تحقیق مقاله ویژوال بیسیک

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18482
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ویژوال بیسیک

    مقدمه:

    شرکت میکروسافت ویژوال بیسیک را براساس یک زبان برنامه‌ نویسی که برای مبتدیان نوشته شده‌بود ساخت. زبان بیسیک بیشتر از 35 سال به اشکال مختلف رایج بود. در واقع طراحان این زبان می‌خواستند یک زبان برنامه‌نویسی برای استفاده مبتدیان طراحی کنند. برنامه‌نویسان جدید می‌توانستند به سرعت از طریق بیسیک به برنامه‌نویسان ماهری تبدیل شوند. سایر زبان‌های آن روز شامل: کوبول، فرترن، اسمبلر، در مقایسه با بیسیک به کار بیشتری نیاز داشت. بیسک مخفف Beginner’s All-purpose Symbolic Instruction Code است.

    زبان برنامه‌نویسی شامل یک یک مجموعه فرمان و گزینه‌هایی به‌نام آرگومان است که برای اعمال دستور به کامپیوتر استفاده می‌شود.

    کامپیوترها هنوز نمی‌توانند زبان انسان را درک کنند زیرا زبان انسان توام با فرامین ابهام آمیز است که قابل درک توسط کامپیوتر نیست. زبان برنامه‌نویسی باید دقیق‌تر از زبان محاوره‌ای باشد.

    یادگیری زبانهای برنامه‌نویسی آسان‌تر از زبانهای خارجی است. زبانهای کامپیوتر غالباً کمی بیش از 300 فرمان دارند که بیشتر آنها لغات قابل فهم می‌باشند.

    با وجودی که زبان بیسیک برای مبتدیان طراحی شد  اما یک برنامه بیسیک هنوز به صورت مرموز بود و به مطالعه نیاز داشت.

    برنامه قالباً شامل چند فایل مرتبط با هم است به همین دلیل گاهی با لغت Application به‌جای همه فایلهای برنامه مواجه می‌شوید.

    ویژوال بیسیک به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین زبانهای برنامه‌نویسی کاربردی می‌باشد. در حالی که رقیبان آن مانند: Power Builder به سختی در تقلا هستند تا فاصله خود را با ویژروال بیسیک حفظ کنند. هیج زبانی همانند ویژروال بیسیک دارای کاربر نیست. برنامه‌نویسان با استفاده از ویژروال بیسیک وVBScript  طلایه داران توسعه نرم‌افزار هستند.

    با ارائه هر نسخه جدید توسط میکروسافت؛ قابلیت های VB به توسعه دهندگان امکان ایجاد برنامه‌های کاربردی تطبیق پذیرتری میدهد. VB نسخه5 در واقع چاشنی انفجاری در بازار کنترلهای اکتیوایکس بود. VB نسخه 6 توازنی بین DHTML و توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر com ایجاد کرد.

    اکنون ایجاد یک برنامه‌ ی کاربردی در VB با انتخابهای منحصر به فرد متعددی همراه ‌شد که کاربر می‌تواند از میا آنها انتخاب خود را انجام دهد. برای مثال Application IIS به برنامه‌نویسان VB در ایجاد برنامه‌های کاربردی که در سرویس دهنده‌های web مقیم هستند کمک می‌کند. این برنامه‌ها به درخواستهای کاربران از طریق صفحات HTML واکنش نشان می‌دهند. برنامه‌های کاربردی DHTML در درون VB انعطاف پذیری بسیار زیادی دارند.

     

    مدرک (MCSD):

    توجه کنید که شرکت میکروسافت قابلیت‌های بسیاری در نسخه VB.6 قرار داده است پس سعی کنید با تمام قابلیتهای آن آشنا شوید. پس در زمان امتحان به‌خاطر داشته باشید که شرکت میکروسافت علاقه‌مند است از خصوصیات پیشرفته‌ای که به نسخهVB.6 افزوده است سؤال کند حال که شما خود را برای امتحان Desktop آماده می‌کنید فراموش نکنید  که VB میکروسافت دارای قابلیت توسعه برنامه‌های کاربردی   webنیز است.

    از هنگامی که مسافرت با هر شکل و انگیزه‌ای آغاز گردید و در جهت رشد و تکامل پیشرفت همراه با خود و عنصر جا برای اقامت و غذا و نوشیدنی را نیز بطرف رشد و تکامل سوق داد. از ابتدائی‌ترین شکل‌گیری این کسب و پیشه ایجاد کاروانسرا، رباط‌ها، چایخانه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، کافه‌ها، رستورانها مهمانپذیرها و بالاخره هتلها در ابعاد و درجات مختلف امروزی است که مجموعاً بوجود آورنده صنعتی می‌باشند که از مهمترین صنایع اقتصادی دنیا محسوب می‌شود.

    ظرفیت آفیس که به معنای دفتر یا دفاتر جلویی می‌باشد به محلی اطلاق می‌گردد که در قسمت ورودی و یا جلوی هتل و یا نزدیک به آن قرار دارد. این قسمت به عنوان قلب و چشم هتل تلقی می‌گردد. و در برگیرنده بخش‌های بسیار مهمی است که مجموعاً وظیفه مستقیم و غیرمستقیم با میهمانان قبل از ورود همزمان با ورود تمامی مدت اقامت و حتی پس از خروج از هتل را بر عهده بطور کلی مهمترین وظیفه پرسنل این قسمت بازاریابی و خوب مهمان پذیرش و سرویس‌دهی به مهمانان و حفظ ارتباط پس از پایان اقامت وی در هتل می‌باشد

     

    واحدهای مختلف ظرفیت آفیس:

    به چهار قسمت تقسیم می‌شود:

    پذیرش

    اطلاعات

    کانسیرج

    صندوقدار

     

    پذیرش:

    این بخش که تمامی هتلها حتی هتلهای بسیار کوچک ناگزیر به داشتن آن هستند وظیفه بسیار مهم پذیرش میهمان و انجام کلیه تشریفات ورود خروج میهمانان را بر اساس سیاستهای جاری هتل بر عهده دارد.

    پرسنل این قسمت با فرم‌های بسیاری در ارتباط هستند که متداولترین آنها Register card یا کارت ثبت مشخصات میهمان می‌باشد که هتلهای مختلف به اشکال متعددی دیده می‌شود. اما در تمامی آنها اطلاعات الزامی میهمان مانند نام، نام‌خانوادگی، تاریخ و محل تولد، تاریخ و محل صدور شناسنامه نام پدر و آدرس، تاریخ ورود و خروج و مشخصات همراهان درج می‌گردد. در هتلهای بزرگ این اطلاعات به حافظه کامپیوتر منتقل شده و در زمان لزوم به سهولت قابل دسترسی می‌باشد.

     

    مراحل انجام تشریفات ورود:  Check in

    ارائه تقاضا از طرف میهمان

    بررسی تقاضا از طرف پذیرشگر و انطباق آن با امکانات هتل

    توضیح و تشریح وضعیت موجود و کسب موافقت میهمان در زمینه تقاضای مورد نظر

    ارائه کارت ورودی  (Registeration card)یا اعلامیه ورود

    دریافت و کنترل مدارک و یا کارت شناسائی میهمانان و بررسی آن از نظر انطباق با موازین قانونی و شرعی

    معرفی به قسمت صندوق جهت پرداخت پیش‌پرداخت

    دریافت قبض پرداخت پیش‌پرداخت و صدور کارت کلید و یا تحویل کلید به میهمان

    تعیین اتاق موردنظر میهمان و راهنمایی وی به اتاق با کمک سایر پرسنل مربوطه

    ثبت مشخصات میهمانان در لیست‌های مربوط و یا رایانه

     تکمیل کلیه گزارشات و مدارکی که مورد استفاده هتل می‌باشند. از قبیل شناسنامه میهمان، لیست ورودی و خروجی، فرم گزارش‌ خانه‌داری و ...

    نکاتی که در تکمیل فرم ثبت مشخصات میهمان باید مورد توجه قرار گیرد:

    کلیه کارتهای باید توسط میهمان امضا شده و تاریخ خروج میهمان نیز در آن قید گردد

    جهت موارد اضطرای حتماً می‌بایستی آدرس و یا شماره تلفن میهمان در کارت ثبت شود

    بهتر است فرم حتی‌الامکان توسط خود میهمان تکمیل گردد. (به استثناء میهمانان vip)

    قسمت جدا شده فرم به منزله کارت شناسائی میهمان تحویل میهمان گردیده و قسمت اصلی نزد هتل باقی می‌ماند

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ویژوال بیسیک

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ویژوال بیسیک , مقاله در مورد تحقیق مقاله ویژوال بیسیک , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ویژوال بیسیک , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ویژوال بیسیک , تحقیق درباره تحقیق مقاله ویژوال بیسیک , مقاله درباره تحقیق مقاله ویژوال بیسیک , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ویژوال بیسیک , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ویژوال بیسیک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ویژوال بیسیک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت