تحقیق مقاله رایگان ارتش

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18639
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: صنایع دفاع - نظامی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان ارتش

    ارتش، به تشکیلات و امکانات نظامی یک کشور گفته می‌شود. ارتش معمولاً به ۳ گروه نیروی زمینی، هوایی و دریایی تقسیم بندی می‌شود. معمولاً درارتش ۲ گروه خدمت می‌کنند. اول ان دسته از افرای برای دوره سربازی وارد ارتش می‌شوند که وظیفه نام دارند. و گروه دوم افرادی که به استخدام ارتش در می‌آیند و کادر نامیده می‌شوند.

    ارتش‌ های منظم و مدرن در تمام پرسنل خود را مانند دیگر شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی استخدام می‌کنند، اما ارتش‌های سنتی در برخی از کشورها از جوانان برای حفاظت از کشور استفاده می‌کنند.

    ریشه‌شناسی

    ارتش از واژه‌ های برساخته در دوران معاصر است و از روی واژهٔ ارتشتار (ارتشدار) که پیش از آن به معنی سپاهی (لشگری) در زبان فارسی وجود داشت، برساخته شده‌است. این پسین‌سازی از این خاسته‌است که واژه را مرکب فرض کرده‌اند و جزء دوم دار را به معنای دارنده گرفته‌اند. این واژه را فرهنگستان ایران نساخته‌است بلکه نتیجهٔ کار عده‌ای است که در دوره‌های جدید اما پیش از کودتای ۱۲۹۹، در مقابل برخی از واژه‌های جدید و ترکی که در ارتش رواج داشت، به واژه‌گزینی پرداختند اما چون با این فن آشنا نبودند، دچار لغزشهایی شدند. اینان واژهٔ «ارتش» را به جای واژهٔ ترکی قشون قرار دادند و بدین وسیله می‌خواستند این واژهٔ ترکی را کنار بگذارند که البته سرانجام با جاافتادن این واژه، در این امر کام یافتند.


    ارتش یک واژه پارسی‌ و دیرینه است که از نام (آرته) نخستین بنیانگذار نیروی نظامی در ایران برگرفته شده است (آرته از پادشاهان پیشدادی نیست بلکه از پادشاهان پیش از هخامنشیان است) از این رو پاره‌ای از اشکانیان و ساسانیان این نام را برای فرزندان خود برگزیده اند این نام در دوران داریوش به فرماندهی بخش کوچکی از یک یگان تیر انداز که هدف از بین بردن یک واحد مشخص از یگان دشمن را داشتند داده میشد امروز به این یگان (تیر اندازه ویژه )گفته میشود.آرتمیس یکم کاریا، حاکم ساتراپی ایونیا در قرن پنجم قبل از میلاد، و فرمانده یکی از ناوگان سپاه ایران در نبرد با یونان .وی یک زن بود که فرماندهی ناوگان دریایی ایران را بر عهده داشت.

    از نام‌های بر گرفته شده از این نام این است:

    ارتمیس - اردشیر یا ارته خشترا .........

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان ارتش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان ارتش, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان ارتش, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ارتش, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان ارتش, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان ارتش, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان ارتش, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ارتش, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان ارتش ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان ارتش
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت