تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp

تعداد صفحات: 16 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18401
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp

    مقدمه

    ویندوز ویستا ویژگیهای دیداری فوق‌العاده‌ای مانند پنجره‌‌های نیمه‌شفاف و ابزارهای قدرتمندتر جهت جستجوی فایلها دارد ولی تا به حال در مورد بهبود امنیت در ویستا و توانایی آن در ارتباط بهتر با وسایل دستی قابل‌حمل ،خبری داده نشده‌است. مایکروسافت از آغاز کار بر روی این سیستم عامل وعده داده بود که شالوده آن را بر سه ستون استوار خواهد کرد.یک موتور گرافیکی به نام Avalon ،یک فن‌آوری جدید به نام indigo که توانایی ارتباط برنامه‌های کامپیوتری و وسایل مختلف را به هم می‌دهد و یک سیستم ذخیره‌سازی دیتا که قابلیت جستجوی بهتر را ممکن می‌سازد به نام winFS .ولی در مقام عمل مایکروسافت از زمان‌بندی خود عقب افتاد و تصمیم گرفت از ویژگی winFS چشم بپوشد و این سیستم را به‌صورت یک برنامه الحاقی add-on بعد از انتشار ویستا عرضه کند. پس از ۳ ستون ویندوز بعدی، هنوز ۲ ستون پابرجا هستند.

     

     
    تاریخچه

     

    مایکروسافت پس از عرضهٔ ویندوز اکس پی در سال ۲۰۰۱ از نسل بعدی ویندوز خود با اسم رمز لانگهورن خبر داد و اعلام نمود که این سیستم عامل را در سال ۲۰۰۴ به بازار ارائه می‌کند. البته همانطور که بسیاری حدس می‌زدند مایکروسافت شرکت وقت شناسی نبود.لانگهورن نیز مانند ویندوز اکس پی قبل از عرضه تغییر نام داد و به ویستا مبدل شد. جالب است بدانید که لانگهورن و ویستا و بلاک کامب(نسل بعدی ویندوز پس از ویستا که چندی پیش به ویینا تغییر نام داد) همگی نام‌های مکان‌های طبیعی و از این دست هستند. مثلا نام یک صحرا .ویستا نسل جدیدی از سیستم‌های عامل معروف و فرا گیر ویندوز است که مسیری متفاوت نسبت به سری پیشین خود پیموده‌است. شاید تاخیر زیاد در ارائهٔ این سیتم عامل کاربران جشم انتظار را تا حد زیادی ناراحت کرده باشد ولی این امر آن هم در تولید نرم افزار‌های بزرگ امری عادی است و از آن جا که مایکروسافت وسواس زیادی در تولید سیستم عاملی بدون نقص دارد باید پیش بینی این تاخیر‌ها را نیز می‌کردیم.بیل گیتس می‌گوید در هنگام ورود سیستم عمل‌های ویندوز ۹۵٬۹۸ و ۲۰۰۰ به ما فشار زیادی وارد شد چرا که اسامی آن‌ها از مدت‌ها چیش به جوامع خبری اعلام شده بود و ما موظف بودیم که آن‌ها را در موعد مقرر که همان نام آن‌ها بود به بازار عرضه کنیم ولی ما تصمیم داریم که در محیطی آرام و دور از تنش به تولید سیستم عاملی بپردازیم که به نظر خودمان در نوع خود بی نظیر است.بیل گیتس و دیگر مسوولان ویندوز از جمله جیمز آلچین(سردار ویندوز) امید بسیار زیادی به این نگارش از سیستم عامل ویندوز دارند و گیتس می‌گوید : آرزو دارم که وقتی کاربران حرفه‌ای برای اولین بار با ویستا کار می‌کنند انگشت به دهان بمانند. بیل گیتس آدم گزافه گو و کوته فکری نیست و بدون شک این پروژه نیز مانند دیگر پروژه‌هایی که او پشتوانهٔ آن‌ها بوده‌است موفق خواهد بود.

     

    خصوصیات ویندوز ویستا

    ویندوز ویستا یک سیستم عامل گرافیکی است که در کامپیوترھای شخصی و خانگی و تجاری، لپ تاپ معمولی و تخت و مراکز خبری استفاده میشود. قبل از معرفی این سیستم در ٢٢ جولای ٢٠٠۵ ویندوز ویستا بوسیله کدی بنام لانگھورن شناخته میشد. توسعه و تکمیل آن در ٨ نوامبر ٢٠٠۶ اتفاق افتاد و ظرف ٣ ماه از عرضه، بین کارخانه ھای نرم افزار و سخت افزار، تجار و عاملین تک فروشی توزیع شد و در ٣٠ زانویه ٢٠٠٧ بصورت عمومی و در وب سایت رسمی مایکروسافت نیز عرضه شد. در حقیقت عرضه ویندوز ویستا ۵ سال بعد از نسخه قبلی ویندوز اتفاق افتاد که طولانی ترین زمان بین عرضه دو نسخه ویندوز متفاوت میباشد .

     

    مزایای ویندوز ویستا

    - ضریب امنیت بالا:

     

    با آن که شرکت مایکروسافت تلاش کرد با انتشار مجموعه اصلاحی و به روزکننده سرویس پک 2 برای ویندوز اکس پی، این سیستم عامل را از لحاظ امنیتی به حد قابل قبولی برساند، اما حتی ضریب امنیت ویندوز اکس پی مجهز به سرویس پک 2 نیز با ضریب امنیت ویندوز ویستا قابل مقایسه نیست. ویندوز ویستا، امکان کنترل بیشتر کاربر اصلی یک رایانه بر حافظه های قابل حمل "فلش" و هارد دیسک هایی خارجی را که اغلب توسط کابل های USB به رایانه متصل می شوند، فراهم آورده است. این ویژگی جدید از کپی برداشتن و یا ربودن اطلاعات از دیسک سخت رایانه توسط افراد غیرمجاز جلوگیری می کند.
     
    2- دیوار آتش (فایروال):

    برخورداری از یک دیوار آتش قدرتمند و دو طرفه که اطلاعات ورودی و خروجی از رایانه را بررسی می کند، فنآوری Services Hardening ویندوز که از اجرا شدن مخفیانه کدهای مخرب در رایانه و تغییرات ناخواسته تنظیمات سیستم عامل جلوگیری می کند، رمزنگاری تمامی اطلاعات موجود در هارد دیسک رایانه به منظور جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران، فنآوری User Account Protection به منظور محدود کردن اختیارات امنیتی کاربر با هدف حفاظت از رایانه، تنها بخشی از توانمندی های جدید امنیتی سیستم عامل ویندوز ویستا هستند.

     

     

    3- برخورداری از اینترنت اکسپلورر 7:

     

    مایکروسافت با تقلید از مرورگر محبوب فایرفاکس تلاش کرده است نگارش جدید اکسپلورر را به قابلیت هایی مانند مشاهده چند وب سایت در یک پنجره مرورگر (Tab Browsing)، مدیریت بهتر ویژگی های امنیتی، امکان شناسایی وب سایت های مشکوک به حملات (Fishing) و جلوگیری از دانلود و اجرا شدن کدهای مخرب از اینترنت بدون آگاهی کاربر، مجهز کند.
     
    4- کیفیت گرافیک بسیار بالا:

     

    شرکت مایکروسافت برای نخستین بار کیفیت گرافیک سیستم عامل ویندوز خود را به حد بالایی رسانیده است. در ویندوز ویستا محیط گرافیکی زیبایی به نام Aero Glass وجود دارد که فعال کردن آن تصاویر متحرک، جلوه های سه بعدی و تصاویر شفاف (Transparencies)، آیکون ها و پنجره های شفاف را به ارمغان می آورد و نه تنها ظاهر ویندوز را دگرگون می کند بلکه کار کردن با آن را نیز بهبود می بخشد. (فعال کردن قابلیت ایروگلس نیازمند کارت گرافیکی و پردازنده قدرتمند است.)
     
    5- قابلیت جستجوی دسکتاپ:

    شرکت مایکروسافت جستجوگر دسکتاپ بسیار قدرتمندی را در ویندوز ویستا گنجانیده که به هیچ وجه با گزینه کند و ناکارآمد جستجو در ویندوز اکس پی قابل مقایسه نیست و کاربران می توانند با استفاده از آن با سرعت و دقت بالا در میان انواع فایل ها، ایمیل ها و مطالب اینترنتی موجود در دیسک سخت رایانه خود و یا شبکه رایانه ای مورد استفاده، به جستجوی موارد مورد نظر خود بپردازند. همچنین کاربران ویندوز ویستا می توانند به راحتی در میان پنجره هایی که باز است، جستجو کنند و پنجره مورد نیاز خود را بیابند.

     

     
    6- به روزنگاری اینترنتی:

     

    ویندوز ویستا برخلاف ویندوز اکس پی، از مرورگر اینترنت اکسپلورر برای دانلود به روزنگارها (آپ دیت) استفاده نکرده و خود به یک برنامه به روزنگار مجزا مجهز شده که نتیجه آن به روزنگاری متمرکز و سریع تر ویندوز و برنامه های جانبی آن است.
     
    7- بهبود قابلیت های صوتی تصویری:

    نرم افزار مدیاپلیر در ویندوز ویستا از ابزار نه چندان محبوبی که هم اکنون در اکس پی می بینیم، به یک برنامه صوتی و تصویری کامل و جذاب بدل شده است .

     

    قیمت
    ویندوز ویستا بین ۱۹۹ تا ۳۹۹ دلار قیمت گذاری شده‌است. چنانچه بخواهید ویندوز خود را از XP به ویستا ارتقاء دهید، باید ۹۹ دلار پرداخت کنید. نسخه خانگی آن (Home Edition) به میزان ۲۵۹دلار قیمت گذاری شده و نسخه حرفه‌ای آن (Professional) هم ۳۹۹ دلار قیمت دارد. تعداد خطوط برنامه نویسی شده در ویندوز ۹۵ ، ۱۱٫۲ میلیون خط بوده‌است در حالیکه در ویندوز ویستا ، حداقل ۵۰ میلیون خط بنامه وجود دارد. برای تولید ویندوز ۹۵ دقیقا ۲۰۰ برنامه نویس مشغول به کار بودند و در ویندوز ویستا ۲۰۰۰ برنامه نویس به صورت همزمان مشغول به کار بوده‌اند. پیشرفت امکانات مایکروسافت طی ۲۰ سال اخیر به حدی بوده که بیل گیتس اکنون ثروتمندترین فرد جهان است و روز به روز بر ثروت خود می‌افزاید و به نحوی کل جهان را به خود و محصولاتش وابسته کرده‌است. در واقع بیل گیتس و شرکایش باید ممنون مسئولان شرکت Dr Dos باشند که دیر به جلسه با شرکت IBM رسیدند و مسئولان IBM که این فرصت را به شرکت کوچک مایکروسافت دادند تا سیستم عامل خود را بر روی کامپیوترهای خانگی IBM قرار دهند و اینگونه شهرت جهانی پیدا کنند.

     

    مقایسه ویندوز xp با ویندوز ویستا

     

     1:امنیت

     

    ویندوز XP:  
    ویندوز XP از همان ابتدا دارای یک سیستم دیواره آتش بسیار ساده و ابتدایی اما کارآمد بود که در صورت استفاده می توانست تا حدود زیادی جلوی ویروس ها ، کرم ها و نفوذ هکرها را بگیرد. با ورود SP2 این دیواره آتش قویتر شد و تبدیل به یک برنامه امن در برابر خطرات اینترنت گردید. اما هنوز هم این قسمت از ویندوز نتوانسته دارای امکانات کامل یک دیواره آتش حرفه ای شود. به همین دلیل خیلی از حرفه ای ها ترجیح می دهند از یک برنامه دیواره آتش حرفه ای تر استفاده کنند.
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp , مقاله در مورد تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp , تحقیق درباره تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp , مقاله درباره تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله مقایسه ویندوز ویستا و xp
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت