تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18168
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: صنایع دفاع - نظامی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی

    سلاح های هجومی Enfield SA-80 ، ساخت انگلستان » [سلاح های سبک]

    سلاح هجومی Enfield SA-80 ، آخرین محصول رسمی و سازمانی کارخانه انفیلد انگلستان محسوب می شود. ارتش انگلستان در دهه 80 میلادی ، تصمیم به بکارگیری نسل جدیدی از سلاح های انفرادی با کالیبر کوچک و سرعت دهانه بالا گرفت. این پروژه ، با معرفی 2 سلاح SA80IW (سلاح پیاده نظام) و SA80LSW (سلاح پوشش سبک) آغاز شد. درواقع ارتش انگلستان قصد داشت تا سلاح FAL بلژیکی با کالیبر 62/7 میلیمتر را از رده خارج کرده و از سلاحی جدید استفاده کند. در سال 1977 و با ورود گلوله های 56/5 میلیمتری به بازار سلاح های انفرادی ناتو ، کارخانه انفیلد یک نوع گلوله جدید با کالیبر 19/0 اینچ (85/4 میلیمتری) را آزمایش کرد. سلاحی که برای شلیک این گلوله ساخته شد ، XL65 نام گرفت.

    XL65 حداقل در ظاهر و بصورت کلی ، بسیار شبیه به انفیلد EM-2 بود. ولی شباهت آن به سلاح AR-18 امریکایی بیشتر بود ؛ با این تفاوت که به شکل بولپاپ ساخته شده بود. با تآیید کالیبر 56/5 برای سلاح های انفرادی ناتو ، مهندسین انفیلد آن را با کالیبر 56/5 و کد XL-70 روانه مرکز تست سلاح های ناتو کردند. این سلاح ، نهایتآ توسط نیروی زمینی ارتش انگلستان پذیرفته شد و تنها در سال 1984 ، مورد بهینه سازی های اندکی قرار گرفت. SA-80 های اولیه (L85 و L86) ، سلاح هایی پردردسر و کمی به درد نخور بودند. نگهداری ، تعمیر و نظافت آنها بسیار زمانبر و پرهزینه بود. تااینکه در سال 1997 ، برنامه اصلاح L85 وارد مرحله عملی شد. برنامه بهینه سازی این سلاح ، در سال 2002 و توسط شرکت هکلر و کخ انجام شد. (شرکت هکلر و کخ از سال 2000 تا سال 2002 ، در تملک شرکت رویال اردنانس انگلیس بود.)

    از مجموع 320 هزار قبضه L85-A1 تولید شده تا آن زمان ، 200 هزار قبضه مورد بهینه سازی قرار گرفته و با نام L85-A2 ، به ارتش انگلیس تحویل داده شدند.البته نتیجه حاصله ، باز هم رضایت بخش نبود. چرا که در جنگ افغانستان و عراق ، معلوم شد که کماکان نمی توان دیدی خوش بینانه به این سلاح داشت. L85-A2 به احتمال قوی ، جای خود را به سلاح G36 خواهد داد. نمونه دیگر L85-A1 یعنی SA80IW با لوله ای کوتاه تر و با نام L98-A1 ظاهر شد.ولی هرگز روانه میادین جنگ نشد و تنها برای آموزش تیراندازی به سربازان مبتدی استفاده می شود. L85 سنگین و کمی بددست است. مرکز ثقل سلاح ، به قنداق نزدیک تر است تا به نوک لوله و به همین علت است که حتی شکل بولپاپ سلاح هم به حفظ تعادل و کاهش جهش لوله آن کمکی نمی کند.

    گلنگدن L85 از نوع چرخشی بوده و با فشار گاز باروت عمل می کند. پیستون گاز ، از نوع کورس کوتاه است و درست بالای لوله قرار می گیرد. سیلندر گاز این سلاح ، دارای یک رگلاتور 3 حالته است ؛ حالت اول برای شلیک معمولی ، حالت دوم برای شلیک با نواخت تیر پایین تر و حالت سوم برای ایجاد حداکثر فشار گاز در لوله و پرتاب نارنجک تفنگی است. قابل ذکر است که در حالت سوم ، مسیر برگشت گاز کاملآ بسته می شود. حمال گلنگدن ، بر روی دو ریل جانبی حرکت می کند و دارای یک فنر ارتجاع جداگانه می باشد. (پیستون گاز هم دارای یک فنر ارتجاع جداگانه است.) گلنگدن هم دارای 7 زبانه می باشد که به بدنه سلاح قفل می شوند. دستگیره گلنگدن ، به سمت چپ حمال گلنگدن وصل شده است. یکی از معایب این سلاح در مدل های اولیه ، برخورد پوکه با صورت یا بدن تیرانداز بود که در مدل L85-A2 اصلاح شد. مکانیزم ماشه این سلاح ، در قنداق آن جاسازی شده و به واسطه یک میله بلند به ماشه وصل شده است. در مدل L85-A2 ، یک مکانیزم ایجاد تآخیر در عملکرد ماشه به کار رفت که از نواخت تیر سلاح نمی کاهد. ولی باعث افزایش دقت در تیراندازی می شود.

     

    مشخصات فنی:
    کالیبر: 56/5 ناتو (223/0 رمینگتون)
    مکانیزم گلنگدن: چرخشی ، مسلح شونده به وسیله فشار غیرمستقیم گاز باروت
    طول: 780 میلیمتر استاندارد ، 709 میلیمتر مدل کارابین
    طول لوله: 518 میلیمتر استاندارد ، 442 میلیمتر مدل کارابین
    وزن: 4130 گرم مدل استاندارد بدون خشاب ، 5000 گرم با خشاب 30 تیری پر
    ظرفیت خشاب: 20 و 30 تیر
    نواخت تیر علمی: 650 تیر در دقیقه
    برد مفید: در حدود 500 متر

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان سلاح های هجومی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت