تحقیق مقاله منبع تغذیه

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18398
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله منبع تغذیه

    منبع تغذیه یا در اصطلاح Power یکی از مهم ترین و حساس ترین قطعات است، چون تامین کننده ی جریان الکتریسیته مورد نیاز قطعات کامپیوتر شما می باشد. همه ی قطعات ممکن است روزی دچار اشکال شوند و شما مجبور شوید آنها را تعویض کنید اما حساب پاور از سایر قطعات جداست، چرا؟ چون پاور همیشه و بر اساس تجربه من در بدترین زمان ممکن که شما به کامپیوترتان نیاز دارید دچار اشکال می شود و معمولا وقتی دچار اشکال شد چون وظیفه اش برق رسانی به سایر قطعات است در اثر اشکالی که پیدا کرده درست انجام وظیفه نمی کند و یکی دو قطعه دیگر را هم ناکار می سازد.

    برای همین امروز در ادامه مباحث مونتاژ یک کامپیوتر در آپدیت بلاگ قصد داریم به نحوه ی مونتاژ پاور بپردازیم تا اگر روزی شما هم خواستید پاورتان را عوض کنید یا اینکه اصلا قصد مونتاژ یک کامپیوتر جدید از ابتدا تا انتها را داشتید مجبور به پرداخت هزینه های اضافی برای مونتاژش نباشید.

     

    گام اول: کامپیوتر خود را باز کنید

    پاور ها معمولا و به صورت نرمال در بالاترین قسمت Case های کامپیوتری مونتاژ می شوند و در بالای هر کیس محفظه ی خاصی برای سوار شدن پاور در درون آن در نظر گرفته شده، برخی از کیس ها نیاز است دیواره ی کناریشان برداشته شود تا باز شوند و بتوانید به محل استقرار پاور دسترسی پیدا کنید و در برخی دیگر لازم است کیس از جدار پشتی باز شود.

    در مورد اینکه کیس شما به چه شکلی باز می شود ایده ی خاصی ندارم ;-) ولی باز کردنش به کمتر از پنج دقیقه بررسی کردن نیاز دارد. پس اول کیس تان را باز و آماده نمائید.

    گام دوم: خرید یک پاور مناسب

    کاری ندارم که قصد دارید یک کامپیوتر نو تهیه کنید و یا اینکه منبع تغذیه تان دچار اشکال شده فراموش نکنید همیشه بایستی در خرید پاور به دلایلی که در ابتدای این مقاله گفتم به شدت دقت کنید چون انتخاب یک پاور ضعیف، نامناسب و یا بی کیفیت نه تنها در آینده شما را وادار خواهد کرد دوباره برایش هزینه کنید بلکه ممکن است به سایر قطعات سالم کامپیوتر شما نیز صدمه بزند و خرج اضافی هم بتراشد.

    اگر در حال خریدار قطعه برای مونتاژ کامپیوتری نو هستید توصیه می کنم مناسب با قطعات انتخابی خود یک پاور با توان مناسب تهیه کنید برای اینکار راهنمایی خاصی نمی توانم بکنم چون بیش از صدها مدل وجود دارد و تازه من از کجا بدانم چه پاوری مناسب قطعات انتخابیتان است؟ من که از قطعات انتخابی شما خبر ندارم! دارم؟ برای اینکار یا از انجمن های تخصصی اینترنتی در زمینه سخت افزار کمک بگیرید یا کسانی که در زمینه سخت افزار آگاهی کافی دارند، معمولا حتی اگر از چند نفر فعال در بازار سئوال و جواب کوتاهی کنید زود به نتیجه ی مطلوبی می رسید.

    برای کسانی که پاور کامپیوترشان دچار اشکال شده و فقط قصد تعویض آن را دارند یک راه حل دیگر هم وجود دارد، روی هر پاوری برچسبی وجود دارد که مدل، مارک و همینطور توانش را برحسب وات نوشته است. می توانید بر اساس این اطلاعات یک پاور جایگزین انتخاب نمائید که با این شرایط کار انتخاب کمی ساده تر می شود.

    اما در هر صورت مشاوره گرفتن از دیگران را فراموش نکنید ضمن اینکه در بازار پاور از 20 هزار تومان وجود دارد تا 200 هزار تومان و واضح است هر چه پول بدهید آش می خورید! ^_^

    گام سوم: عکس های قبل از مونتاژ و قطع کردن سیم ها ی پاور

    از درون هر پاوری همیشه تعداد زیادی سیم که در انتهایشان سوکتهایی با شکل های گوناگون وجود دارد بیرون آمده، علتش هم واضح است این سیم ها بایستی از طریق سوکتشان به قطعه ی مناسب وصل شوند و جریان مورد نیاز آن را از پاور به قطعه منتقل کنند، لذا اصلی ترین کار در حین مونتاژ یک پاور انجام صحیح این اتصالات است.

    در طول چهار قسمت قبلی مونتاژ یک کامپیوتر انواع و اقسام سیم های پاور مورد نیاز قطعات مختلف را معرفی کرده ایم و نیازی به دوباره کاری نیست اما اگر فقط می خواهید پاور کامپیوتر خود را عوض کنید و در حال مونتاژ یک سیستم جدید از ابتدا تا انتها نیستید راه گریزی وجود دارد که مجبور نباشید چهار مقاله ی قبلی را بخوانید.

    گوشی موبایل دوربین دار خود یا دوربین دیجیتالی تان را بر دارید و از اتصالات پاور به قطعات مختلف عکس بگیرید، حواستان باشد اگر کیس تنگ و تاریکی دارید ممکن است برخی از اتصالات را جا بیاندازید پس سعی کنید دقت لازم را داشته باشید. این عکسها بعدا که پاور جدید را مونتاژ کردید و خواستید سیم هایش را وصل کنید به شدت از سوزاندن فسفر اضافی توسط شما جلوگیری می کنند.

    بعد از اینکه به اندازه ی کافی عکس گرفتید ومطمئن شدید بعدا دوباره می توانید سیم ها را با نگاه کردن به این عکسها در سر جایشان بزنید، شروع کنید به قطع کردن سیم ها و سعی کنید اینکار را با حوصله انجام دهید چون در برخی موارد یک سیم به شکلی از جایی رد شده باشد که بیرون کشیدنش به زور سبب پاره گی سیمی دیگر یا آسیب رسیدن به قطعه یی شود.

    گام چهارم: بیرون آوردن پاور معیوب

    همانطور که گفتیم معمولا پاور ها در بالاترین نقطه ی کیس قرار دارند و یا در محفظه ی خاصی جا خورده اند یا به شکلی توسط یک پایه نگهداری می شوند به هر حال معمولا پاور با سه یا چهار پیچ به محفظه یا بدنه ی کیس محکم شده است. این پیچ ها را بیابید و باز کنید تا پاور آزاد شود و سپس به آرامی آن را از کیس خارج کنید، حواستان باشد که چیزی از اتصالات سیم های پاور به سایر قطعات باقی نمانده باشد چون در اینصورت در حین بیرون کشیدن پاور ممکن است اتفاقات غیره منتظره ای بیافتد!

    گام پنجم: مونتاژ پاور جدید

    قبل از اینکه پاور جدید را در سر جایش مونتاژ کنید دقت نمائید که پاورتان روی ولتاژ صحیح تنظیم شده باشد، امروزه خوشبختانه اکثر پاورها مولتی ولتاژ هستند اما برخی هم نیستند. در ایران ما از برق 220 ولت استفاده می کنیم، به پشت پاور نگاه کنید معمولا ذکر شده است این پاور مولتی ولتاژ است یا نیاز به تنظیم دستی دارد، اگر نیاز به تنظیم دستی داشته باشد بایستی کلیدی یا چیزی شبیه به آن در پشتش تعبیه شده باشد تا شما بتوانید آن را دستی تنظیم کنید در این حالت کلید مورد نظر را روی 220 ولت قرار دهید.

    پاور جدید را در سر جایش در کیس سوار کنید و آن را با پیچ خوب محکم کنید، با استفاده از عکسهایی که در قبل گرفتید یا با استفاده از مقالات قبلی آپدیت بلاگ سیم های پاور را به قطعات متصل کنید اینکار کمتر از 10 دقیقه وقت شما را می گیرد.

    یک نکته را فراموش نکنید، قرار نیست همه ی سیم های پاور شما به قطعات وصل شوند و همیشه تعدادی سیم اضافه و بیکار باقی می مانند بعد از اینکه اتصالات را انجام دادید سیمهای اضافی را جم و جور کنید و با یک کش یا چیزی مثل آن بنندیدشان تا در کیس رها نباشند و دردسر درست نکند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله منبع تغذیه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه, مقاله در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه, تحقیق درباره تحقیق مقاله منبع تغذیه, مقاله درباره تحقیق مقاله منبع تغذیه, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله منبع تغذیه
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت