تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18388
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تربیت بدنی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران

    خلاصه ای از مقررات و قوانین بازی هندبال

    1- مدت بازی:

    در دو زمان 30 دقیقه ای برای بزرگسالان – 25 دقیقه ای برای جوانان – 20 دقیقه ای برای نوجوانان و 15 دقیقه ای برای نونهالان می باشد با زمان استراحت 10 دقیقه ای بین دو نیمه.

    2- تعداد بازیکن:

    12 نفر که 7 نفر بازیکن اصلی می باشند و در مینی هندبال 5 نفر اصلی می باشند.

    3- دروازه بان:

    دروازه بان می تواند در منطقه 6 متری مانور دهد و هر زمان از منطقه بیرون آید به عنوان بازیکن زمین محسوب می شود. هیچ بازیکنی حق ندارد توپ را در منطقه 6 متری به دروازه بان پاس بدهد.

    4- بازیکن زمین:

    بازیکنان اجازه دارند توپ را با پاس یا دریبل به زمین حریف انتقال دهند، مشروط به اینکه مرتکب تخلف نشوند (رانینگ - دبل) هر بازیکن حق استفاده از دو تا سه گام را دارد. یک سه گام قبل از دریبل و سه گام دوم بعد از دریبل که باید بلافاصله توپ را پاس دهد و یا شوت بزند.

    5- بازیکن ذخیره:

    بازیکن ذخیره در هر لحظه و به دفعات می تواند وارد زمین بازی شود مشروط به اینکه ابتدا بازیکن از زمین خارج شود و سپس بازیکن ذخیره وارد زمین گردد.

    6- دیگر مقررات:

    - چنانچه بازیکن مدافع یک موقعیت مسلم گل را از مهاجم بگیرد، پرتاب پنالتی ( 7متر ) برای تیم مهاجم گرفته خواهد شد و تمام بازیکنان به جز دروازه بان و زننده پنالتی باید پشت خط 9 متر قرار گیرند.

    - هر بازیکن برای مدت 3 ثانیه می تواند توپ را در اختیار داشته باشد (بدون فعالیت) همچنین در زمان پرتابها (اوت/ پنالتی / 9 متر و ... ) قبل از اتمام 3 ثانیه باید پاس دهد و یا شوت بزند.

    چنانچه یک بازیکن به دفعات مرتکب خطا شود که خطاها حالت پیشرونده داشته باشد، ابتدا تذکر و بعد کارت زرد، سپس 2 دقیقه اخراج از بازی به همراه خواهد داشت، و تیم باید با یک بازیکن کمتر برای مدت 2 دقیقه به بازی ادامه دهد و چنانچه یک بازیکن 3 بار اخراج 2 دقیقه ای بگیرد کارت قرمز دریافت داشته (دیسکالیفه) و دیگر نمی تواند در این مسابقه بازی کند، و بعد از سپری شدن 2 دقیقه بازیکن دیگری جایگزین او خواهد شد. چنانچه قبل از اتمام 2 دقیقه، نیمه اول تمام شود، ادامه آن بعد از شروع بازی در نیمه دوم خواهد بود.

    - در تمام پرتاپ خطا ها و اوت بازیکن مدافع باید 3 متر با صاحب توپ فاصله داشته باشد و اگر رعایت نکرد ابتدا تذکر سپس کارت زرد به بازیکن خاطی تعلق می گیرد و برای هر تیم مدافع فقط یک بار تذکر داده می شود.

    - به هر بازیکن یک کارت و به هر تیم سه کارت زرد تعلق می گیرد و بعد از آن اخراج 2 دقیقه ای برای بازیکن به همراه خواهد داشت.

    - توپی گل به حساب می آید که تمام توپ از خط دروازه عبور کرده باشد. چنانچه بعد از سوت داور، توپ از خط دروازه عبور نماید گل محسوب نخواهد شد.

    - به تیم برنده 2 امتیاز، بازنده 1 امتیاز و تیم غایب صفر امتیاز تعلق می گیرد.

    - هر گاه در مسابقه ای احتیاج به تیم برنده باشد در صورت تساوی بعد از یک استراحت 5 دقیقه ای 2 زمان 5 دقیقه ای بدون استراحت به زمان بازی اضافه می شود.

    - چنانچه بازیکنی بعد از اعلام داور در در یافت توپ توسط تیم مهاجم تأخیر ایجاد کند به بازیکن خاطی اخراج 2 دقیقه ای تعلق می گیرد.

    - برای پرتاپ اوت، بازیکن باید یک پایش را روی خط طولی و پای دیگر را بیرون قرار دهد و بازیکن مدافع حداقل 3 متر با صاحب توپ فاصله داشته باشد.

    - بازیکنی که پرتاپی را انجام می دهد بعد از قرار گرفتن در محل تخلف نمی تواند توپ را به زمین بزند و دوباره بگیرد و یا به دیگری واگذار نماید تا او پرتاپ را انجام بدهم، بلکه هر بازیکنی که در محل خطا قرار گیرد باید ظرف 3 ثانیه توپ را به جریان بیاندازد.

    - اگر بازیکنی برای به دست آوردن موقعیت بهتر از منطقه 6 متر عبور نماید مرتکب تخلف شده و جریمه آن یک پرتاپ آزاد خواهد بود و اگر بازیکن مدافع برای کسب موقعیت بهتر در جلوی مهاجم صاحب توپ از منطقه عبور نماید یک پرتاپ 7 متر به تیم مهاجم داده می شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران , مقاله در مورد تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران , تحقیق درباره تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران , مقاله درباره تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تاریخچه هندبال در ایران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت