تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18400
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر

    مقدمه :

    همه ی ما به تجربه دریافته ایم جلسه اول آشنایی با هر شخص یا موضوعی اثر زیادی بر چگونگی ادامه روابط و دوستی ها دارد اولین جلسه آشنایی خود را با هر موضوع یا شخص به خاطر بیاورید اگر خاطره ای خوش در ذهن شما به وجود آورده به یک موضوع شیرین یا یک دوستی خوب تبدیل شده است و اگر ذهنیتی بد در شما ایجاد کرده است تا هنگامی که این خاطره تلخ از ذهن شما پاک نگردد تمایلی به تکرار و ادامه آن  کار یا آن ملاقات نخواهد داشت به همین دلیل در این پیمانه سعی شده است کامپیوتر به گونه ای خوب و صحیح معرفی شود تا پس از مطالعه کامل این پیمانه علاوه بر کسب دیدگاه کلی از قابلیت ها ، طرز کار و کاربردهای کامپیوتر احساس خوشایندی نیز نسبت به کامپیوتر در شما ایجاد شود در نتیجه ارتباط بهتری با کامپیوتر خواهید داشت می توانید گام های بزرگتری و مؤثرتری در دنیای کامپیوتر و عرصه تکنولوژی بردارید .

    1 1  تعریف کامپیوتر

    اغلب افراد هنگام آموزش کامپیوتر بیشتر به یادگیری چگونگی انجام کارها         می پردازند و به دلیل یا دلایل انجام آن کار کمتر توجه می کنند . یاد گرفتن چگونگی انجام کارها بدون درک دلیل آنها ، تنها حجم اندوخته های مغزی را افزایش می دهد و اگر جایی مشکلی به وجود آید یا مطلبی فراموش شود به جای رفع مشکل ، خستگی و سردرگمی به همراه خواهد داشت . در حالی که استفاده از کامپیوتر نباید با فشار عصبی و خستگی همراه باشد . کامپیوتر را به گونه ای باید آموخت که کارکردن با آن لذت بخش باشد و باعث انجام سریع تر و دقیق تر کارها شود .

    کامپیوتر به دستگاهی گفته می شود که از اجزای الکترونیکی و الکترومکانیکی تشکیل شده است . این دستگاه به تنهایی دارای هوش و قدرت استدلال و تفکر نیست ولی با ترکیب صحیحی از انسان ، اجزای الکترونیکی و دستورات مناسب    می تواند کارهای متنوع و فراوانی انجام دهد .

     

    2 1  شباهتها و تفاوتهای انسان و کامپیوتر

    کامپیوتر در ابتدا برای انجام محاسبات طولانی و پیچیده ساخته شد . به همین دلیل آن را Computer  یا ماشین حسابگر نامیدند ولی امروزه کامپیوتر قادر است اغلب کارهای انسان را با سرعت و دقت بیشتر انجام دهد ؛ به همین دلیل ساختار عملی یا عملکرد آن تا حدودی شبیه انسان می باشد .

    به طور کلی کامپیوتر هم برای حل مسأله از سه بخش ورودی ، پردازش و خروجی  استفاده می کند .

    بخش ورودی : این بخش از وسایل و تجهیزاتی تشکیل شده که با کمک آنها می توان دستورات و داده ها را وارد کامپیوتر کرد .

    بخش پردازش : در این قسمت داده های ورودی مورد تجربه و تحلیل قرار می گیرند و عملیات لازم برای رسیدن به پاسخ دلخواه انجام می شود .

    بخش خروجی : این بخش می تواند نتایج حاصل از پردازش را به صورتهای گوناگون ارائه دهد .  

    1 2 1 سرعت انجام عملیات ( ( Speed

    کوچکترین زمانی که انسان می تواند احساس کند ، یک ثانیه است . این مسأله باعث می شود درک سرعت اجرای دستورالعملها در کامپیوترها قدری مشکل شود ؛ زیرا حتی نخستین کامپیوترهای شخصی نیز هر دستورالعمل را در مدت یک هزارم ثانیه یا میلی ثانیه انجام می دادند . کامپیوتر های قوی تر و بزرگتر با زمانهای میکروثانیه ( یک میلیونیم ثانیه ) ، نانو ثانیه ( یک بیلیونیم ثانیه ) و پیکوثانیه ( یک تریلیونیم ثانیه ) سر و کار دارند .

    سرعت کامپیوتر به مقدار داده هایی که باید پردازش شوند نیز بستگی دارد . برای بررسی و مقایسه سرعت سیستمهای کامپیوتری گوناگون ، واحدی به نام میلیون دستورالعمل در ثانیه ( MIPS )  به کار می رود .

    2 2 1  دقت و صحت انجام کار ( Accuracy )  

    کامپیوترها به ندرت اشتباه می کنند و قادرند عملیات پیچیده گوناگون را با دقت بالا و به درستی انجام دهند و فقط زمانی دچار اشتباه می شوند که برنامه های آنها ایرادی داشته باشد . دقت و صحت پردازش داده ها در یک کامپیوتر به خوبی سرعت پردازش داده هاست . دقت از مسائل مهم و ویژگیهای اجتناب ناپذیر کامپیوترهاست ؛ زیرا هر وسیله محاسباتی در صورت غیر قابل اطمینان بودن نتایجی که به دست می آورد ، غیر قابل استفاده خواهد بود .

    در دنیا ، کامپیوترها به صدور صورت حسابها و چکهای اشتباه و درج عبارات نادرست شهرت یافته اند . طیف وسیعی از این اشتباهها بر اثر خطای منطقی برنامه و یا وارد کردن اطلاعات نادرست رخ می دهند که این خطاها از انسان سر می زند .

    3 2 1 قابلیت اطمینان (Reliability )

    کامپیوترها می توانند کارهای تکراری را به خوبی  انجام دهند . احساس خستگی نمی کنند ، به مرخصی نمی روند ، بیمار نمی شوند ، به زمان صرف چای و استراحت نیاز ندارند و بدون هیچ شکایتی کارهای سخت و پیچیده را انجام       می دهند ؛ همچنین کامپیوترها قادرند در شرایط دشوار و زمانهای طولانی کار کنند و نتایج کارشان تابع شرایط و محیط نمی باشد .

    4 2 1 توانایی ذخیره سازی (Memory Capability )

    کامپیوترها می توانند حجم زیادی از اطلاعات را در خود نگه دارند و هنگام نیاز به آن اطلاعات ، خیلی سریع به آنها دسترسی پیدا کنند . در واقع محل نگهداری اطلاعات در کامپیوترها حافظه نام دارد و اگر حافظه آنها آسیب نبیند ، هیچ گاه چیزی را فراموش نمی کنند . آنها هر نوع اطلاعاتی را می توانند در خود ذخیره نمایند و حجم زیاد اطلاعات ، در به خاطر آوردن آنها اثری ندارد ؛ یعنی بازیابی مطالب کوتاه و یا طولانی برای کامپیوترها یکسان است .

     

    3 1 کاربردهای کامپیوتر

    امروزه کامپیوتر در زمینه های گوناگون موارد استفاده قرار می گیرند و دارای کاربردهای فراوانی است . در حقیقت به زحمت می توان بخشی از زندگی انسان امروزی را پیدا کرد که با کامپیوتر در ارتباط نباشد و یا درایجاد آن ، کامپیوتر نقش نداشته باشد . حال به ذکر چند نمونه می پردازیم :

    1 3 1 کاربردهای علمی و تحقیقاتی

    کامپیوتر در تمام رشته های علمی ، حضوری گسترده و فعال پیدا کرده است و انجام فعالیتهای علمی و تحقیقاتی بدون وجود کامپیوتر امکان پذیر نیست . مانند مراحل پیچیده و دقیق بررسی و اجرای پروژه های فضایی ، شبیه سازی تولد و مرگ ستارگان و منظومه ها و بررسی اثر آنها بر کهکشان ، تشخیص ، ثبت و کنترل لحظه وضعیت قلب بیماران قلبی در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانها ( ICU ) ، طراحی خطوط انتقال نیرو ، گاز ، نفت و انتخاب بهترین و کم هزینه ترین مسیر ، راهیابی و هدایت هواپیماها و کشتیها ، ساخت اندامهای حسی و حرکتی برای معلولین جسمی و هزاران هزار نمونه دیگر .

    2 3 1  کاربرد های صنعتی

    در تمام بخشهای صنعتی از مرحله طراحی تا اجرا و تولید محصولات صنعتی ، کامپیوتر نقش اساسی مهمی را ایفا می کند . امروزه تولید ، بدون وجود کامپیوتر معنی و مفهومی ندارد . در این رابطه می توان از صنایع خودروسازی ، نظامی ، هوایی ، نساجی و حتی غذایی نام برد .

    3 3 1 کاربردهای آموزشی

    در زمینه آموزش ، کامپیوتر کاربردهای فروانی دارد و هر روز موارد استفاده آن افزایش می یابد . مانند آموزش خلبانی ، آموزش رانندگی ، آموزش برخی مهارتها در بعضی از رشته های ورزشی .

    4 3 1 کاربردهای هنری

    عرصه های گوناگون هنر از قبیل سینما ، موسیقی ، گرافیک و . . . با حضور کامپیوتر رنگ و بوی بهتر و جذابتری گرفته است . انسان با کمک کامپیوتر ، موفق به خلق شاهکارهایی شده است که در گذشته هرگز امکان پذیر نبودند .

    5 3 1 کاربردهای تجاری و خدماتی

    امور مربوط به بانکها و مؤسسات اداری و تجاری مانند امور پرسنلی ، سندنویسی ، انبارداری ، بایگانی ، حسابداری ، صدور برگه های مالیاتی و قبضهای آب و برق ، سیستمهای اتوماتیک بانکی ( عابر بانک ) و . . . توسط کامپیوترها انجام می شوند . بدین ترتیب سرعت و دقت امور تجاری و خدماتی افزایش یافته است .

     

    4 1 طبقه بندی علوم کامپیوتر

    درست است که کامپیوتر به ابزار کار علوم مختلف تبدیل شده ولی خود کامپیوتراز تلفیق علوم گوناگون به وجود آمده است . علوم مربوط به کامپیوتر را می توان به سه گروه کلی تقسیم کرد به شرح مختصری از آنها می پردازیم .

    1 4 1 سخت افزار ( Hardware )  

    به مجموعه مدارهای الکترونیکی ، تجهیزات ، اجرای فیزیکی و مکانیکی قابل مشاهده و قابل لمس سیستم کامپیوتر ، سخت افزار می گویند . 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر , مقاله در مورد تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر , تحقیق درباره تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر , مقاله درباره تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مستند سازی کامپیوتر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت