تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18420
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا

    اگه شما هم از اون دسته افرادی هستید که دوست دارن یک رادیو در محل کار یا خونه برای شنیدن اخبار و موزیک داشته باشن ، ولی همیشه از دست اینکه مجبورین بخاطر جواب دادن به تلفن صدای رادیو رو کم کنید و بعد از جواب دادن دوباره صدای رادیو رو زیاد کنید ، حسابی کلافه شدید ، این مدار ساده و ارزون راه حل خوبی برای شماست دیگه لازم نیست برای هر بار جواب دادن به تلفن به سمت رادیو برین . صدای رادیو به محض برداشتن گوشی کم میشه .!!!!!!!

     

     
    توضیح مدار

     

     
    زمانیکه گوشی تلفن رو برنداشتید ولتاژ خط تلفن مقدار نسبتا زیادی هست (در حدود 50ولت) . در این حالت این ولتاژ باعث فعال شدن اپتوکوپلر میشه و اپتوکوپلر هم ولتاژ بیس ترانزیستور رو پائین نگه میداره . در نتیجه ترانزیستور خاموشه و رله هم فعال نیست که اگه به مدار دقت کنیم متوجه میشید که تو این حالت بلندگوها مستقیما به رادیو وصل هستند . و صدا رو کامل داریم .
    موقعی که گوشی تلفن رو بر میدارید ولتاژ خط به شدت کاهش پیدا میکنه (در حدود 6ولت) . و در نتیجه دیگه اپتوکوپلر فعال نیست و ولتاژ بیس ترانزیستور که از طریق مقاومت R3,R2 به تغذیه متصل هست ، بالا میره و ترانزیستور روشن شده و در نتیجه رله عمل میکنه ، که با توجه نقشه در این حالت بلندگوها که از طریق مقاومت های 22 اهمی به رادیو وصل میشن ، در نتیجه صدای رادیو کم میشه .
    در صورتیکه بخواهیم برای مدتی مدار رو غیر فعال کنید ، کافیه کلید S1 را بزنید در این حالت ترانزیستور خاموش هست و باقی ماجرا رو خودتون که میدونید......
    توسط پتانسیومتر مدار شما میتونید درجه حساسیت مدار رو به برداشتن گوشی تنظیم کنید .
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان کنترل اتوماتیک سطح صدا
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت