تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18181
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر

    سیاستهای ناحیه ای مصر

    میراث فرهنگی

    اگرچه وجود تمرکز در برنامه ریزیهای فرهنگی امری ضروری است اما این بدان معنی نیست که کلیه اماکن فرهنگی در شهرهای بزرگ و پایتخت متمرکز شده و تصمیمات اساسی در چنین اماکنی اتخاذ میگردد.

    در شهرها و روستاهای دورافتاده و فقیر کشور، ناآگاهی مردم باعث زوال اشکال گوناگون فرهنگی به استثنای مراسم مذهبی شده است. از این رو یکی از اصلیترین اهداف وزارت فرهنگ مصر تلاش در جهت ساماندهی فرهنگ کشور نه تنها در شهرهای بزرگ بلکه در نقاط دور افتاده و روستاهای کشور میباشد.

    در جهت نیل به این هدف، بخش فرهنگ مردمی تحت نظارت وزارت فرهنگ کشور مصر دایر گردید. هدف از ایجاد چنین بخش فرهنگی، طرحریزی برنامه هایی جهت تأسیس مراکز فرهنگی در ایالات مختلف کشور میباشد.

    تأسیس کانونها و مراکز فرهنگی عامل مهمی در جهت انتقال فرهنگ از شهر قاهره به سایر شهرهای کشور و به ویژه شهرهای دورافتاده در ضمن ابقای فرهنگهای محلی میباشد.

    کشور مصر که از آن تحت عنوان مهد تمدن نام برده می شود نقش مهمی در خلق، انتقال و گسترش حیات فرهنگی جهان داشته و به عنوان موزهای گسترده از تمدنهای جهان محسوب میگردد.

    میبایست گفت که در این کره خاکی هیچ یک از کشورهای جهان به اندازه کشور مصر دارای چنین آثار باستانی نمیباشند (قدمت برخی از این آثار به 4 تا 5 هزار سال بالغ میگردد).

    به دلیل وجود تمدن چندین هزار ساله کشور و ارزش و اهمیت آن؛ فعالیتهای دولتی جهت حفظ، نگهداری و مراقبت از این آثار تقریباً از اوایل دهه 1990 تحت نظارت وزارت فرهنگ کشور آغاز گردیده است.

    مسؤولیت مراقبت از آثار باستانی کشور از طریق وزارت فرهنگ به عهده دایره حفظ آثار باستانی این وزارت نهاده شده است.

    دایره حفظ آثار عتیقه و تاریخی کشور از مرکز اسناد مصر باستان، بنیاد مالی پروژه های آثار باستانی، موزه ها (موزه آثار باستانی) و مرکز تمثالهای تاریخی متشکل شده است.

    وزارت فرهنگ کشور مصر به منظور حفاظت و نگهداری هر چه بهتر از آثار تاریخی و باستانی کشور به انعقاد قراردادهایی با کشورهای جهان از جمله کشورهای فرانسه و لهستان در زمینه بازسازی اماکن و مراکز تاریخی باستانی و مراکز اسلامی قاهره و تبدیل برخی از آنها به مراکز فرهنگی مبادرت نموده است.

    آموزش فرهنگی

    از جمله اقدامات مهم دولت مصر در زمینه آموزش فرهنگی می توان به تشکیل خانه های فرهنگ در سراسر کشور اشاره نمود.

    در اغلب مناطق کشور حتی در دورافتادهترین و عقبافتادهترین نقاط، این مراکز فرهنگی حتی به صورت چادر و کاروان دایر گردیده است.

    از جمله امکانات عمده این مراکز در شهرها می توان به سالنهای سخنرانی، نمایشگاههای مختلف کتاب و اشیاء تاریخی اشاره نمود. از جمله دیگر مراکز فرهنگی کشور می توان به مراکز فرهنگی کودکان اشاره نمود که مراکزی تحقیقاتی بوده و در ارتباط مستقیم با وزارت خانه های آموزش و پرورش و جوانان به فعالیت میپردازند.

    لازم به ذکر است که این مراکز فرهنگی در اکثر مناطق روستایی، شهری، و حتی مناطق دورافتاده کشور برپا شده اند.

    از جمله وظایف این مراکز می توان به توزیع کتابهای کودکان، ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در میان کودکان به ویژه در زمینه فرهنگ و هنر و احداث سینما و تئاترهای خصوصی برای کودکان مصری اشاره نمود.

    از جمله دیگر مراکز مهم آموزش فرهنگی در کشور مصر می توان به مراکز فرهنگی روستایی اشاره نمود که به منظور ارائه آموزشهای فرهنگی به روستائیان کشور، اقدام به تربیت مربیانی می نمایند تا این مربیان از آموزشهای فرهنگی لازم برای مناطق روستایی کشور برخوردار گردند.

    لازم به ذکر است که از مربیان چنین دورههایی پس از گذراندن دورههای خاص آموزشی امتحاناتی به عمل میآید که از میان مربیان شرکت کننده در امتحانات تعداد معدودی از آنان جهت تأسیس مراکز تحقیقاتی روستایی مأمور میگردند.

    از جمله دیگر مراکز آموزش فرهنگی، آکادمیهای فرهنگ میباشد که نه تنها به تربیت افراد متخصّص در زمینه های گوناگون هنری و فرهنگی میپردازند بلکه به برگزاری کنسرتهای مختلف موسیقی و اجرای رقصهای مختلف نظیر باله نیز اقدام می نمایند.

    از جمله مراکز آکادمی فرهنگ می توان به انستیتو عالی سینما (نمایش فیلمهای تولیدی دانشجویان)، انستیتو عالی باله (با دورههای مقدماتی، ابتدایی، دبیرستان و دانشگاهی در زمینه آموزش رقص باله)، انستیتو عالی موسیقی عربی (آموزش موسیقی کلاسیک و انجام تحقیقات بر روی موسیقی سنتی)، آکادمی هنر (کانون انستیتوهای عالی قاهره) و انستیتو عالی موسیقی کنسرواتور (با دورههای مقدماتی، دبیرستان و دوره عالی) اشاره نمود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان سیاست های ناحیه ای مصر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت