تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت

تعداد صفحات: 20 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18424
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت

    Dave Clark مدیر بخش تحقیقاتى دانشگاه MIT، که از سال ۱۹۷۰ در گسترش و توسعه اینترنت سهم بسزایى داشته معتقد است: اینترنت امروزه به یک ویرایش اساسى نیاز دارد و بسته هاى patch نمى توانند مشکلات را به صورت ریشه اى حل کنند. هر چند سادگى کاربرد اینترنت مى تواند تأثیر زیادى بر زندگى روزمره میلیاردها کاربر خود داشته باشد، اما احتمال نمى رود بتوان آن را بیش از این ساده کرد. اینترنت تا سال ۱۹۸۳ که دولت ایالات متحده با در اختیار قراردادن ARPANET اولیه خود کمک کرد تا دو دانشگاه به یکدیگر متصل و وب متولد شود، ابزار عمده و موثرى در ارتباطات به شمار نمى رفت. این سیستم در آن زمان با استفاده از سیستم تلفن شبکه ماهواره اى و رادیویى آن موقع برپا شد. اما سرف معتقد است: نسخه جدیدى از اینترنت نیز قابل تصور است. جان اگل معتقد است: تجارت، تولیدات و سرویس ها را یکپارچه مى سازد و خدمات قابل اطمینان مشاوره اى ارائه مى دهد. یکى از سرمایه گذاران معتقد است اینترنت به احتمال زیاد تغییر رویه خواهد داد، اما نه به شکلى که مردم مى پندارند. او پیش بینى مى کند شرکت هاى ایالا ت متحده به لابى خود با دولت براى تقویت پیوند خود با زنجیره هاى حیاتى ارتباط که شامل قطعات موسیقى، فیلم، نرم افزار و مخابرات است ادامه مى دهند. نتیجه طبیعى این حرکت، جابه جایى مرکز اینترنت به نقاطى است که ریشه هاى این ارتباطات در آنجا بیشتر یافت مى شود و مى توانند آزادانه تر به فعالیت بپردازند. اما برخى دیگر از جمله خانم دایسون که از موسسان ICANN است، امیدوارند بتوانند اختیارى را که امروز دارند در آینده نیز حفظ کنند. هرچند این امر افت کارایى آن را به دنبال خواهد داشت؛ زیرا در آن صورت توان اجرایى بسیار پایین مى آید. او معتقد است: با قدرت گرفتن موسسات غیردولتى در حوزه اینترنت، دولت ها فقط مى توانند حقوقى نظیر کنترل و حذف را براى خود تصور نمایند که در بین عموم عمل پسندیده اى نیست. به نظر وى بهتر است موسساتى از این دست به وظایف نظارتى سوق داده شوند.

     

    بروز ترکال مى گوید: اینترنت مانند لوله کشى آب و گاز به داخل خانه ها خواهد آمد و تا این اتفاق نیفتد کسى پى به اهمیتش نمى برد. گزینه هاى در حال توسعه  محققان کانادایى ادعا کرده اند به روش هایى دست یافته اند که ضمن ایجاد اطمینان در مشتریان براى انتخاب و حفظ خلاقیت، مدل فعلى تجارت در ایالات متحده و دیگر کشورها را دگرگون مى کند. نرم افزار LightPath قابل کنترل توسط مشتریان (UCLP)، آن ها را قادر مى سازد معمارى شبکه بسته اى یا سوییچ به انضمام

    سال آینده 

     

    توپولوژى، مسیریابى و پروتکل ها را خود تعیین کنند؛ زیرا در زیرساخت مخابراتى، تعداد زیادى شبکه خصوصى مجازى وجود دارد که به صورت مستقل و خاص مدیریت مى شوند. از سوى دیگر، برنامه GENI در بنیاد ملى علوم ایالا ت متحده به دنبال طرحى است که مى تواند چندین شبکه مجازى را به صورت همزمان روى یک پلتفرم ایجاد کند. اما تفاوت هاى کلیدى بین این دو طرح وجود دارد. حوزه تحقیقات کانادایى ها گستردگى کمترى دارد و شبکه ها و ادوات بى سیم را در بر نمى گیرد. اما در شبکه هاى سیمى به کاربران این قابلیت را مى دهد که معمارى شبکه را
    بر اساس نیاز خود تغییر دهند. البته چنین اختیارى براى شبکه هاى ارائه دهنده سرویس مقرر نشده است. بیل وودکوک مدیر Packet Clearing house، مى گوید این به سیاست گذارى کشورهاى مختلف بستگى دارد که آیا به شرکت ها نیز اجازه دهند ساختارهاى دلخواه خود را در سطح بین المللى و در نحوه اتصال به کاربران داشته باشند یا آن ها را مجبور مى کند از شکل خاص و ثابتى تبعیت کنند و قیمت خاص و تعیین شده اى را نیز براى آن بپردازند.

    توشیبا» و «ان اى سى» با یکدیگر متحد شدند

     

    سه شرکت ژاپنى «سونى»، «توشیبا» و «ان اى سى» روز جمعه از ایجاد فناورى فوق پیشرفته ۴۵نانومترى براى تولید نسل آینده تراشه هاى رایانه اى خبر دادند. به گزارش ایرنا به نقل از سایت اینترنتى «پى سى مگزین»، فناورى ایجاد شده توسط این سه شرکت براى تولید تراشه هاى چندکاره سیلیکونى با استفاده از فناورى ۴۵ نانومترى مورد استفاده قرار خواهد گرفت. فناورى ۴۵نانومترى بدین معناست که مدارهاى الکترونیکى موجود در این تراشه ها تنها ۴۵نانومتر ضخامت خواهند داشت. هر نانومتر برابر با یک میلیاردم متر است.
    هم اکنون بزرگترین تولیدکننده تراشه هاى رایانه اى در جهان از جمله شرکتهاى «اینتل» و «اى ام دى» رقابت گسترده اى را براى تولید تراشه هایى با فناورى هاى نانومترى پیشرفته تر آغاز کرده اند. در حالى که تا چند ماه قبل فناورى ۹۰نانومترى به صورت یک استاندارد در میان تولیدکنندگان تراشه ها مورد استفاده قرار مى گرفت، هم اکنون فعالیت ۶۵نانومترى کم کم جایگزین آن شده و فناورى فوق پیشرفته ۴۵نانومترى نیز در حال کاربردى شدن است.
    هر چه ضخامت مدارهاى به کار رفته درون تراشه هاى رایانه اى کمتر باشد، توان و سرعت تراشه ها بالا رفته و مصرف برق در آنها کاهش مى یابد.
    سه شرکت «سونى»، «توشیبا» و «ان اى سى» اعلام کردند تولید مشترک نخستین تراشه هاى ۴۵نانومترى را از سال ۲۰۰۷آغاز خواهند کرد.

    اپرا با ویژگى ضدفیشینگ از راه رسید

     

    نگارش جدید مرورگر «اپرا» به فناورى «ضد فیشینگ» و جدیدى مجهز شده که در صورت بازدید کاربران از وب سایتهاى غیرمطمئن به آنها هشدار مى دهد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزارى آسوشیتدپرس، نگارش
    ۹/۱ از مرورگر «اپرا» که روز دوشنبه به صورت رایگان توسط شرکت «اپرا سافت ور» منتشر شده و هم اکنون از وب سایت این شرکت قابل دانلود است، در صورت بازدید کاربران از وب سایتهاى جعلى(فیشینگ) که براى ربودن اطلاعات حساس کاربران تلاش مى کنند، یک پیغام هشدار نمایش مى دهد.
    سایتهاى «فیشینگ»(Phishing) به طور کلى به سایتهایى گفته مى شود که با ظاهرى کاملا مشابه وب سایتهاى شناخته شده مثلا وب سایت «یاهو میل»، کاربران را فریب مى دهند و اسم رمز و کلمه عبور تایپ شده توسط کاربران را ثبت کرده و براى هکرها ارسال مى کنند. مرورگر «اپرا» براى شناسایى وب سایتهاى جعلى از بانک اطلاعاتى که در برنامه اى به نام «فیش تنک» توسط گروه OpenDNS LLC تهیه شده، استفاده مى کند. هم اکنون دو مرورگر «اینترنت اکسپلورر» و «فایرفاکس» که نگارشهاى جدید آنها نیز به فیلترهاى ضدفیشینگ مجهز شده اند، به ترتیب با ۸۸درصد سهم بازار و ۱۱درصد سهم بازار، پرکاربرترین مرورگرهاى اینترنتى محسوب مى شوند و مرورگر «اوپرا» در مقایسه داراى کاربران بسیار کمترى است. شرکت «اپرا» علاوه بر مرورگر اصلى خود که در رایانه هاى شخصى مورد استفاده قرار مى گیرد، داراى یک مرورگر دیگر به نام «اپرا مینى» ویژه استفاده در گوشى هاى موبایل نیز هست که در مقایسه با مرورگر اصلى این شرکت، از شهرت بالاترى برخوردار است. علاقه مندان هم اکنون مى توانند نگارش ۹/۱از مرورگر اپرا را از وب سایت این شرکت به صورت رایگان دانلود کنند.

    که در زمان انتخاب مادربرد باید به آن دقت کرد

     

     

     

    انتخاب مادربرد، یکى از تصمیمات مهم در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر است.
    انتخاب فوق، علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلى سیستم، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز مى باشد. قابلیت هاى فعلى یک کامپیوتر و پتانسیل هاى ارتقاء آن در آینده، جملگى به نوع مادربرد انتخابى بستگى خواهد داشت. امروزه بر روى مادربردها، پورت هاى پیشرفته اى نظیر(Fireware(IEEE ۱۳۹۴و یا۲‎/۰ USB و حتى کارت هاى (تراشه) صداى شش کاناله و کنترل هاى RAID وجود داشته که مى توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم و بدون نیاز به نصب امکانات جانبى دیگر، استفاده به عمل آورد. در زمان انتخاب یک مادربرد همواره سوالات متعددى در ذهن تهیه کننده (خریدار) مطرح مى گردد: مادربردها چگونه با یکدیگر مقایسه مى گردند؟ پارامترهاى سنجش و وزن هر کدام چیست؟ (پردازنده  ها، نوع تراشه  ها، چگونگى ارتباط با دستگاههاى ذخیره سازى). معیار انتخاب یک مادربرد چیست؟ Chip set هاى یک مادربرد بیانگر چه واقعیت هایى مى باشند؟ امکانات یک مادربرد چه تاثیراتى را در حیات فعلى و آتى سیستم بدنبال خواهد داشت؟میزان کارایى و کیفیت یک سیستم تا چه میزان وابسته به پتانسیل هاى مادربرد مى باشد؟ موارد فوق، نمونه سوالاتى است که در زمان انتخاب یک مادربرد در ذهن تهیه کنندگان مطرح مى گردد. در این مقاله قصد داریم به برخى از پرسش هاى متداول در زمینه انتخاب یک مادربرد پاسخ داده و از این رهگذر با ضوابط و معیارهاى انتخاب صحیح یک مادربرد بیشتر آشنا شویم.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت , مقاله در مورد تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت , تحقیق درباره تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت , مقاله درباره تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله کامپیوتر و اینترنت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت