تحقیق مقاله رایگان گندم

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18705
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کشاورزی زراعت
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان گندم

    گندم

    گندم پر از املاح معدنی است. اگر طالب کسب ویتامین های گوناگون هستید، به سراغ گندم بروید.حریره گندم با شکر و بادام برای خونریزی سینه مفید است.گندم، جلوی سرطان روده را می‌گیرد.

     

    ترکیبات شیمیایی
    هر چند مواد متشکله گندم در انواع مختلف فرق می کند، ولی بطور متوسط

     

    درصد قسمت گندم مواد زیر دیده می شود:
     
    - آب 13.65 درصد
    - سلولز 2.53 درصد
    - نشاسته و دکسترین 66.77 درصد
    - مواد قندی 1.45 درصد
    - مواد معطر 1.85 درصد
    - مواد سفیده ای و گلوتن 12.58 درصد
    - چربی 1.75 درصد
    - ضمنا مقدار کافی املاح معدنی و ویتامین های گوناگون داشته و برای انسان غذای نسبتا کاملی است. علاوه بر مصرف تغذیه ، گندم دارای اثر درمانی بسیار می باشم .
     
    اگر آرد گندم بر روی پوست مالش دهید، التهاب و ورم آنرا از بین می بردو به همین منظور، از قدیم گندم را در تسکین التهاب ، باد سرخ بکار می بردند و برای این منظور با مقداری مواد ضد عفونی کننده همراه می نمودند تا میکرب آنرا نیز از بین ببرد .

    در صنعت از آرد گندم نشاسته می گیرند. ضماد سوخته ی گندم با موم و روغن جهت جلای رخسار بی نظیر است - گندم چاق کننده و مقوی غرایز جنسی است و بین غذاهایی که با گندم ساخته می شود، سمنو از همه قوی تر است، پخته گندم با شکر و بادام به صورت حریره ، چنانکه کم کم خورده شود، درمان خونریزی سینه است .

    ضماد پخته گندم با روغن زیتون جهت فروبردن ورمهای گرم و آب پیاز جهت ورمهای سرد مفید است ، و با آب گشنیز جهت تحلیل ورمهای گرم و خنازیر و غدد مجرب است . پخته گندم  با سکنجبین جهت بثورات آبکی سودمند می باشد. 

     

    در گذشته وقتی سگی انسان را می گزید، عوام خمیر گندم را بر موضع گزیدگی می بستند و پس از باز کردن آنرا جلوی سگ می انداختند. اگر آنرا سگ نمی خورد آنرا دلیل هار بودن سگ گزنده می دانستند.
     

     

    روغن گندم که از جوشاندن و پختن گندم در روغن زیتون بدست می آید. جهت رفع قوبا (زخم های جلدی که منشاء عصبی دارد) مخصوصا قوبای اطفال و همچنین پاک شدن کک و مک و معالجه کچلی و ریزش طبقات شاخی پوست مفید است .
     
    جوشانده سبوس گندم درمان سرفه و زکام های سخت است . جوشانده ی سبوس گندم که با عسل  شیرین شده باشد، بعد از غذا یبوست هایی را که منشاء آنها تنبلی کبد و تحریکات روده باشد درمان می کند.  از سبوس گندم می توان نان سیاه هم تهیه کرد، ولی سنگین بوده ترشی معده را زیاد می کند. مبتلایان به زخم معده - سرطان دستگاه هاضمه و آپاندیس بایستی از سبوس گندم پرهیز نمایند. به زنان آبستن توصیه کنید که از سوپ گندم که دارای املاح کلسیم - فلوئور و سیلیس و ویتامین های ((ب و پ پ )) می باشد حتما استفاده کنند.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان گندم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان گندم , مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان گندم , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گندم , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان گندم , تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان گندم , مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان گندم , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گندم , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان گندم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان گندم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت