تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18475
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی

    ۵ نکته برای استفاده از کامپیوترهای عمومی

    کامپیوتر های عمومی در کتابخانه ها، کافی نت ها، فرودگاهها، و کپی نت ها راحت تر و ارزان تر از خرید کامپیوترهای همراه شخصی هستند. اما آیا آنها به اندازه کافی امن هستند؟ این موضوع به نحوه چگونگی استفاده شما از آنها بستگی دارد.

     

    کامپیوترهای عمومی در کتابخانه ها، کافی نت ها، فرودگاهها، و کپی نت ها راحت تر و ارزان تر از خرید کامپیوترهای همراه شخصی هستند. اما آیا آنها به اندازه کافی امن هستند؟ این موضوع به نحوه چگونگی استفاده شما از آنها بستگی دارد.در زیر ۵ نکته درباره بکار بردن کامپیوترهای عمومی بدون به خطر انداختن اطلاعات شخصی و مالی شما آورده می شود:
    ۱.اطلاعات مربوط به Login خود را Save نکنید
    همیشه به جای آنکه برای خروج از یک سایت پنجره جستجوگر را ببندید یا آدرس سایت دیگری را در نوار آدرس وارد کنید، پس از اتمام کارتان با فشردن دکمه Logout، بطور کامل از سایت خارج شوید. این کار موجب می شود تا افراد بعدی که از آن کامپیوتر استفاده می کنند، نتوانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.بسیاری از برنامه ها (خصوصاً پیغامبرهای آنی مانند Yahoo! Messenger و MSN Messenger) دارای قابلیت Automatic Login هستند که Username و Password شما را ذخیره می نمایند. همیشه بخاطر داشته باشید که این گزینه را غیرفعال نمائید تا افراد دیگر بصورت تصادفی (یا عمدی) نتوانند بجای شما Logon شوند.
    ۲.کامپیوتر را در حالیکه اطلاعات مهمی روی صفحه آن وجود دارد، ترک نکنید
    اگر شما مجبورید که کامپیوتر عمومی را برای مدتی (هرچند کوتاه) ترک کنید، از همه برنامه ها Logout شوید و همه پنجره هایی که ممکن هستند اطلاعات مهمی داشته باشند را ببندید.
    ۳.ردپای خود را پاک کنید
    وقتی که کارتان با یک کامپیوتر عمومی تمام شد، بایستی همه فایلهای موقتی (Temporary Files) و تاریخچه اینترنتی (Internet History) را پاک نمائید.
    برای پا کردن Temporary Files و Internet History مراحل زیر را طی نمائید:
    ۱. در Internet Explorer روی منوی Tools و سپس Internet Option کلیک نمائید.
    ۲. در پنجره Internet Option قسمت General را انتخاب کنید و زیر بخش Temporary Internet Files دکمه Delete Files و سپس Delete Cookies را فشار دهید.
    ۳. زیر بخش History روی دکمه Clear History کلیک نمائید.
    ۴.مراقب نگاههای دزدکی باشید
    از آنجائیکه هر روزه خبرهای زیادی درباره نحوه دسترسی دیجیتالی هکر ها به اطلاعات شخصی می شنویم، گاهی روشهای قدیمی را از یاد می بریم. هنگامی که شما از یک کامپیوتر عمومی استفاده می نمائید، بایستی همواره مراقب کسانی باشید که دزدکی به صفحه نمایشگر و دستانتان می نگرند تا از این طریق اطلاعات شخصی و کلمات عبور شما را به دست آورند.
    ۵.سعی کنید اطلاعات مهم و محرمانه خود را در کامپیوترهای عمومی وارد نکنید
    نکته ها قبلی مربوط به هکرهایی بوده که پس از شما از کامپیوتر عمومی استفاده می کنند. اما شما بایستی مراقب افراد قبلی هم باشید! ممکن است که شخصی روی کامپیوترهای عمومی نرم افزار پیچیده ای را نصب کرده باشد که تمام ورودی های صفحه کلید را ذخیره نماید و سپس آنها را برای شخص موردنظری ایمیل کند. بنابراین حتی اگر شما اطلاعات تان را پاک کنید و ردپاهایتان را از بین هم ببرید، باز هم شخص ثالث آنها را در اختیار خواهد داشت.اگر واقعاً می خواهید که محفوظ بمانید، از وارد کردن شماره کارت اعتباری و دیگر اطلاعات مالی و محرمانه در یک کامپیوتر عمومی بپرهیزید.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ۵ نکته برای استفاده از کامپیوتر های عمومی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت