تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول)

تعداد صفحات: 5 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18368
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم تغذیه
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول)

    ویتامین A

    (رتینول)

    ویتامین A در حفظ بینایی خوب، سلامت پوست و غشاهای مخاطی مهم و مفید است. همچنین تحقیقات نشان می دهد که این ویتامین برای عملکرد سیستم ایمنی بدن ضروری است. ویتامین A همچنین برای رشد، تشکیل استخوان، تولید مثل و بهبود زخمها مؤثر و مفید است. کبد می تواند نیاز یکساله بدن به این ویتامین را به صورت ذخیره در خود نگه دارد. اگر فرد بیمار شود یا دچار عفونتی شود، این ذخیره سریعاً قابل استفاده است.

    موارد استفاده

    آکنه و پسوریازیس: داروهای شامل ویتامین A در از بین بردن آکنه و پسوریازیس موفق بوده اند. اخیراً داروی جدید دیگری از ویتامین A ساخته شده است که باعث کمتر شدن چروک و آثار زخم پوست شده و آنها را کوچک و ناچیز می کند همچنین از تشکیل چروک جدید نیز جلوگیری می کند.

    سیستم ایمنی: تحقیقات نشان می دهد که ویتامین A به عنوان یادآور سیستم ایمنی عمل کرده،‌ بدن را در مقابل بیماریها و عفونتها، مخصوصاً عفونتهای ویروسی حمایت می کند.

    بهبود زخم: وقتی که بافت و پوست جدید در حال تشکیل است، بدن در کنار سایر مواد مغذی نیاز به ویتامین A نیز دارد.

    سرخک: مرگ و میر ناشی از این بیماری را در بین شیرخواران کاهش می دهد.

    همچنین در درمان شب کوری و هیپرکراتوزیز استفاده می شود.

    منابع غذایی

    شما می توانید مکمل ویتامین A طبیعی را که به صورت رتینول یا رتینیل پالمیتات است خریداری کنید. همه اشکال ویتامین A به راحتی قابل جذب هستند. قرصها و کپسولهای موجود ۱۰۰۰۰، ۲۵۰۰۰ و ۵۰۰۰۰ واحد هستند. پزشک در انتخاب میزان ویتامین A مصرفی به شما کمک می کند. بیشتر مولتی ویتامینها حاوی میزان مجاز توصیه شده برای ویتامین A هستند. اگر شما از مولتی ویتامین استفاده می کنید، احتمالاً بیشتر از میزان توسط مورد نیاز، ویتامین A دریافت کرده اید. بدون مشورت با پزشک هرگز بیشتر از ۲۵۰۰۰ واحد روزانه (۱۰۰۰۰ واحد برای بچه ها) مصرف نکنید.

    در بیشتر موارد استفاده از بتاکاروتن که پیش ساز ویتامین A است، جایگزین مطمئنی برای ویتامین A میباشد. بر خلاف ویتامین A، بتاکاروتن محلول در آب است و در بدن ساخته نمی شود، بنابراین مصرف مقدار زیاد آن بدون خطر است. بتاکاروتن جایگزین خوبی برای ویتامین A در بچه ها و بزرگسالانی که دچار بیماری کبدی و کلیوی هستند و زنان حامله است.

     نحوه مصرف

    ویتامین A محلول در چربی است و برای جذب نیاز به رژیم غذایی حاوی چربی دارد. مکملهای ویتامین A باید همراه با غذا و یا با فاصله کوتاهی بعد از غذا مصرف شود.

    موارد احتیاط

    خانمهای حامله نباید از مکملهای ویتامین A استفاده کنند زیرا باعث نقایص مادرزادی در جنین میشود. همه ‌ ویتامینهایی که در این دوره استفاده می شوند حاوی مقداری ویتامین A هستند و مصرف هر مقدار بیشتری برای جنین خطرناک است.

    مصرف زیاد ویتامین A برای بدن سمی و حتی کشنده است. معمولاً میزان ویتامین A دریافتی از رژیم غذایی آنقدر زیاد نیست که باعث مسمویت شود، اما مصرف مکملهای ویتامین A بدون نظر پزشک توصیه نمی شود.

    ویتامین A در انواع مختلفی از فرمولهای ویتامینی یافت می شود. برای مثال مکملهایی که با نامهای  "فرمول سیستم ایمنی"، "فرمول سرماخوردگی"، "فرمول چشمی"، "فرمول پوستی" یا "فرمول آکنه" موجود هستند همگی حاوی ویتامین A هستند. اگر شما از انواع مختلف فرمولی ویتامین A استفاده کنید خود را در معرض خطر مسمومیت با این ویتامین قرار داده اید.

    بعضی از نشانه های مسمومیت با ویتامین A شامل سردرد، خستگی، درد مفاصل و عضلات، خشک شدن و ترک لبها و پوست، چشمهای خشک و تحریک پذیر، تهوع یا اسهال و ریزش مو است.

    مصرف الکل، احتمال مسمومیت با ویتامین A را افزایش می دهد. مصرف بیش از ۲۵۰۰۰ واحد از ویتامین A روزانه در بزرگسال و ۱۰۰۰۰ واحد روزانه در بچه ها، چه از غذا و چه از مکملهای این ویتامین می تواند باعث مسمومیت شود. در صورتی که از آکوتان، رتین - آیا هر داروی مشتق شده از ویتامین A برای درمان آکنه، پسوریازیس یا دیگر مشکلات پوستی استفاده می کنید، مکمل های ویتامین A را مصرف نکنید.

    تداخلهای احتمالی

    مصرف زیاد ویتامین E باعث می شود که بدن از ویتامین A بیشتری استفاده کند.

    برای استفاده از ویتامین A بدن نیازمند به «روی» است.

    کمبود روی می تواند علایمی مشابه با کمبود ویتامین A در بدن ایجاد کند، زیرا بدون حضور روی بدن قادر به استفاده از ویتامین A نیست.

    بدن شما برای استفاده از ویتامین A نیازی به مقدار کافی پروتئین دارد. یک فرد بزرگسال باید روزانه حدود ۷ اُز پروتئین و بچه ها حداقل ۴ اُز مصرف کنند.

    بعضی از داروها نظیر استروژن و قرصهای خوراکی ضدحاملگی سطح رتینول را در خون افزایش می دهند. اگر شما به طور مرتب از دارویی استفاده می کنید، قبل از مصرف مکمل ویتامین A با پزشک مشورت کنید.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول)

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول), مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول), تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول), مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ویتامین A (رتینول)
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت