکنیم ؟
    فتوشاپ برنامه کتملا تخصصی کار بر روی عکس است و در آن نمی توان یک اثر هنری و یا نقاشی را از ابتدا ترسیم نمود بلکه تصاویر و عکس های اسنفاده شده در فتوشاپ را باید از منابع مختلفی تهیه نمود ، از طرف دیگر از آنجا که فتوشاپ یک نرم افزار مبتنی بر تصاویر Bitmap است با تغییر اندازه تصاویر در آن از کیفیت تصویر کاسته می گردد .
    ولی با استفاده از ابزارهای فری هند شما می توانید یک تصویر هنری را از ابتدا کار کرده و آن ره به دلخواه ترسیم و رنگ آمیزی نمایید و کنترل دقیقی بر جزء جزپ تصویر داشته باشید و همچنین فری هند بر عکس فتوشاپ یک برنامه برداری و شیی گراست و شما به سادگی می توانید تصاویر را بدون کاسته شدن از کیفیت ، تغییر اندازه دهید و جالب اینجاست که این تغییر اندازه تاثیر چندانی بر اندازه تصویر نمی گذارد .
     
    سیستم مورد نیاز برای کار با فری هند
     
    1- پردازشگر پنتیوم که قابلیت اجرای ویندوز 98 و 2000 را داشته باشد .
    2- 2MD مگا بایت رم یا بیشتر .
    3- 3MD فضای خالی از دیسک سخت .
    4- درایو CD – ROM
    5- مانیتور رنگی با توانایی وضوحx 600 800 و نمایش 256 رنگ
     
    شروع کار
     
    برای باز شدن برنامه فری هند به روی آیکون و نماد برنامه دوبار کلیک نماید تا باز گردد . اولین پنجره ای که باز می شود پنجره Winzard و یا راهنما می باشد که به شما در ادامه راه یاری می رساند این پنجره شامل پنج آیکون به شرح زیر می باشد :
    1- آیکون New : که با کلیک نمودن روی آن یک صفحه برای شما باز می گردد .
    2- آیکونPrevious File : که با کلیک نمودن روی آن ، آخرین صفحه ای که شما کار کرده اید برای شما باز می گردد .
    3- آیکون Open : که با کلیک نمودن روی آن یکی از الگوهای موجود فری هند باز می گردد .
    4- آیکون Template : که با کلیک نمودن روی آن یکی از الگوهای موجود فری هند برای شما باز می گردد.
    5- آیکون Free Hand Help : که با کلیک نمودن روی آن اطلاعات مربوط به فری هند برای شما باز می گردد .

     

     

    ی هند ( قسمت اول )

     Freehand

     

     یکی از برنامه های گرافیکی، برداری شرکت Micro media   است که می توان در ساخت تصاویر مختلف هنری از آن استفاده کرد. مانند( لوگو، انواع  آرم ، فاکتور و سربرگ ، کارت ویزیت ،طراحی جلد کتاب ،  انواع آگهی های تبلیغاتی ، بروشور وپوستر و ....).

    تصاویر گرافیکی اصولاً به دو دسته Vector (برداری) ، Raster (پیکسلی) دسته بندی می شود. تصاویر Vector از یکسری خطوط منحنی که به صورت ریاضی تعریف شده اند تشکیل می شوند .

    در برنامه هایی که مبتنی بر Vector (برداری) هستند بسادگی می توان یک شکل را جابجا کرد و مقیاس آنرا کم و زیاد کرد بدون اینکه در کیفیت آن تأثیر بگذارد. Raster (پیکسل) از یکسری نقاط مربع شکل خیلی کوچک تشکیل شده اند که هر چه تعداد پیکسلها بیشتر باشد کیفیت تصاویر بیشتر می شود. اگر تصاویرRaster  را تغییر مقیاس دهیم از وضوح آن کاسته می شود و بنابراین در کار با این تصاویر باید به مقدار وضوح بسیار توجه نمود .

    معرفی نوارها

    1. نوار Title Bar : این نوار نشان دهنده عنوان برنامه می باشد . چنانچه فایلی را که قبلا ذخیره کرده باشیم نام فایل را نمایش می دهد . در غیر این صورت فایل به نام Untitled نشان داده می شود .

    2. نوار منوها Menu Bar  : شامل منوهای برمانه می باشد .

    3. نوار استاندارد Main  : این نوار شامل ابزارهایی می باشد که در منوها نیز وجود دارند به علت کاربرد زیادی که این دستورات دارند برای دسترسی سریعتر به صورت ابزار در این قسمت قرار می گیرند .

    طریقه اضافه کردن ابزارها به منوی استاندارد

    1. Right click جلوی نوار استاندارد و یا Main وانتخاب دستور Customize

    2. Window / Tool Bars / Customize  در پنجره گشوده شده انتخاب منوی مورد نظر، click روی نام دستور و نماد دستور را به سمت نوار ابزار Drag نماییم.

    روشهای  فعال و غیر فعال کردن نوارها و پانل ها

    1. برای نوار Tool Bars (ابزار) View / Tool Bars / Ctrl+F3

    2. برای نوار Panel (پنجره ها) View / Panel، برای غیر فعال کردن کافیست مثلث کنار پنجره یا کلید F4 را بفشاریم.

    3. Right click جلوی نوار استاندارد Main

    4. Window / Tools، view / Tool Bars  جهت فعال وغیر فعال کردن نوار ابزار

    تفاوت پنجره و پانل :

    1- در پنجره امکان کار در محیطی خارج از پنجره وجود ندارد .

    2- پنجره دارای دکمه Cancel ( لغو کردن ) و Ok ( تایید کردن ) می باشد .

    3- در صورت باز بودن پانل امکان کار با پانل های دیگر و محیطی خارج از آن وجود دارد .

    ساخت کلیدهای میانبر سفارشی برای دستورات

    منوی  Edit / Key board shortcut  یا   منوی Window / Tool Bars / Customize  تب اول Short cut

    علاوه بر اضافه یا کم کردن آیکونها و ابزارها از میله ابزار و نوار ابزار شما می توانید برای هر دستور کلید میانبری را به صورت دلخواه تعریف کنید. در پنجره گشوده شده  از قسمت Commands دستور مورد نظر را انتخاب کرده و در قسمت Current shortcuts keys در صورتیکه کلید میانبری داشته باشد نمایش داده می شود.

    اگر دستور انتخابی شما کلید میانبری نداشته باشد می توانید به سادگی کلید میانبری را برای دستور تعریف کنید. ابتدا باید کلید میانبر دستور را انتخاب و Remove نماییدوسپس کلید مورد نظررا در قسمت Press new shortcut key وارد کنید و برای تأیید کلید میانبر سفارشی گزینه Assign را click کنید.

    ذخیره سازی کلید میانبر سفارشی ساخته شده برای ذخیره سازی مجموعه کلیدهای میانبر ساخته شده خود، بعد از ساخت کلید بر روی علامت   +   قسمت   Key board shortcuts setting کلیک نمایید. با این کار کادری نمایش داده می شود که می توانید اسمی را برای مجموعه کلیدهای میانبر خود تعیین کنید و بر روی Save کلیک نمایید.

    بعد از این عمل این کلید برای دستور انتخابی در برنامه هایی که در منوی کشویی نمایش داده می شوند تعریف شده است و در این برنامه ها نیز قابل استفاده می باشد.

    4. نوار وضعیت Statues

    ¯ Magnification : برای بزرگنمایی و کوچک نمایی با % استفاده می شود اگر بخواهیم خود یک درصدی را وارد کنیم کافی است فقط عدد دلخواه را تایپ و Enter کنیم دیگر نیازی به  % نمی باشد.

    0  Fit page : مشاهده کل صفحه فعال کلید معادل Ctrl+Shift+W

    0  Fit all : امکان مشاهده کل صفحات موجود (البته اگر تعداد صفحات زیاد باشد) کلید معادل Ctrl+0

    0  Fit selection : امکان مشاهده تصاویر انتخابی Ctrl+Alt+0

    از ابزار Zoom نیز برای بزرگنمایی می توان استفاده کرد برای کوچک نمایی با ابزار Zoom فقط کافیست کلید Alt را پایین نگه داریم. از گزینه های  منوی View  نیز می توانیم جهت بزرگ نمایی و یا کوچک نمایی استفاده کنیم.

     ابزار Hand  برای جابجایی صفحه استفاده می شود.

    Add page : جهت اضافه کردن صفحه به فایل موجوداستفاده می شود.

    Go to page : در صورتیکه تعداد صفحات زیاد باشد برای رفتن به صفحه دلخواه استفاده می شود.

    Pervious page : مشاهده صفحه قبل 

      Next page : مشاهده صفحه بعد

     Drawing mode : حالتهای نمایش تصویر را می توان برای چاپ تغییر داد.

    0          Preview : حالت معمولی کار برای چاپ می باشد.

    0    Fast Preview : تصاویر را سریعتر از حالت قبل با کیفیت پایین تر نمایش می دهد.

    0    (Key line ( ctrl+k : تصویر را برای چاپ فقط خطوط تصاویر راسریع نشان می دهد.

    0    Fast key line : تصویر را برای چاپ خیلی سریعتر بدون جزئیات و با کیفیت پایین تر نمایش می دهد.

    Units : تعیین واحد اندازه گیری تصاویر.

     

     

    ابزارهای تغییر شکل
    همانند دیگر نرم افزارهای گرافیکی در فری هند 10 نیز به صورتهای مختلف تغییر شکل دهید( فری هند این تغییرات را با کنترل زیادی در اختیار شما می گذارند.

     

    ابزار Transform
    ابزار Transform به شما امکان تغییر مقیاس در شکل را می دهد. برای استفاده از این ابزر مراحل زیر را دنبال نمائید:
    1-     موضوع مورد نظرتان را در تصویر به وسیله (ابزار انتخاب) انتخاب نمائید و به روی ابزار Transform در جعبه ابزار کلیک نمائید.
    2-     به وسیله مکان نما به روی شکل کلیک نموده و آن را به مقدار دلخواه تغییر مقیاس دهید.
    ابزار چرخش و دوران دادن (Rotate)، قرینه سازی (Reflect) و Skew (کج کردن) برای استفاده از این ابزارها دقیقاً مانند مراحل ذکرشده برای ابزار Transform عمل کرده و شکل مورد نظرتان را تغییر دهید.
    کنترل بیشتر به روی این ابزارها
    در روش استفاده از ابزارهای تغییر شکل شما به سادگی ابزار را انتخاب می نمودید و به وسیله مکان نما تغییرات مورد نظرتان را (چرخش، تغییر مقیاس و ...) به روی شکل اعمال می کردید. برای اعمال کنترل بشتر به روی این ابزارها مراحل زیر را دنبال نمائید:
    1-     موضوع مورد نظرتان را انتخاب نموده و به روی ابزار Transform در جعبه ابزار کلیک نمائید تا پالت Transform در روی صفحه نمایش ظاهر گردد.
    2-     پالت Transform، شامل گزینه های متعددی می باشد که این گزینه ها همراه با تغییر انتخاب آیکونهایی که در سمت راست پالت هستند تغییر می کنند.
    این آیکونها عبارتند از : آیکون جابجایی (Move) ، آیکون چرخش(Rotate)، آیکون تغییر مقیاس (Scale) آیکون جابجایی (Skew) و آیکون قرینه سازی (Reflect) می باشد.
    همان طور که گفته شد با انتخاب هر یک از آیکونها پارامترهای پالت Transform تغییر ما م یکند در زیر به شرح هر یک از پارامتر ها می پردازیم:
    آیکون جابجایی (Move)
    هنگامی که روی این آیکون در پالت Transform کلیک می کنید پارامترهای آن که شامل دو کادر عددی X و Y ( توسط این دو کادر شما می توانید مقدار جابجایی شیئی مورد نظرتان را به صورت عددی تنظیم نمایید)، کادرهای انتخاب Contents و Fills (توسط این دو کادر شما می توانید مشخص کنید که محتویات شیئی همگام جابجایی همراه با آن جابجا گردد یا خیر) کادر عددی Copies ( توسط این کادر شما می توانید مشخص کنید که هنگام جابجای از شیئی کپی تهیه شود یا نه و تعداد کپی ها را می توانید در کادر عددی آن مشخص کنید) می باشد. هنگای که تنظیمات مورد نظرتان را انجام دهید به روی کلید Move در پایین پالت کلیک کنید.
    آیکون چرخش (Rotate)
    هنگامی که روی این آیکون کلیک می کنید پارامتر های آن که شامل یک کادر عددی Rotation angle ( توسط این کادر شما می توانید زاویه چرخش را به صورت عدد تنظیم نمائید)، کادرهای انتخاب Contents و Fills (توسط این دو کادر شما می توانید مشخص کنید که محتویات شیء هنگام چرخش همراه با آن چرخانده شود یا خیر)، گزینه Center (توسط کادرهای این گزینه شما می توانید مرکزی که شیء به حول آن، می چرخد را مشخص نمائید)، کادر عددی Copies ( در این کادر شما می توانید تعدا کپی هایی که با هر چرخش تهیه می شود را معین نمائید) می باشد.
    پس از اینکه تنظیمات مورد نظرتان را در این قسمت انجام دادید به روی کلید Rotate در پایین پالت کلیک کنید تا چرخش با این تنظیمات اعمال گردد.
    آیکون تغییر مقیاس
    هنگامی که روی این آیکون کلیک می کنید پارامترهای مربوط به آن که شامل گزینه های Scale ( توسط آن شما می توانید مقیاس بزرگنمایی را هم به صورت عددی و هم به صورت درصد مشخص نمائید)، کادرهای انتخاب Fill، Contents و Lines (توسط این سه شما می توانید مشخص کنید که محتویات شیئی به همراه دور خطهای آن هنگامی تغییر شکل موضوع تغییر کند یا خیر)، گزینه Center ( توسط آن شما مرکز بزرگنمایی تصویر را مشخش می نمائید)، گزینه Copies (توسط می توانید تعداد کپی هایی که با هر تغییر شکل تهیه می شود را معین نمائید) می گردد.
    پس از اینکه تنظیمات مورد نظرتان را در این قسمت دادید به روی کلید Scale کلیک نمائید تا تغییر مقیاس با این تنظیمات اعمال گردد.
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand , مقاله در مورد تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand , تحقیق درباره تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand , مقاله درباره تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آموزش فری هند Free Hand
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت