تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI

تعداد صفحات: فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل:
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI

    گذرگاه های FSB , QPI , DMI

    سی پی یو برای ارتباط با حافظه اصلی و ورودی-خروجی توسط یک کانال ارتباطی که اصطلاحاً BUS اطلاق میگردد، وصل میگردد. در Motherboard نیز دو چیپست به نامهای پل جنوبی و پل شمالی قرار دارد که پل شمالی(MCH) جهت ارتباط CPU با حافظه اصلی و پردازشگر سریع گرافیک تعبیه شده و پل جنوبی(ICH) نیز به صورت غیر مستقیم با CPU در ارتباط است و وظیفه آن مشابه یک HUB بوده که دستگاه های ورودی و خروجی را به CPU متصل میکند.

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    حال در این بین تکنولوژی های متفاوتی از سوی کمپانی های بزرگ Intel و AMD روانه بازار شده که هریک را باختصار معرفی میکنم:

    FSB: Front Side Bus

    یک گذرگاه ارتباطی نیمه دو طرفه (در هر لحظه یا ارسال یا دریافت) CPU با پل شمالی Motherboard است.

    سرعت این گذرگاه برحسب Hz بوده و دارای عرض باند 64 بیتی است یعنی در هر لحظه 64 بیت داده میتواند از آن عبور کند. به طور معمول تعداد تراکنش در هر سیکل برای اینتل، 4بار میباشد بعبارت دیگر در هر سیکل چهار بار عمل انتقال را پشتیبانی میکند و برای AMD در هر سیکل 2بار عمل انتقال انجام میشود.

     

    پل شمالی وظیفه کنترل و ارتباط

    QPI: Quick Path Interconnect

    در این نوع اتصال(اتصال نقطه به نقطه دو طرفه)، کنترل کننده حافظه به جای اینکه در چیپست پل شمالی باشد در پردازنده گنجانده شده است. این موضوع سبب شده تا پردازنده‌های این نسل دارای دو باس خارجی شوند. یک باس حافظه برای اتصال پردازنده به حافظه و یک باس I/O برای اتصال پردازنده به دیگر وسایل جانبی. این نوع اتصال از لحاظ سرعت در سطح بالاتری از FSB قرار دارد.

     در حال حاضر CPUهای Core I3,I5,I7 از این نوع ارتباط استفاده میکنند.

    DMI: Direct Media Interface

    این گذرگاه رابط بین پل جنوبی و پل شمالی است که در شکلهای بالا نیز مشاهده میگردد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان گذرگاه های FSB , QPI , DMI
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت