تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18091
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن

    1. محدودتر و ساده‏تر بودن درس‏ها و محتواى علمى آنها.

     

    2. آشنا بودن شما با سبک روش تدریس و نیز نحوه برگزارى آزمون و امتحاناتى که معلمین در آن دوران برگزار مى‏کردند.
    3. وجود رقابت با همکلاسى‏ها.
    4. فراهم بودن امکانات و شرایط مناسب روانى نظیر نزدیک بودن به منزل و محیط گرم و عاطفى خانواده و در نتیجه نداشتن دغدغه و نگرانى؛ نظیر دور بودن از والدین و غیره.
    5. وجود انگیزه و علاقه زیاد براى بهتر درس خواندن و جدى بودن در تحصیل به منظور شرکت در کنکور و راه‏یابى به دانشگاه.
    6. عدم وجود دغدغه‏هاى غیر درسى، نظیر مشکلات آینده شغلى، ازدواج و مشکلات آن.
    علاوه بر این‏ها نبودن دیگر افکار، تخلیات و مسائلى که پس از ورود به محیط باز و گسترده دانشگاه ذهن دانشجویان را به خود مشغول مى‏کند، تأثیر به سزایى در فراهم کردن زمینه کافى جهت کسب امتیازات و نمرات بالاتر در دوران دبیرستان دارد و حال آن که از طرف دیگر عوامل متعدد دیگرى در فضاى دانشگاه مى‏تواند دربافت تحصیلى عزیزان دانشجو مؤثر واقع شود که البته مى‏توان در جهت حذف یا به حداقل رساندن آن عوامل تلاش کرد. برخى از آن عوامل عبارتند از:
    1. گسترده‏تر، عمیق‏تر و دقیق‏تر بودن دروس دانشگاهى و محتواى علمى آن نسبت به دروس دبیرستان.
    2. تنوع روش‏هاى به کار گرفته شده در ارائه دروس و سبک‏هاى مختلف برگزارى آزمون‏ها توسط اساتید محترم دانشگاه که ممکن است برایتان جدید باشد و براى اولین بار با آن روش روبه رو شده باشید.
    3. ورود به محیط جدید دانشگاه که از نظر فرهنگى، علمى، اجتماعى و... نسبت به محیط قبلى بسیار گسترده‏تر و متنوع‏تر است؛ به خصوص زمانى که دورى از محیط گرم خانواده نیز به آن ضمیمه شود که در آن صورت زمینه اضطراب و نگرانى را براى شما بیشتر فراهم مى‏کند.
    4. عدم وجود رقابت بین دانشجویان نسبت به دوران دبیرستان چهارمین عامل است؛ زیرا با ورود به دانشگاه به گمان این که اکنون که کنکور را پشت سر گذاشته، مشغول به تحصیل در دانشگاه شده‏اید، نیاز چندانى به کسب امتیازات و نمرات بالا نیست و همین کم توجهى به امور درسى و مطالعه چه بسا گاهى بین دانشجویان شیوع پیدا مى‏کند و به عنوان عامل بازدارنده‏اى که روانشناسان آن را «تسهیل اجتماعى» مى‏نامند، باعث تأثیر گذارى دانشجویان بر یکدیگر مى‏شود و به تدریج روحیه تساهل و تسامح در فراگیرى درس را به یکدیگر منتقل مى‏کنند.
    5. پدید آمدن انگیزه‏ هاى غیردرسى و جلوه گر شدن افکار و اندیشه‏هایى درباره آینده زندگى، مسائل و مشکلات مربوط به شغل، تأمین هزینه‏هاى زندگى و تحصیل، ازدواج و نظیر آن - به خصوص زمانى که پسران و دختران در دانشگاه همراهند و نیز در اوج غریزه جنسى قرار دارند مى‏تواند آفت مهم دیگرى براى ایجاد حواس پرتى و مانع عمده‏اى براى تمرکز حواس عزیزان براى مطالعه و تحقیق باشد.
    اکنون با توجه به مطالب فوق به نظر مى‏رسد راه‏کارهاى زیر براى رسیدن به هدف مطلوب مؤثر باشد:
    1. به تفاوت کمى و کیفى دروس دانشگاهى با دروس دوران دبیرستان توجه کافى مبذول دارید و خود را براى یادگیرى محتواى علمى دروس دانشگاهى آماده‏تر نمایید و با جدیت بیشترى به فراگیرى آن بپردازید و سعى کنید آن چه را که اساتید به تدریج آموزش مى‏دهند، یادگیرید و درس‏ها را براى شب‏هاى امتحان نگذارید و بدانید که علم به تدریج و به مرور زمان در ذهن انسان جاى مى‏گیرد و با تکرار و ممارست مى‏توان به ظرایف و دقایق آن پى برد.
    2. پس از انتخاب درس و استاد مربوط، از طریق دانشجویان ترم‏هاى گذشته و یا خود استاد، به طور مستقیم، از روش تدریس و سبک برگزارى آزمون و چگونگى آن مطلع شوید و اگر استاد مربوط به مقاله، کنفرانس، امتحان میان ترم و... اهمیت مى‏دهد، نسبت به آن آگاه باشید و تمهیدات لازم را فراهم نمایید.
    3. از راه‏هاى مختلف، انگیزه خود را براى خوب گذراندن واحدهاى درسى، مطالعه و تحقیق بیشتر کنید؛ مثلاً اهمیت و ارزش رشته تحصیلى خود و نیز اهمیت و کاربردهاى واحد درسى انتخابى را براى خود تبیین و روشن کنید تا با علاقه و شوق بیشترى مطالعه کنید و یا در پى سؤال طرح شده در زمینه واحد درسى باشید و به شکل وسواس گونه و جدى به مطالعه و تحقیق بپردازید؛ زیرا طرح سؤال (سؤال واقعى) و موضوعى که ذهن شما را به خود مشغول مى‏کند، نقش مهمى دریادگیرى مطالب دارد.
    4. در صورت امکان درس‏هاى خود را با برخى هم کلاسى‏هاى خود که از قواى علمى خوب و بالایى برخوردارند، مباحثه کنید و از نظرات و فهم آنها در دریافت مطالب درسى سود جویید و اکتفا به مطالعه انفرادى نکنید.
    5. به خود تلقین کنید که مسائل و مشکلات آینده نباید هم اکنون تمام فضاى ذهنى مرا به خود مشغول کند و وظیفه من خوب درس خواندن وخوب مطالعه کردن است و براى آن مسائل فرصت و زمان کافى وجود دارد.
    پس بیشترین تلاش خود را در حین تحصیل به پیشرفت تحصیلى و کسب امتیازات علمى معطوف دارید و اندیشیدن درباره برخى دغدغه‏هاى ذهنى آینده را به زمان خاص و معینى اختصاص دهید.
    6. برنامه ریزى براى اوقات شبانه روز و استفاده بهینه از اوقات مختلف نیز نقش به سزایى در موفقیت شما دارد. لازم به ذکر است که در این برنامه باید توجه کافى به استراحت و ورزش، زمانى براى عبادت و ارتباط با خداوند و نیز رسیدگى به امور شخصى و اوقات فراغت، مبذول دارید؛ نه آن که با مطالعه و تحقیق فراگیر و خسته کردن خود، برنامه‏اى خارج از توان فردى خود طراحى کرده و در این امر به شکل افراط گونه‏اى مانع رسیدن به هدف شوید؛ بلکه متناسب با توان خود یک برنامه متعادل در نظر گرفته، در اجراى آن کوشا باشید.
    امید است با عمل به نکات و راه‏کارهاى ارائه شده، بتوانید با استمداد از خداوند متعال و تلاش و پشتکار بیشتر در جهت ارتقاى سطح دانش خود و کسب امتیازات و نمرات عالى موفق باشید.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان راه های بهتر درس خواندن
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت