تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18410
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config

    به طور طبیعی هر برنامه کاربردی Web در ASP.NET دارای حداقل یک فایل Web.Config در داخل دایرکتوری ریشه خود می باشد که به طور خودکار توسط Visual Studio در زمان ایجاد این Web Application ایجاد شده و با مقادیر پیش فرض در دایرکتوری ریشه برنامه کاربردی قرار می گیرد.ولی برنامه نویسان می توانند بر حسب نیازها و کاربردهای برنامه های خود تعداد بیشتری از این فایل XML را در داخل دایرکتوریهای مختلف برنامه ایجاد کنند و برای تنظیمات فایلهای داخل همان دایرکتوری یا زیر دایرکتوریهای آن به کار گیرند.

    تنظیمات هر فایل Web.Config به فایلهای داخل زیر دایرکتوری ای که در آن قرار دارد و همچنین زیر دایرکتوریهای آن اعمال می شود.همچنین برنامه نویس می تواند از طریق کدهای داخل هر فایل Web.Config منابع و دایرکتوریهای هدف را تغییر دهد.

    برای درک بهتر نحوه ارتباط فایلهای Web.Config در ِک برنامه کاربردی Web با برنامه کاربردی مثال زیر را بیان می کنیم:

    اگر یک دایرکتوری به نام main و دو زیر دایرکتوری به نام Sub1و Sub2 در برنامه کاربردی موجود باشند که در درون هر کدام از این دایرکتوریها یک فایل Web.Config قرار داشته باشد تنظیمات هر فایل Web.Config بر فایلهای داخل زیر دایرکتوری آن اعمال می شود اما اگر در یک فایل Web.Config که داخل زیر دایرکتوری Sub1یا Sub2 قرار دارد یکی از تنظیماتی که در فایل Web.Config که داخل main قرار دارد صورت نپذیرفته باشد مقدار تنظیم شده در داخل فایل موجود در main به زیر دایرکتوریها به ارث می رسد.

    نکته ای که باید در اینجا به آن اشاره کرد این است که کاربران برنامه وب به محتوای فایلهای Web.Config دسترسی ندارند.

    ساختار فایل Web.Config

    هر فایل Web.Config شامل یک بخش پایه است که همان دو المان و هستند و بقیه محتوا درون این دو المان قرار می گیرد پس ساختار کلی هر فایل Web.Config به صورت زیر است:

     

    محتوای هر فایل Web.Config شامل دو بخش اساسی است:

    تنظیمات

    معرفی

    بخش معرفی داخل دو المانو قرار می گیرد و بخش تنظیمات،تنظیمات مربوط به منابع معرفی شده در این المانها را شامل می شود.

    ابتدای فایل Web.Config و بعد از المان المان قرار دارد.داخل این المان و المان جفت آن یعنی المانهایی جهت معرفی منابع و اداره کننده قسمتها قرار دارد.

    حال که با ساختار کلی فایل Web.Config آشنا شدیم در ادامه به توضیحاتی در مورد المانهای مهم این فایل و خصوصیات آنها می پردازیم.

    تفاوت  ASP و ASP.NET

    برنامه نویسی در محیط وب تا قبل از دات نت حتی در ASP احتیاج به ساختن یک صفحه با HTML و قرار دادن کدهای مورد نیاز در آن داشت. یک صفحه ASP تا قبل از ASP.NET یک متن ساده بود که از بلاک های کد ASP و بلاک های کد HTML تشکیل شده بود. در هنگام فراخوانی توسط کاربر صفحه های ASP توسط سرور خوانده شده و خط به خط دستورات آن اجرا می شد، در نهایت یک صفحه HTML به مرورگر اینترنت کاربر تحویل داده می شد.

    اما فرم وب مانند یک برنامه کامل اجرا (Execute) می شود و نتیجه آن یک HTML است. همانطور که قبلا ً مشاهده کردید فرم های وب با پسوند aspx و به صورت یک فایل متنی هستند. در یک سرور دات نت ( هر IIS Server ی که.NET Framework بر روی آن نصب شده باشد ) ، وقتی که یک مرورگر، درخواستی برای دیدن یک aspx می دهد runtime مربوط به ASP.NET آن صفحه را تجزیه و تحلیل کرده و آن را کامپایل می کند. این مرحله شبیه به نحوه کار ASP کلاسیک است، به غیر از اینکه نتیجه این کار در یک کلاس از نوع دات نت ذخیره می شود. این کد، یک کد کامپایل شده است و مانند ASP کلاسیک نیست که به صورت تفسیری در هنگام لزوم اجرا شود. این روش اجرا سرعت را در هنگام فراخوانی مجدد aspx بالا می برد.

    به طور کلی یک پروژه برنامه اینترنتی در دات نت ( بیسیک ) حداقل یک فایل aspx و یک فایل aspx.vb دارد، که در اولی کد های HTML مانند ASP کلاسیک وجود دارد و در فایل دوم کدهایی که برای هر کدام از اجزا نوشته می شود قرار می گیرد.

    به علاوه در این نوع پروژه یک فایل Global.asax قرار دارد که مشابه Global.asa در ASP کلاسیک است. همچنین فایلی با نام Web.Config وجود دارد که با ساختار XML ذخیره شده است و اطلاعاتی درباره پروژه را در خود ذخیره می کند.

    این فایلها در دو مکان قرار می گیرند. مکان اصلی سرور اینترنتی است که برنامه باید بر روی آن اجرا شود، همچنین یک نسخه از آن در قسمت cache ویژوال استودیو ذخیره می شود. هنگامی که در ویژوال استودیو تغییری بر روی پروژه می دهید آن تغییر در هر دو مکان اعمال می شود.

    وقتی بوسیله ویژوال استودیو می خواهید برنامه خود را انتقال بدهید، ویژوال استودیو مانند یک برنامه معمولی با پروژه رفتار می کند. تمامی کدهای آن را به فایل DLL تبدیل می کند و هیچ سورسی انتقال نمی یابد. البته فایلهای aspx به همان شکل انتقال می یابند. در هنگام نصب نیز فایلهای DLL ی که باید در سرور اینترنت قرار گیرند در آن جا کپی می شوند. در هنگام اجرا فایل aspx و DLL بعد از تلفیق با هم به مرورگر درخواست کننده ارسال می شود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config, مقاله در مورد تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config, تحقیق درباره تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config, مقاله درباره تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله عملکرد فایل Web.Config
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت