تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18161
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زندگینامه مشاهیر و بزرگان
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه

    مقدمه

    چشم درشت بین تاریخ تنها نمودهای برجسته و خیره کنندۀ شخصیتهای بزرگ را می بیند و بر صحیفۀ خاطر خویش ثبت می کند . دیدگان تاریخ تنها به قلّه ها و چکادهای بلند حماسه ها و شور گستریها می نگرد و از نگاهی همه جانبه بر پیکرۀ وقایع و شخصیتها ناتوان است . از این رو است که می بینیم چهرۀ بسیاری از بزرگان و نخبگان عالم انسانی در هالۀ ابهام فرو می ماند . از امام علی (ع) خاطرۀ خیبرگشایی اش ، از امام حسن (ع) صلح ناگزیرش ، از امام حسین (ع) شهادتش ، از زینب (ع) نطقهای آتشینش و . . . بیش از دیگر فرازهای نورانی زندگیشان در یادها و خاطرها مانده و بر سینۀ تاریخ ثبت شده است .

    و ما در این حسرت که به همین اندازه نیز از امامان آخرینمان حضرت جواد (ع) و امام هادی (ع) و . . . در تاریخ کمتر آثاری جسته ایم و یا برگی از کتاب بزرگواریهایشان خوانده ایم .

    وای کاش که کسی از یاران اهلبیت علیهم السلام بر این کار اهتمام می کرد و حافظۀ تاریخ را مدد می رساند تا اینک از زندگانی ائمّۀ اطهار توشه ای بیشتر می دانستیم اما افسوس . . .

    *       *        *

    باری ، تاریخ ، فرازها را می نگرد و چکادها را به خاطر می سپرد و از نگاهی تمامت نگر و همه سوگستر فرو می ماند .

    اینک مائیم و زمانۀ غیبت ، و باید همۀ کسانی که بزرگی را می شناسند و از رادمردان الهی ، کسی را سراغ دارند ، ابعاد و زوایای نا گفته و پنهان زندگیش را به قصد بهره وری دیگران ، بجویند و بگویند ؛ نشر دهند و بپرا کنند . بویژه آنکه آن مرد الهی ، حماسه آفرین و شورگستر ، انقلابگر و مشعل افروز باشد . چرا که آنگاه همۀ ابعاد روحش و سیمای روانش چنانچه باید نمود نمی شود و به چشم نمی آید و بیش از هر چیز ، آوای کفرشکن و نهیب ستم سوزش بر صحیفۀ تاریخ نقش می بندد و آیندگان از خرمن فضایل او ، تنها خوشه ای را نصیب  می برند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان سرگذشت های ویژه از زندگی حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت