تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000

تعداد صفحات: 102 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18403
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۹,۵۰۰ تومان
قیمت: ۲۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000

    مقدمه:

     

    SQL Server یک پایگاه داده ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت است  بدون اقراق میتوان گفت این محصول پر کاربرد ترین Package پایگاه داده محسوب میشود. البته مایکروسافت ادعا کرده است که بیش از 60 % بازار Database  جهان را به خود اختصاص داده و این روز به روز در حال افزایش است. شرکت IBM در اواخر دهه 70 زبان SEQUEL که برای Query ها (پرس و جو ها ) استفاده میشد را ابداع کرد. با تغییر زمان این زبان نیز تغییراتی کرد و تا آنجا که فقط برای Query ها استفاده نمیشد و از آن میتوانستیم برای مدیریت بامگها و امنیت در Database نیز استفاده کنیم و بعد از مدتها این زبان به SQL تغییر نام داد.

    امروزه ورژنهای متعددی از این نرم افزار استفاده میشود که نرم افزار Microsoft SQL Server 2000 از Transact SQL که به آن TSQL هم میگویند استفاده میکند.

    SQLserver هم اکنون دارای 2 نسخه است : یکی SQL Server 2000 Personal Edition که بر روی Client نصب میشود (Windows 98 – Windows ME – Windows 2000 Proffessional – Windows XP Home Edition – Windows XP Proffessional Edition)  . البته اگر بر روی Windows 98 و Windows ME نصب کنیم ، بسیاری از قابلیتهای این Package از بین میرود. بهترین حالت نصب این نسخه بر روی سیستم عاملهای Windows 2000 Proffessional و Windows XP Proffessional  است. یک نسخه دیگر این نرم افزار : SQL Server 2000 Enterprise Edition است که مختص Server ها است یعنی فقط بر روی تمامی نگارش های Window 2K Server و Windows Server 2003 نصب میشود.

     

    سرویس پک 2 برای محصول Sql server 2005

     

    مایکروسافت دومین سرویس پک بانک اطلاعاتی خود یعنی Sql Server 2005 را در 19 فوریه 2007 عرضه کرد. این سرویس پک شامل آخرین Hotfix ها و درایورهای لازم برای کارکرد صحیح این بانک اطلاعاتی است. طبق استانداردهای مایکروسافت ، هر سرویس پک جدید شامل فایلهای موجود در تمام سرویس پک های قبلی میباشد. بنابرین لازم نیست برای نصب سرویس پک 2 بر روی هر محصول مایکروسافت ، سرویس پک 1 آن را قبلا نصب نمایید.
     

    SQL Server 2005 Service Pack 2

    SQL Server 2005 Express Edition Service Pack 2

    SQL Server 2005 Express Edition with Advanced Services Service Pack 2

     

    SQL SERVER    آموزش

     

     

     

    برای کار با  اطلاعات در بانک های اطلاعاتی زبانی مخصوص همان بانک وجود دارد که از آن زبان برای دستکاری اطلاعات و مرتب کردن آنها در بانک استفاده میشود.بانک اطلاعاتی Sql server و همچنین Access و نیز Oracle (البته تا حدودی) از یک زبان واحد برای اینکار استفاده میکنند . در این سری مقالات دستورات ساده SQL را خواهید آموخت . تعدادی ازین دستورات به قرار زیر است :

    آموزش SQL server - دستور ALIAS:

    دو نوع نام مستعار وجود دارند که اکثرا استفاده میشود . یکی نام مستعار ستون و یکی نام مستعار جدول .

    بطور خلاصه نام مستعار ستون برای سامان دادن به خروجی استفاده میشود . یعنی نام بالای ستون ها در خروجی قابل تغییر است .

    نوع دوم نام مستعار جداول است : با نوشتن نام مستعار درست بعد از نام جدول بعد از From انجام میشود. راحتی استفاده از این کلمه کلیدی در هنگام استفاده از دو جدول در استخراج جداول است که اطلاعات توسط کلمه join  متحد و سپس استخراج می گردد .قبل از اینکه به Join برسیم بیایید نگاهی به alias بیندازیم .

     

    SELECT "table_alias"."column_name1" "column_alias"
    FROM "table_name" "table_alias"

    بطور خلاصه هر دو نوع مستعار ها بعد از آیتمی میایند که نام مستعارش هستند . البته با یک فاصله .

    مثال: جدول زیر را در نظر بگیرید .

    (جداول در فایل اصلی موجود است )

    علامات {}+ بدین معنی است که اطلاعات داخل براکت ممکن است یک یا چند بار تکرار شود . ما میتوانیم از پرانتز ها نیز برای جدا کردن اولویت عمل کردن AND و OR  استفاده کنیم.

    مثال :فرض کنید جدولی مانند زیر داریم . جاهایی که فروش بیش از هزار دلار است یا بین 275 و 500 است را می خواهیم:

    (جداول در فایل اصلی موجود است )

    Table Store_Information

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000, مقاله در مورد تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000, تحقیق درباره تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000, مقاله درباره تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000 ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله معرفی پایگاه داده SQL Server 2000
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت