تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18719
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زمین شناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین

      اتمسفر به 5 لایه تقسیم می شود که در نزدیکی سطح ضخیم است  ولی به تدریج از ضخامت آن کاسته می شود تااینکه به فضا می رسد

    ترموسفر اولین لایه پس از سطح زمین است  ونیمی از اتمسفر زمین را در بر دارد تغییرات  آب وهوایی وتغییر فصول در این لایه رخ می دهد 

    به دلیل  وجود ثبات در استراتسفیربسیاری از هواپیماهای جت  در این لایه پرواز می کنند به علاوه  لایه ازن در استراتسفیر پرتوهای  خطرناک خورشید را در می آشامد.

    شهاب سنگ ها درمزوزسفر می سوزند.

    ترومسفر لایه ای است با شفق ها، در ضمن شاتل های فضایی نیز در آن حرکت می کنند.

    اتمسفر زمین در نهایت در فضا به لایه کم ضخامت  اکزوزسفر  منتهی می شود  که حد نهایی اتمسفر ماست.

    اتمسفر زمین 

    اتمسفر زمین را در بر گرفته است وما را در برابر اشعه خطرناک خورشید  ایمن می کند.اتمسفر ترکیبی است از لایه های  گازی که  ضخامت لایه ها، تدریجا کاهش می یابد تا اینکه نهایتا به فضا برسند  اتمسفر  از 78درصد نیتروژن 21درصد اکسیژن و یک درصد از گازهای دیگر تشکیل شده استاکسیژن برای ادامه حیات برروی زمین ضروری است زیرا  برای ما امکان تنفس را به وجود می آورد مقداری از اکسیژن پس از  گذشت مدتی  به ازن تغییر شکل داده است، ازن اشعه ماوراءبنفش خورشید را فیلتر می کند.

     

    اخیرا مطالعات زیادی در مورد لایه ازن واثرات گلخانه ایصورت گرفته است دانشمندان معتقدند اثرات گلخانه ای  با به دام انداختن انرژی خورشیدی ،حرارت زمین را افزایش می دهد اتمسفر بر حسب تغییرات  درجه حرارت نسبت  به  ارتفاع  به 5 لایه تقسیم می شودبیشترین تغییرات آب وهوا یی در  نخستین لایه آن رخ می دهد.

     

     

    تروپسفر

     

    تروپسفر پایین ترین لایه اتمسفر زمین محسوب می شود ترکیب هوا بسیار عالی شکل گرفته است و درجه حرارت با افزایش ارتفاع کاهش می یابد  هوا ی موجود در تروپسفر

     از اثر هوای زمین گرم می شود. سطح زمین زودتر از هوا، انرژی جذب می کند  و گرم می شود  و چون هوا اندکی ناپایدار است، این گرما در داخل تروپسفرمنتشر می شود تغییرات آب وهوا در تروپسفر  زمین رخ می دهد . 

     

     

    استراتسفر

    دراستراتسفیر زمین ، با افزایش ارتفاع ، درجه حرارت افزایش می یابد  ازن زمین علت اصلی افزایش درجه حرارت در استراتسفر می باشد ازن در ارتفاع 25کیلومتری ، متراکم شده است مولکولهای ازن بخش های  خطرناک نور خورشید را که هوای اطراف خود را گرم میکنند، جذب می کنند استراتسفر بالای تروپسفر قرار دارد. 

     

     

    مزوسفر

    در مزوسفر زمین جریان هوا به طور نسبی شکل گرفته است  و  درجه حرارت متناسب با  ارتفاع افزایش می یابد. در مزوسفر، اتمسفر      

    به سردترین درجه حرارت خود به حدود 90-  درجه می رسد شهابسنگهایی به مزوسفر زمین می رسند، می سوزند  مزوسفیر در بالای استراتسفر واقع شده است .

     

    ترموسفر

     ترموسفر چهارمین لایه از آتمسفر زمین است  و در بالای مزوسفر واقع شده است . ضخامت لایه هوا در این منطقه بسیار کم است .  در اینجا یک تغییر کوچک در انرژی موجب تغییرات وسیعی در درجه حرارت می شودبه همین دلیل ، درجه حرارت ، برای انجام واکنشهای خورشیدی بسیار حساس است وقتی درحین فعالیت خورشید درجه حرارت تاحدود 1500درجه سانتیگراد یا حتی بیشتر برسد. ترموسفر زمین بخشی از اتمسفر به نام آیونوسفر را در بر دارد.آیونوسفربخشی ازآتمسفر   پر از ذرات باردار است درجه حرارت بسیار بالا در آیونوسفیر باعث یونیزه شدن مولکولها می شود به همین دلیل است که آیونوسفر و تروپسفر همپوشانی کرده اند.

     

     

    اکزوسفر

    در ارتفاع بسیار بالا ضخامت  آتمسفر زمین بسیار کم می شود از این ناحیه اتمها  ومولکولها به سمت فضا فرارمی کنند به اکزوسفر می رسند. اکزوسفر  بالای ترموسفر واقع شده است.  

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان لایه های اتمسفر زمین
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت