تحقیق مقاله سنجش هویت

تعداد صفحات: 18 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18441
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سنجش هویت

    یکی از اصول مهم در مدیریت و سایتها مدیریت کاربران است. مدیریت کاربران عبارت است از کنترل دسترسی کاربران به محتوای وب سایت براساس نیازشان و همچنین کنترل ورود و خروج کاربران به راز سایت که با مکانیزم نام کاربری و کلمه عبور انجام می شود.

    در گذشته طراح وب سایت مجبور بود مدیریت را خود انجام دهد و بدین ترتیب باید جهت نگهداری اطلاعات کاربران (نام کاربری،کلمه عبور،محتوای قابل دسترسی و ....) از یک پایگاه  داده استفاده میکرد و با کد نویسی با پایگاه ارتباط برقرار می کرد که به دلیل اینکه این کار زمان بر بود در نسخه جدید vsnet امکاناتی فراهم شده که می توان تا حدود زیادی این کارها را به صورت اتوماتیکی و با انجام یک سری تنظیمات بدون نیاز به کدنویسی انجام داد. در این بخش هدف آشنایی با چگونگی استفاده از این امکانات است.

    مروری بر کنترلهای مورد استفاده:

    کنترل های مورد استفاده در مدیریت کاربران در دسته log in درtoolbox قرار دارند که عبارتند از:

    Login                            برای login کردن

    Login view                  برای تعیین محتوای قابل نمایش برای کاربرانlogin کرده و login نکرده

    Login status                 برای رفتن به صفحه login و یا انجام عمل logout

    Login name                  برای نمایش نام کاربری که login  کرده

    Creat user wizard        برای ایجاد کاربر جدید

    Change password       برای تغییر رمز عبور

    Password Recovery      برای بازیابی رمز عبور

    در اینجا می خواهیم دسترسی کاربرانی کهLogin نکرده اند را به صفحه خاصی از وب سایت محدود کنیم ابتدا روی نام وب سایت در solution Explorer (انتخاب از منوی view ) راست کلیک کرده New folder را میزنیم و با انتخاب نام Members Pages ، Enter را میزنیم. در مرحله بعد می خواهیم برای دسترسی به صفحات درون این پوشه محدودیت ایجاد کنیم:

     

    جهت این کار گزینه ی ASP NET  configuration از منوی website  را انتخاب کرده در محیط مدیریت وب سایت بر روی Security کلیک می کنیم. سپس با کلیک بر روی لینک Use the security setup wizard to configure security step by step کلیک می کنیم. با کلیک بر روی Next گزینه  From the Internet (دسترسی کاربران از طریق اینترنت)را انتخاب کرده دوبارهNext  را کلیک می کنیم تا به صفحه تعریف کاربر جدید برسیم. با تعیین مشخصات کاربر بر روی create User کلیک کرده Next را میزنیم. (رمز عبور باید ۷ کاراکتری و شامل حداقل یک کاراکتر غیر حرفی و غیر عددی مثلا
    "_"  باشد) در صفحه بعد کلیک بر روی علامت t کنار پوشه اصلی وب سایت نام پوشه مورد نظر جهت محدودیت دسترسی را انتخاب می کنیم (در اینجا پوشه members Pages ) سپس تعیین می کنیم که این محدودیت ناظر به کاربران Login نکرده باشد     (anonymous)و با انتخاب گزینهPeny  اجازه دسترسی رابرای چنین کاربرانی ممنوع می کنیم. با کلیک بر روی Finishاین قاعده را اضافه می کنیم و با کلیک برروی Finish کار را به پایان می رسانیم.

    حال برای چک کردن این محدودیت به طریق زیر عمل می کنیم:

    ابتدا یک صفحه وب جدید به وب سایت اضافه می کنیم : راست کلیک برروی نام وب سایت و انتخاب Add New Item…. و سپس با انتخاب Web Form نام آن را به login aspx تغییر می دهیم. بر روی صفحه وب جدید در solution Explorer نمایش داده می شود دابل کلیک کرده وضعیت Pesign از پایین صفحه انتخاب می کینم و کنترل Login را بر روی آن قرار می دهیم

    حال یک صفحه وب دیگر در پوشه  Members pages به نام Members aspx اضافه می کنیم (جهت این کار باید برروی نام پوشه مورد نظر راست کلیک کنیم و گزینه Add New Item….. را انتخاب کنیم) در این صفحه یک پیغام خوشامد گویی می نویسم و یک Hyperlink به صفحه اصلی ایجاد می نماییم.

    کنترل          Hyperlink

    این کنترل در دسته Standard قرار دارد که می توان از طریق آن  به یک صفحه دیگر رفت. جهت استفاده از آن ، خصوصیت Navigation url  آن را انتخاب کرده در سمت راست آن روی ……. کلیک کرده ، صفحه ی مقصد لینک را انتخاب می کنیم (اگر صفحه مقصد درون پوشه ای باشد آن پوشه را از قسمت سمت چپ فرم نمایش داده شده انتخاب می کنیم ).خصوصیت Text نیز متن نمایش داده شده بر روی لینک است.

    در ادامه کار مرحله قبل خصوصیت Navigation  UrL را برابر صفحه اصلی (Default  aspx ) قرار می دهیم و Text آن را برابرHome.سپس در صفحه اصلی یک Hyper  link برای لینک به صفحه Members  aspn ایجاد می کنیم و متن آن را برابر Members Pageقرار می دهیم . دراجرا برنامه اگر کاربری سعی در دسترسی به صفحه  Membersاز طریق لینک ایجاد شده داشته باشد خود به خود به صفحه login هدایت می شود.( نکته: در وب سایتها که بیش از یک صفحه وب دارند باید یک صفحه را به عنوان صفحه شروع تعیین کنیم . در اینجا بر روی صفحه Detault.aspxراست کلیک کرده گزینه set az Start Page را انتخاب )

    جهت تعیین صفحه ای که بعد از Login کردن نمایش داده می شود می توانیم خصوصیتDestination Page Url را برابر صفحه مورد نظر قرار دهیم . در اینجا صفحه Defaul را به عنوان صفحه مقصد تعیین می کنیم .

    کنترل Login Status : این کنترل جهت ایجاد امکان Login برای کاربران ناشناس و LogOut برای کاربران Login شده به کار می رود،درواقع این کنترل یک  dinkدر وضعیتی است که بر حسب شرایط گزینه Login یا Log out را در اختیار کاربر قرار می دهد. این کنترل را بر روی صفحه اصلی قرار می دهیم جهت تعیین صفحه ها بعد از Logoutباید نمایش داده شود. خصوصیت Logout.آنرا برابر صفحه مورد نظر (در اینجا صفحه Page URL Login) قرار میدهیم . با اجرای برنامه پس از Loginکردن به صفحه اصلی رانده می شویم که در اینجا این کنترل گزینه Logout را نمایش می دهد و پس از Logiut به صفحه Log out برمیگردیم.

    کنترل Login view  : این کنترل دو view مختلف دارد که برای هر کدام از آنها می توان تعدادی کنترل تعیین کرد که در لحظه موثر نمایش داده میشوند. جهت این کار آیکون ...... کنار کنترل کلیک کرده  از لبیک views گزینه Anon را انتخاب می کنیم . دراینجا میتوان  کنترل های درون این کنترل Login view قرار داد که در هنگامی نمایش داده شده برای کاربران Login کرده تعیین می کند. با انتخاب این گزینه درون Login view یک متن خوش آمد و در جلوی آن یک کنترل Login name قرار می دهیم. این کنترل برای کاربری که شناخته شده (Login کرده) نام کاربری وب را نمایش میدهد. همچنین در این dink view به صفحه members را قرار میدهیم.

     

     

    ایجا د امکان ثبت نام برای کاربر جدید:

    یک صفحه web جدید بنام Register ایجاد کرده و کنترل create user wizard را بروی آن قرار می دهیم و خصوصیت Continue Desintion page URL آن را برابر صفحه Login قرار میدهیم یعنی پس از ایجاد کاربر جدید به صفحه Login منتقل میشویم. یک Link نیز از صفحه اصلی به این صفحه ایجاد می کنیم (کنترل  HyperLink مورد استفاده را درون وضعیت نا شناس (Loginنشده) از Loginview قرار می دهیم.

    ایجاد امکان تغییر Password : یک صفحه وب بنام changPass برروی آن قرار می دهیم (این صفحه فقط برای کاربران شناخته شده نمایش داده می شود )خصوصیت  Continue distition آنرا برابرصفحه اصلی قرار میدهیم، یک Link نیز از صفحه اصلی به این صفحه ایجاد می کنیم (Link را در وضعیت شناخته شده از کنترل pagin view قرار می دهیم)

    ایجاد امکان بازیابی password :

    یک صفحه بنام Recover pass  ایجاد کرده و کنترل password recovery را برروی آن قرار داده و خصوصیت success page URL آن را برابر صفحه pagin قرار می دهیم . یک Link از صفحه اصلی (وضعیت ناشناس از کنترل Login view ) قرار میدهیم.

    اضافه کردن کنترل به فرم بصورت پویا(درون برنامه):

    فرض کنیم می خواهیم لیست محصولات مورد نظر کاربر را دریافت کنیم برروی هر محصول یک text Box و یک label در نظر می گیریم چون نمی توانیم تعداد این محصولات چند است می توانیم برای یک مورد کنترل text Box قرار دهیم و  با قرار دادن دکمه وب بنام Add field کاربر بتواند یک text Boxو Label  متناض با آن را برای ورود محصول بعدی به فرم اضافه کند . برای اضافه کردن کنترل ها به فرم از یک کنترل Holder Place  استفاده کنیم و کنترل ها را به آناضافه می نماییم (این کنترل قابل رویت در برنامه نیست و عملا کنترل ها به فرم اضافه میشوند)

    اضافه کردن کنترل به Place Holder بسیار ساده است کافیست که زیر را اجرا کنیم.   

    Text Box    tent   =   new  text Box

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سنجش هویت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سنجش هویت , مقاله در مورد تحقیق مقاله سنجش هویت , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سنجش هویت , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سنجش هویت , تحقیق درباره تحقیق مقاله سنجش هویت , مقاله درباره تحقیق مقاله سنجش هویت , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سنجش هویت , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سنجش هویت ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سنجش هویت
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت