تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه )

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18397
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه )

     تعریف شغل: نرم افزار رایانه، تجزیه سیستم های اداری، مالی، مهندسی و برنامه ریزی صحیح و با سرعت عمل بالا.

    گروه شغلی: مهندسی

    شرح وظایف:

    1- آشنایی کامل با سیستم رایانه.

    2- آشنایی کامل با سیستمی که باید روی آن برنامه ریزی صورت بگیرد.

    3- تجزیه و تحلیل صحیح موضوع.

    4- نوشتن برنامه ای که بالا ترین سرعت و کارایی را داشته باشد.

    اهمیت و ضرورت شغل: با توجه به سرعت و پیشرفتی که در کشورها در جهت پیشرفت تکنولوژی صورت گرفته، ضرورت وجود سیستم های رایانه ای برای برنامه ریزی درست و دقیق به طور کامل احساس می گردد.

    مدرک لازم: داشتن حداقل مدرک لیسانس نرم افزار و داشتن سابقه کار بالا.

    مهارت ها و تجارب و دوره های آموزشی: داشتن حداقل 5 سال سابقه کار به صورت مفید با رایانه.

    شرایط محیط کار: سر پوشیده و خلوت برای ایجاد تمرکز حواس، دمای اتاق حدود 20 درجه سانتیگراد ( برای جلوگیری از اشکال در دستگاه ) و عاری از هر گونه گرد و غبار و آلودگی، محیطی ساکت برای تفکر و اندیشه که نیاز ضروری این رشته می باشد.

    وسایل و ابزارهای لازم برای انجام شغل: شامل یک دستگاه رایانه،  با ضمائم نرم افزاری مرتبط با آن.

    خصوصیات جسمانی: توانایی و قدرت تفکر بالا و حداقل سالم بودن قسمت بالای بدن.

    معلولیت های بی اثر در انتخاب این شغل: ناراحتی هایی که در ناحیه پا وجود دارد در این شغل بی اثر است و حتی کسی که پاهایش فلج است می تواند این کار را انجام دهد.

    خصوصیات روانی و توانمندی های ذهنی لازم: دارای هوش، استعداد و قدرت تفکر بسیار بالا، دارای صبر و حوصله زیاد، پشتکار، علاقه و...

    رغبت های مور نیاز: علاقه به مسائلی که نیازمند به کارگیری هوش و استعداد دارد، علاقه به کار با دستگاه رایانه، زیرا در غیر این صورت برای شخص خسته کننده خواهد بود.

    ویژگی های شخصیتی لازم: قبول مسئولیت و داشتن صبر، تحمل و حوصله ی کافی در انجام کار.

    محل های اشتغال و استخدام: کلیه سازمان ها و موسسات خصوصی  دولتی و هر شرکتی که دارای رایانه است.

    جنبه های مالی و اقتصادی شغل: در ادارات دولتی تابع قانون استخدامی کشوری می باشد و در موسسات و شرکت های خصوصی متغیر است.

    شرایط ارتقا: پیشرفت تحصیلی در این رشته تا دوره دکترا می باشد و تجربه نیز در این امر موثر و مورد نیاز است.

    نحوه ی استخدام و ورود به شغل: از طریق ورود به دانشگاه و تحصیل در این رشته امکان پذیر است.

    ارتباط های شغلی: هم فکری با افرادی که در این شغل فعالیت دارند و ارتباط با کسانی که در خرید و فروش و تعمیر این دستگاه مهارت دارند، جهت افزایش کارایی دستگاه و استفاده بهینه از اطلاعات روز.

    محاسن و محدودیت های شغل: از محاسن آن می توان به حقوق مناسب، بالا رفتن قدرت تفکر و اندیشه، صبر و حوصله زیاد و... را نام برد. محدودیت ها شامل خستگی به خصوص خستگی چشم، سردرد، نشستن حداقل 9-8 ساعت مداوم روی صندلی، مشکلات استخوانی، انحراف ستون فقرات، آسیب دیدگی مچ دست و... بوده که منجر به درد و بیماری های پا، کمر و... می شود.

    آینده ی شغل: یاد گرفتن این شغل الزامی است و هر شخصی باید تا حدودی با این شغل آشنا باشد. این رشته تا دکترا ادامه داشته و حتما در دنیای امروز مورد نیاز است.

    جریان یک روز عادی شغل: کار به صورت روزانه نیست و حتما نیاز به یک دوره چند روزه و یا چند ماهه دارد. آن چه که معمولا در یک روز انجام می گیرد شامل:

    1- آشنایی کامل با سیستمی که باید روی آن برنامه ریزی صورت پذیرد.

    2- تجزیه و تحلیل کامل کلیه ی مسائل مربوط به سیستم.

    3- نوشتن الگوریتم برنامه.

    4- نوشتن الگوریتم از روی برنامه. رفع نواقص و کاستی های برنامه.

    5- اجرای برنامه و...

    منابع و شیوه های کسب اطلاعات بیشتر در باره شغل: از اشخاصی که دارای مدرک بالایی در این زمینه هستند و تجارب کافی در این زمینه دارند، مراجعه به کتاب ها و فیلم های آموزشی که در زمینه کامپیوتر نوشته و تهیه شده است، جستجو در اینترنت و...

    توصیه ها و پیشنهادات لازم برای داوطلبان: علاقه ی کامل به این شغل، ادامه تحصیل تا حد دکترا، داشتن صبر و حوصله کافی، قدرت تجزیه و تحلیل کامل مسائل...

     

    معرفی رشته مهندسی نرم افزار

    ماهیت کار

    تاثیر شدید رایانه ها و فن آوری اطلاعات بر زندگی روزمره ، نیاز به طراحی و توسعه سیستمهای نرم افزاری رایانه ای جدید و به کاربردن فن آوریهای جدید را در طیف وسیع و در حال رشدی از کاربردها الزامی ساخته است . وظایفی که به وسیله افرادی که با عنوان مهندس نرم افزار شناخته می شوند انجام میشود به سرعت در حال رشد ونمو هستند که منعکس کننده بخشهای تخصصی جدید و تغیرات فنآوری ونیز اولویتها و عملکرد کارفرمایان میباشند .مهندسان نرم افزار با بکارگیری اصول و روشهای علم رایانه ، مهندسی و تجزیه و تحلیلهای ریاضی به طراحی ، توسعه ، آزمایش و ارزیابی نرم افزارها و سیستمهای رایانه یی می پردازند که به کمک آنها رایانه ها قادر به انجام بسیاری از عملکردهایشان می شوند.

    مهندسین نرم افزار شاغل در فرایند تولید سیستمها و برنامه های کاربردی نیازها ی کاربرها را تجزیه وتحلیل کرده و سیستمها و نرم افزارهای کاربردی را برای رایانه ها طراحی و تولید کرده ویا تغییر میدهند. آنها در طراحی و توسعه انواع نرم افزارها مشارکت دارند از جمله سیستمهای عامل ، توزیع شبکه و کامپایلرها که برنامه ها را برای پردازش سریعتر تغییر می دهند . مهندسان نرم افزار با برنامه نویسی یا کد گذاری به رایانه برای انجام کاری خاص خط به خط دستورالعمل میدهند.

    در ضمن مشکلات فنی ایجاد شده را نیز بر طرف می کنند . مهندسان نرم افزار باید در زمینه برنامه نویسی از مهارتهای بالایی برخوردار باشند اما اکثرا به جای نوشتن کد، با طراحی الگوریتمها ، تجزیه و تحلیل و حل مشکلات برنامه نویسی سرو کار دارند.

    مهندسان نرم افزارهای کاربردی به تجزیه و تحلیل نیازهای کاربرها پرداخته و نرم افزارهای کار بردی عمومی ویا برنامه های ابزاری تخصصی را طراحی و بوجود می آورند ویا تغییر میدهند . با توجه به هدف برنامه،از زبانها ی برنامه نویسی متفاوتی استفاده می شود.

    زبانهای بر نامه نویسی اصلی مورد استفاده شامل سی ، سی پلاس پلاس و جاوا و برنامه هایی که کمتر کاربرد دارند شامل فرترن و کوبول می باشند .بعضی مهندسین نرم افزار هم به توسعه بسته های نرم افزاری سیستم و هم برنامه های کاربردی سفارشی میپردازند .

    مهندسین نرم افزارهای سیستم وظیفه هماهنگ کردن نصب ونگهداری سیستمهای رایانه ای یک شرکت را برعهده داشته و رشد و گسترش این سیستمها را در آینده برنامه ریزی می کنند. مهندسین شاغل در یک شرکت به هماهنگ کردن نیازها ی رایانه ای هربخش ازجمله دادن سفارشات ، صورت برداری کالاها ، صورت حساب ها و ثبت صورت پرداخت ها می پردازند و از لحاظ فنی پیشنهاداتی ارائه می دهند . آنها در ضمن باید اینترانتهای شرکت ، بعنی شبکه هایی که رایانه ها را درون یک شرکت به هم متصل کرده و ارتباطات درون شرکتی را راحت میکنند راه اندازی کنند .

    مهندسین نرم افزارهای سیستم برای شرکتهایی که سیستمهای کامل رایانه ای را طراحی ، اجرا و نصب میکنند نیز کار میکنند .احتمال دارد که انان در بخش بازاریابی و فروش کار کنند که در این بخشها به عنوان مرجع فنی اولیه برای فروشندگان و مشتریان به فعالیت می پردازنند . در ضمن فعالیت هایی چون فروش تولیدات و حمایت های فنی پس از فروش برای مشتریان نیز در حیطه کار آنان می باشد .

    مهندسان نرم افزاراغلب به عنوان بخشی از یک تیم که طراحی سخت افزار و نرم افزار و سیستمها را بر عهده دارد به فعالیت می پردازند . یک تیم هسته ای کارهای مهندسی ، فروش ، ساخت و فرماندهی کارکنان را تا ارائه محصول نهایی به عهده میگیرد .

    محیط کار

    مهندسان نرم افزار دردفاتر کار راحت و با نور مناسب و یا در آزمایشگاههای رایانه ای که مجهز به تجهیزات رایانه ایست به کار می پردازند . اکثر آنان ساعتهای معینی رادر هفته کار میکنند اما به علت ماهیت پروژه ای کار، ممکن است مجبور به شبکاری ویا کار در تعطیلات برای تحویل به موقع سفارش و یا حل مسائل نا خواسته فنی بشوند . آنها همانند سایر کارکنانی که ساعتها پشت رایانه می نشینند و بر روی صفحه کلید تایپ میکنند ممکن است دچار عوارضی چون خستگی چشم ، کمر درد و ناراحتی های دست و مچ مانند سندرم تونل کارپال شوند.

    بسیاری از مهندسان نرم افزار در تلاش برای بهبود برنامه های نرم افزاری برای کاربران ، باید با مشتریان و همکاران ، تبادل کاری نزدیک داشته باشند .

    مثلا مهندسانی که توسط فروشندگان نرم افزار وشرکتهای مشاوره ای استخدام می شوند ، اکثر اوقات خود را دور از محل کار خود میگذرانند وبرای ملاقات با مشتریان سفرهای شبانه میکنند . آنها با مشتریهایی از کارهای تولیدی گرفته تا مؤسسات مالی سرو کار دارند .

    با گسترش شبکه های اینترنتی ، مهندسان نرم افزار قادر خواهند بود با استفاده از مودمها ، رایانه های قابل حمل ،‌ پست الکترونیکی و اینترنت از دفتر کار خود و با اتصال به رایانه مشتریان حمایتهای فنی را ارائه داده و مشکلات جزئی را شناسایی و رفع کنند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه )

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه ), مقاله در مورد تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه ), تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه ), مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه ), تحقیق درباره تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه ), مقاله درباره تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه ), تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه ), مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه ) ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله معرفی رشته مهندسی کامپیوتر( رایانه )
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت