تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18256
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor

     

    عمق رنگ (Color Depth)
    رنگ هایی که یک مانیتور نشان می دهد از ترکیب حالات کارت گرافیکی و قابلیت رنگ در مانیتور، بدست می آید، مثلا کارت SVGA، قادر به نمایش ۱۶۷۷۷۲۱۶ رنگ می باشد و این کارت می تواند اعداد ۲۴ بیتی تشریح کننده یک پیکسل را پردازش نماید. تعداد بیت های استفاده شده برای تشریح یک پیکسل عمق بیت نام دارد. عمق بیت را True color نیز می گویند. در ۲۴ بیت جهت تشریح هر پیکسل برای هر یک از رنگ های اصلی (قرمز - سبز - آبی) از ۸ بیت استفاده می شود.
    در چنین مواردی امکان تولید ۱۰ میلیون رنگ وجود دارد. یک کارت ۱۶ بیتی قادر به تولید ۶۵۵۳۶ رنگ می باشد. در حال حاضر از ۳۲ بیت جهت تشریح یک پیکسل استفاده می شود، که این مدل در دوربین های دیجیتال، انیمیشن و بازی های ویدئویی به کار می رود.
    مصرف انرژی
    تکنولوژی مورد استفاده در مانیتورها میزان مصرف انرژی آن ها را تعیین می کند. نمایشگرهای CRT از ۱۱۰ وات استفاده می نمایند، اما مانیتورهایی با تکنولوژی LCD از ۳۰ تا ۴۰ وات انرژی استفاده می نمایند. نمایشگرهای هوشمند دارای ۴ مرحله کاری هستند که مصرف برق را در آن ها بتدریج کم می کنند.
    ۱- حالت روشن و عملیاتی: در این مرحله چه نمایشگر در حال کار باشد و چه برنامه محافظ صفحه نمایش در حال اجرا، بیشترین برق مصرف می شود.
    ۲- مرحله آماده باش(standby ):این مرحله تنها ۵۰ درصد برق کمتر مصرف می کند و به سرعت به ورودی ها پاسخ می دهد.
    ۳- مرحله خواب یا تعلیق (suspend): در این حالت لامپ تصویر در عمل خاموش است و نمایشگر ۱۰ تا ۱۵ وات برق مصرف می کند و اگر کلیدی را فشار دهید نمایشگر به آهستگی روشن می شود.
    ۴- مرحله خاموشی: آخرین حالت مرحله خاموشی است که در این مرحله عمل خاموشی به طور فیزیکی بوسیله کاربر با کلیدهای خاموش و روشن صورت نگرفته است، بلکه مدارهای داخلی هنوز فعال هستند و نمایشگر ۳ تا ۷ وات برق مصرف می نماید.
    جهت فعال کردن امکان صرفه جویی در مصرف برق در نمایشگرها، در ویندوز مراحل زیر را انجام دهید: از control Panel، ِِِDisplay را انتخاب نمایید، سپس وارد Display Properties شوید و Screen Server را انتخاب کنید. در این برگه در Energy ، Setting را انتخاب نمایید. برای انتخاب الگوی انرژی، Power schemes و برای رایانه شخصی Home/Office desk و جهت رایانه های کیفی و کتابی Portable/laptop را برگزینید.
    در گزینه Turn off Monitor زمانی را که بعد از آن نمایشگر باید به حالت کم مصرفی برسد انتخاب نمایید. اگر Never را انتخاب کنید خصوصیات صرفه جویی در انرژی غیرفعال خواهد شد. در جلوی گزینه System Standby می توانید زمان بی کاری رایانه را تعریف کنید تا پس از آن سیستم به حالت آماده به کار در آید. در قسمت Turn off Hard disks نیز می توانید دیسک سخت را در مواقع بی کاری غیرفعال نمایید.
     
    خطرات کار با نمایشگرها
    بسیاری از کارخانه های سازنده نمایشگر، میزان خطرات زیان آور نمایشگر را جهت رقابت با سایر کارخانه ها کاهش می دهند. این خطرات شامل:
    - پرتوهای اشعه ایکس
    - پرتوهای اشعه ماورابنفش
    - میدان های الکتریکی با ولتاژ بالا
    - میدان های الکترومغناطیسی
    - امواج الکترومغناطیسی فرکانس پایین و بالا
    گفته می شود انواع ناهنجاری های کرموزومی و بیماری های ژنتیکی، سرطان ها، اختلال در دید چشم، ضایعات عصبی و روانی، سقط جنین و... از عوارض این پرتوها هستند.
    لازم است برای مقابله با این خطرات روش های زیر را به کار برید:
    - از عینک ها یا فیلترهای مرغوب استفاده نمایید.
    - نمایشگر را تحت زاویه ۲۰ درجه از بالا یا پایین با چشم قرار دهید.
    - فاصله نمایشگر تا چشم را ۴۰ تا ۷۰ سانتی متر تنظیم نمایید.
    - در محل استفاده از رایانه از لامپ های قوی استفاده نکنید و تا آن جا که ممکن است نورهای طبیعی را به کار برید.
    - درخشندگی صفحه نمایش را کاهش دهید، لامپ هایی را که به صورت مستقیم به صفحه نمایش می تابند خاموش کنید، نمایشگر را رو به پنجره نگذارید.
    - مدت زمان طولانی در مقابل نمایشگر روشن ننشینید.
    بدنه رایانه ها و نمایشگرها بوی مخصوصی از خود متصاعد می کنند که این بو ناشی از گازهای «یوکسین» و «فوران» می باشد که به عنوان مواد ضد حریق در بدنه نمایشگرها و کارت ها به کار می روند، که هر دو سرطان زا هستند. این گازها هنگام آتش سوزی پراکنده می شوند اما در دمای معمولی نیز متصاعد می گردند، بنابراین بهتر است به طور منظم و در فواصل مشخص هوای محیط را تغییر دهید.
    حداکثر وضوح و دقت تصویر
    دقت (Resolution) به تعداد پیکسل های نمایشگر اطلاق می گردد. دقت تصویر توسط تعداد پیکسل ها در سطر و ستون مشخص می گردد. مثلاً یک نمایشگر با دارا بودن ۱۲۸۰ سطر و ۱۰۲۴ قادر به نمایش ۱۰۲۴*۱۲۸۰ پیکسل خواهد بود. کارت فوق دقت تصویر در سطوح پایین تر یعنی ۷۶۸*۱۰۲۴، ۶۰۰*۸۰۰ و ۴۸۰*۶۴۰ را نیز حمایت خواهد نمود.
    Refresh Rate (نرخ بازخوانی/ بازنویسی)
    در مانیتورها با تکنولوژی CRT نرخ بازخوانی / بازنویسی نشان دهنده تعداد دفعات نمایش تصویر در یک ثانیه است، در صورتی که مانیتور CRT دارای نرخ بازخوانی / بازنویسی ۷۲ هرتز می باشد در هر ثانیه ۷۲ مرتبه تمام پیکسل ها از بالا به پایین بازخوانی / بازنویسی مجدد خواهد شد. این نرخ بسیار حائز اهمیت است و هر اندازه که بیشتر باشد تصویر مناسب تر خواهد بود، (تصویری عاری از هرگونه لرزش.)
    در صورتی که نرخ فوق بسیار پایین باشد باعث لرزش نوشته های موجود در صفحه نمایش شده و بیماری های مختلف چشم و سردردهای متوالی را در پی خواهد داشت.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان نمایشگر(۲) Monitor
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت