تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران

تعداد صفحات: 4 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18750
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: محیط زیست و انرژی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران

     

    انرژی الکتریکی به دلیل قابلیت اندازه گیری و سهولت کنترل پذیری آن از سایر انواع انرژی متمایز است. در طراحی های قدیم واحدهای صنعتی، مصرف بهینه انرژی در اولویت بسیار پایینی قرار داشته و مشخصاٌ بهینه نمودن انرژی در طراحی، در اولویت ملاحظات طراحی قرار نداشته است.

    به علاوه آن چه در مورد واحدهای بزرگ صنعتی مانند پالایشگاه ها و منابع پترو شیمیایی به طور خاص قابل طرح است آن که به دلیل تولید انرژی الکتریکی در محل، محاسبات دقیق هزینه های تولید صورت نگرفته و ظرفیت های مازاد برای تولید توان در واحد صنعتی نصب گردیده است. به علاوه تدابیر خاص برای استفاده مطلوب از تجهیزات مولد در حداکثر بازده عملیاتی، اتخاذ نگردیده است. در کنار این موضوع، آن چه از دید یک طراح قدیمی مخفی مانده است، فرایندهای کارآمدتر و تجهیزات کاراتر تولید، انتقال و مصرف انرژی الکتریکی است که عمدتاٌ در واحدهای عملیاتی موجود در نظر گرفته نشده است. نمونه ای از این موارد، موتورهای با دور متغیر (VSD)، فیلترهای هارمونیک، بانک های خازنی، موتورهای با راندمان بالا (HE) و مسائل مرتبط با ارتقای کیفیت برق است.

    علاوه بر تغییرات مداوم تکنولوژی و عدم لحاظ شدن آن در طراحی ها، استفاده ناکارآمد از تجهیزات موجود و عدم مدیریت بهینه مصرف برق نیز سبب اتلاف انرژی و منابع مالی در صنعت می گردد. در این زمینه عدم به کارگیری ظرفیت برنامه های منظم تعمیرات و نگهداری، بازرسی نامنظم سیستم های خنک کن و روغنکاری موتورها، عدم کالیبراسیون تجهیزات اندازه گیری و کنترل و عدم کارکرد موتورها در ظرفیت بهینه و بازده مطلوب، قابل ذکر است. تمام این موارد سبب اتلاف انرژی الکتریکی و در نتیجه بالا رفتن هزینه های عملیاتی واحدهای صنعتی می گردد.

    به طور کلی روش های بهینه سازی انرژی الکتریکی در دو گروه فنی و مدیریتی تقسیم بندی می شود:

    1) گروه فنی: شامل بهینه سازی کلیه پارامترهای الکتریکی نظیر کیلووات، ضریب توان، L.F، تعادل فازها، کیفیت برق و ... از جمله روش های فنی می توان به استفاده از موتورهای با راندمان بالا (HE)، تجهیزات دور متغیر (VSD)، نصب فیلترهای هارمونیک و کنترل هوشمند کلیه مصارف برق اشاره کرد.

    2) گروه مدیریتی: روش های این گروه معمولاٌ بدون هزینه بوده و با کنترل بیشتر نظیر خاموش نمودن تجهیزات برقی هنگام بی باری، استفاده از نور طبیعی به جای نور مصنوعی، افزایش ظرفیت تولید بر اساس تجهیزات موجود، کاهش ضایعات و اتلافات، آموزش نیروی انسانی و ارتقای بهره وری دانست.

    بر اساس این دیدگاه پروژه مدیریت بار، گزینه مناسبی برای شناسایی وضعیت موجود سیستم از دیدگاه مصارف انرژی و پیشنهاد روش های بهبود عملکرد و بالا بردن بازه تولید و تبدیل انرژی الکتریکی در صنعت خواهد بود.

    دراکثر فعالیتهای صنعتی چهار نوع پیشنهاد به منظور کاهش هزینه های الکتریکی ارائه می گردد:

    کاهش پیک تقاضا

    کاهش کل مصرف انرژی (KWh)

    بهبود فاکتور توان (PF)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان مدیریت بار و بهینه سازی انرژی الکتریکی در پالایشگاه تهران
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت