تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

تعداد صفحات: 23 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18492
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۲,۵۰۰ تومان
قیمت: ۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

     

    با آسان‌تر شدن اتصال تلفن همراه به رایانه‌ ی شخصی و بالعکس، خطر موجود برای منتقل شدن ویروس‌های رایانه‌یی به تلفن همراه موجب افزایش تقاضاها برای خرید نرم‌افزار های آنتی ویروس تلفن همراه شده است.
     
    به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایسنا، کارشناسان امنیت کامپیوتری اعلام کرده‌اند، اگر چه ویروس‌های کامپیوتری تهدیدی بزرگ برای گوشی‌های تلفن همراه محسوب می‌شوند، اما هنوز زود است که در خصوص انتقال این ویروس‌ها به تلفن همراه احساس نگرانی شود.
     
    هرچند شرکت McAfee، تولید کننده‌ی نرم‌افزارهای آنتی ویروس اعلام کرده است که طی 20 ماه گذشته، بیش از 150 ویروس که منحصرا گوشی‌های تلفن همراه را مورد هدف قرار می‌دهند، شناسایی شده‌اند، که این رقم در مقایسه با ویروس‌های مربوط به رایانه (150 هزار) بسیار ناچیز است.
     
    اما مساله‌ای که در این میان متخصصان نرم‌افزار ضدویروس و امنیت رایانه را نگران ساخته این است که طی یک سال گذشته، تعداد تلفن همراه فروخته شده در جهان بسیار بیشتر از رایانه بوده و همین امر می‌تواند موجب گسترش و انتقال ویروس‌های تلفن همراه شود.

     

    ویروس های کامپیوتری و نحوه عملکرد آن ها بر سیستم های رایانه ای

     

     

    گسترش ویروس ها در دنیای امروز قابل توجه است و برای مبارزه با این ویروس ها، باید انواع مختلف آن ها را شناخت.
     
    به گزارش بخش خبر سایت اخبار فن‌آوری اطلاعات ایران، به نقل از سایت تراشه، بنابراین گزارش این ویروس ها می توانند شامل کرم هایی باشند که از طریق شبکه های کامپیوتری منتقل می شوند؛ نمونه بازر این نوع از ویروس ها، ویروس ILOVE YOU می باشد که به طور گسترده ای در جهان منتشر شده است؛ هم چنین برخی از این نوع ویروس ها می توانند، از طریق ایمیل منتشر شوند. Trojan یا اسب تروا که نام آن بر گرفته از یک داستان قدیمی یونانی است، نیز نوعی از ویروس های رایانه ای است که کامپیوتر افراد را برای افراد مزاحم باز می گذارد تا آنان بتوانند، فایل های موجود در کامپیوتر را به راحتی مشاهده کنند.
     
    ویروس های فایلی نیز نوعی دیگر از ویروس های رایانه ای هستند که از طریق کپی کردن خود بر روی دیسک درایو کامپیوتر و یا جایگزین کردن خود به جای فایل ها عمل کنند. ویروس های راه انداز سیستم (Boot sector virus) هم در مکان نامعلومی از هارد درایو و یا فلاپی مخفی می شوند و زمانی که کامپیوتر در حال اجرای آن فلاپی و یا فایل است، خود را بر روی درایو کپی می کنند.
     
    Macroviruses نیز انواع دیگری از ویروس های رایانه ای هستند که بر روی فایل پردازنگر کلمات تاثیر می گذارند و از طریق کلمات موجود در ایمیل ها منتقل می شوند. Hoaxes نوعی دیگر از ویروس های رایانه ای است که اگر چه به اندازه سایر ویروس ها خطر ندارد، ولی می تواند، هشدارهای دروغینی برای افراد بفرستد. ویروس گوشی های موبایل هم از جدیدترین انواع ویروس ها هستند و بر روی برخی از انواع گوشی ها عمل می

    تگ های RFID نسبت به ویروس ها آسیب پذیر هستند

    تبلیغات

    آیا بدنیال تجارت واقعی الکترونیکی هستید؟

     

     
    شما می توانید با کمترین سرمایه گذاری، صاحب بیشترین تخفیفات جهت ارائه خدمات اینترنتی به مشتریان خود گردید.
    * ثبت دامنه ir. یکساله 4900 تومان!!
    * ثبت دامنه ir. پنج ساله 12950 تومان!!
    * ارائه انواع پکیج های مختلف نمایندگی مستقل فضا و دامنه با کمترین هزینه
     

    پنجشنبه,25 اسفند 1384 (تعداد دفعات خوانده شده:92)

     

     
     
    گروهی از محققان کامپیوتری در اروپا نشان دادند که امکان وارد شدن ویروس به تگ های احراز هویت با استفاده از امواج رادیویی یا RFID وجود دارد .
     
    به گزارش بخش خبر سایت http://www.iritn.com/ ، RFID بخشی از یک فناوری ردیابی مبتنی بر میکروچیپ است که استفاده از آن در برنامه های تجاری و امنیتی روبه افزایش است.
    محققان قصد دارند تا در کنفرانس محاسبات دانشگاهی که در ایتالیا برگزار می شود نشان دهند که چگونه می توان بخشی کوچکی از حافظه این چیپ را آلوده کرد. حافظه این چیپ می تواند کمتر از 128 کاراکتر اطلاعاتی را در خود جای دهد.
    تاکنون اکثر متخصصان امنیت کامپیوتر به این باور بودند که امکان استفاده از چنین تگ هایی که مشهور به چیپ های RFID هستند برای گسترش ویروس های کامپیوتری به خاطر حافظه کمی که دارند بعید به نظر می رسد.
    هدف از طراحی این سیستم ردیابی ، بهبود دقت و کم کردن هزینه کالاهای ردیابی در بارخانه ها و فروشگاه هاست .
    محققان گفتند که آنها فهمیده اند خطراتی مربوط به انتشار آسیب پذیری های امنیتی در این سیستم های کامپیوتری وجود دارد. آنها برای محافظت از RFIDها در مقابل این حملات راه های جدیدی را طراحی و توسعه دارند.

     

    ویروس کامپیوتری چیست؟
     
    ویروس کامپیوتر برنامه‌ای است که می‌تواند نسخه‌های قابل اجرایی از خود را در برنامه‌های دیگر قرار دهد. هر برنامه آلوده می‌تواند به نوبه خود نسخه‌های دیگری از ویروس را در برنامه‌های دیگر قرار دهد. برنامه‌ای را باید برنامه ویروس نامید که همگی ویژگیهای زیر را داشته باشد:
    1) تغییر دادن نرم افزارهایی که به برنامه ویروس متعلق نیستند با چسباندن قسمتهایی از برنامه ویروس به این برنامه‌های دیگر
    2) قابلیت انجام تغییر در بعضی از برنامه‌ها.
    3) قابلیت تشخیص اینکه یک برنامه قبلاً تغییر داده شده است یا خیر.
    4) قابلیت جلوگیری از تغییر بیشتر یک برنامه در صورتی که معلوم شود قبلاً توسط ویروس تغییر داده شده است.
    5) نرم افزارهای تغییر داده شده ویژگیهای 1 الی 4 را به خود می‌گیرند. اگر برنامه‌ای فاقد یک یا چند خاصیت از خواص فوق باشد، آنرا نمی‌توان به طور قاطع ویروس تلقی کرد

     

    مقدمه ای بر ویروسهای کامپیوتری
    پیش از یک دههً قبل فردى به نام " فرد کوهن " اولین ویروس کامپیوترى را بعنوان یک پروژه دانشجویى نوشت که قادر
    بود خود را بصورت انگل وار تکثیر کرده ، به برنامه هاى دیگر بچسباند و تغییراتى را در آنها بوجود آورد. علت نام گذارى ویروس بر روى اینگونه برنامه ها ، تشابه بسیار زیاد آنها با ویروسهاى بیولوژیکى است زیرا ویروسهاى کامپیوترى نیز مانند ویروسهاى بیولوژیکى بطور ناگهانى تکثیر مىشوند و در حالى که ممکن است بر روى یک دیسک وجود داشته باشند تا زمانى که شرایط مناسب نباشد فعال نخواهند شد .
     
    براى کاربران معمولى ممکن است حداکثر ضرر ناشى از یک ویروس خطرناک ، نابود شدن اطلاعات و برنامه هاى مهم موجود بر روى کامپیوتر شان باشد ، اما ضرر و زیان ناشى از ویروس هاى مخرب بر روى شبکه هاى ارتباطى مراکز تجارى و اقتصادى ممکن است موجب تغییر و یا حذف اطلاعات مالى شرکت ها و اشخاص گردد و خسارات مالى ، اقتصادى و تجارى سنگین و جبران ناپذیرى را در پى داشته باشد و یا حتى تاثیر ویروس در سیستم هاى کامپیوترى یک پایگاه نظامى هسته اى ممکن است منجر به خطر افتادن حیات انسانها و کره زمین گردد .
     
    بنابراین با عنایت به خطرات نامحدود و جبران ناپذیر ویروس هاى کامپیوترى که هر روز بطور سرطان گونه تولید مىگردند متخصیصن علوم کامپیوترى بر آن شدند تا برنامه هایى را براى نابودى ، پاکسازى و یا پیشگیرى از شیوع اینگونه ویروسها تهیه کنند . اگر چه تاکنون برنامه هاى زیادى براى این منظور طراحى و تولید شده است ولى اینگونه از برنامه ها الزاماً باید متناسب با تولید و اشاعه ویروسهاى جدید ، اصلاح و دوباره سازى گردند .
     
    ویروسهاى کامپیوترى برنامه هاى نرم افزارى کوچکى هستند که به یک برنامه اجرایى یا نواحى سیستمى دیسک متصل شده و همراه آن اجرا مىشوند لذا ویروس کامپیوترى از جنس برنامه هاى معمولى کامپیوتر است که توسط برنامه نویسان نوشته شده ، به طور ناگهانى توسط یک فایل اجرایى یا جاگرفتن در ناحیه سیستمى دیسک به کامپیوتردیگر مستقل مىشود و پس از اجراى فایل آلوده به ویروس و یا دسترسى به یک دیسک آلوده توسط کاربر ، ویروس بطور مخفى در حافظه قرار مىگیرد و با اجراى یک برنامه غیر آلوده ، با تولید نسخه اى از خود، آن را آلوده مىکند و این روند در موقع انتقال و جابجایى اطلاعات بین کامپیوترها و اجراى برنامه ها تکرار می شود و پس از گذشت زمان کوتاهى کامپیوترهاى موجود در یک اتاق ، اداره ، کشور و یا حتى در سراسر جهان آلوده به ویروس مىگردند و از آنجا ویروس هابطور مخفیانه عمل مىکنند ، تا وقتى که کشف و پاکسازى نگردند ، برنامه ها و کامپیوتر هاى زیادى را آلوده مىکنند وبنابراین پیدا کردن سازنده اصلی آن تقریباً غیر ممکن است. 
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری, مقاله در مورد تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری, تحقیق درباره تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری, مقاله درباره تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ویروس‌ های تلفن همراه، نگرانی جدید دنیای فناوری
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت