تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18697
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم آموزشی و مشاوره تحصیلی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی

    هدف کلی :

     

                رشد همه جانبه دانش آموزان در ابعاد اعتقادی ,‌اخلاقی ,‌علمی وآموزشی , هنری , اجتماعی و سیاسی از رسالتها وماموریت های خطیر نظام آموزشی می باشد واز آنجاکه دوره ی متوسطه یکی از حلقه های زنجیر آموزشی است که آموزش عمومی را به آموزش عالی پیوند می دهد در مقایسه با سایر دوره های تحصیلی از اهمیت , ویژگی وحساسیت خاص برخوردار است . این دوره به منظور ایجاد بستری مناسب برای تربیت نیروی متخصص طراحی گردیده که از شاخه های مختلفی تشکیل شده است . در دوره ی متوسطه برای شناخت بهتر استعداد ,‌علاقه دانش آموزان ,  فراهم نمودن زمینه های مساعد جهت هدایت آنان به مسیرهای تحصیلی مناسب واحراز آمادگی نسبی دانش آموزان برای ادامه تحصیل در آموزش عالی شاخه نظری پیش بینی شده است . این شاخه شامل چهاررشته ریاضی فیزیک ,‌علوم تجربی ,  ‌ادبیات وعلوم انسانی وعلوم ومعارف اسلامی می باشد و کلیه دانش آموزانی که پس از گذراندن پایه اول متوسطه وارد این شاخه شده ودریکی از رشته های مذکور موفق به اخذ دیپلم می شوند برای ورود به دانشگاهها و موسسات عالی دردوره پیش دانشگاهی ثبت نام می کنند .

    شرح وظایف :

     

                در وزارت آموزش وپرورش , دفتر آموزش وپرورش نظری و پیش دانشگاهی ودرسازمان آموزش وپرورش استانها گروه آموزش وپرورش نظری و پیش دانشگاهی که زیر مجموعه حوزه معاونت آموزش وپرورش نظری و مهارتی است  متکفل امور مربوط به شاخه نظری ودوره ی پیش دانشگاهی می باشند . گروه آموزش وپرورش نظری وپیش دانشگاهی این استان با یک رییس گروه و دور کارشناسی آموزش وپرورش نظری ودوره ی تکمیل بزرگسالان و آموزش وپرورش دوره ی پیش دانشگاهی پیگیر امور مربوط به کلیه دبیرستانها و مراکز پیش دانشگاهی می باشد .

    فعالیتهای این گروه در سه بخش شامل :

    امورمربوط به دبیرستانهای روزانه وبزرگسالان

    -امور مربوط به مرکز پیش دانشگاهی روزانه وبزرگسالان

    -  امور مربوط به شوراهای دانش آموزی , پژوهش سرای دانش آموزی , مدارس شبانه روزی عادی , نمونه دولتی ,‌خوابگاههای مرکزی , ایاب وذهاب دانش آموزان، آموزش راه دور,  کنکور , کارگاههای ICT, کلاسهای ضمیمه , خدمات فوق برنامه آموزشی وپرورشی , هماهنگی با آموزش منطقه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اجرای اردوی عملی درس آمادگی دفاعی وکمیته اعتلاء وهماهنگی دروس دینی وقرآن و عربی می باشد .

    ساختار آموزشی گروه آموزش وپرورش نظری وپیش دانشگاهی :

     

    ساختار آموزشی شاخه متوسطه نظری :

    این شاخه مشتمل بر 4 رشته ریاضی فیزیک , ادبیات وعلوم انسانی , علوم تجربی ,‌علوم ومعارف اسلامی است ,‌حدود 52 واحد ازدرسهای این شاخه , درهمه رشته ها به صورت مشترک و بیشتر در پایه های اول و دوم ارائه می شود . درسهای اختصاصی این شاخه در کلیه رشته ها حدود 44 واحد است که بیشتر در پایه سوم ارائه می شود . واحدهای آموزشی مربوط به این شاخه « دبیرستان » نامید ه می شود .

    ساختار آموزشی دوره پیش دانشگاهی :

    این دوره مشتمل بر پنج رشته علوم ریاضی , علوم انسانی ,‌علوم تجربی , علوم ومعارف اسلامی وهنر می باشد و دانش آموزان در دو نیمسال تحصیل می باید 24 واحد درسی را بگذرانند.

    ساختار تشکیلاتی :

    گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی از نظر ساختار تشکیلاتی و چارت سازمان شامل مجموعه های زیر می باشد :

    رییس گروه آموزش وپرورش نظری و پیش دانشگاهی

    کارشناس مسؤول آموزش وپرورش نظری ودوره تکمیل بزرگسالان

    کاشناس مسؤول آموزش وپرورش پیش دانشگاهی

    دبیر کمیته اعتلاء و هماهنگی دروس دینی ، قرآن و عربی

    نمایندگی آموزش از راه دور.   

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان درباره گروه آموزش و پرورش نظری و پیش دانشگاهی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت