تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18761
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها

    اگر از یک مکانیک قدیمی بپرسید تعمیر ماشین های امروزی ساده تر است یا ماشین های قدیمی بی تردید می گویند خودرهای قدیمی! خوب آنها حق دارند چون امروزه سرعت رشد تکنولوژی آنقدر زیاد شده است که هر روز سیستم جدیدی به اتومبیل ها اضافه می شود و آنها مرتب باید اطلاعات جدیدی بدست آورند تا بتوانند کار خود را به درستی انجام دهند در گذشته کارها بیشتر مکانیکی بود ولی امروزه خودرو ها به شدت الکترونیکی شده اند. علم الکترونیک کمک کرده اتومبیل ها بهتر کار کنند اما از آن سو تعمیرات خودرو ها پیچیده تر شده است.

    در خودرو های مدرن انژکتوری یک سیستم کنترل الکترونیکی یا یک کامپیوتر کوچک وجود دارد. بعضی از شرکت های سازنده به آن PCM, ECM و بعضی ECU می گویند البته نام های دیگر هم برای این قطعه الکترونیکی متداول است که از بحث ما خارج است. می توانیم آن را مغز ماشین بدانیم چون دقیقا فکر می کند. حتی با مقایسه آن با مغز انسان می توانیم عملکرد آنرا بهتر درک کنیم. مغز شما اطلاعات مورد نیاز خود را از حواس پنجگانه بینایی، چشایی، لامسه، بویایی و شنوایی جمع آوری می کند. با استفاده از این اطلاعات مغز به بدن فرمان می دهد که چه انجام دهد. به عنوان مثال وقتی دست شما به جسم داغی برخورد می کند مغز به دست فرمان می دهد که خود را عقب بکشد. یک فرایند ساده از ورود اطلاعات بررسی آن و صدور فرمان.

    از آنجا که یک کامپیوتر چشم، گوش، بینی یا دست ندارد باید به روشی اطلاعات را بدست آورد. این کار بوسیله سنسور ها انجام می شود آنها مانند چشم و گوش  کامپیوتر هستند. به محض اینکه اطلاعات به ECU یا همان کامپیوتر خودروی شما می رسد پروسس می شود و دستور لازم را صادر می کند.

     

    سنسور اندازه گیری جریان هوا (MAF)

    سنسور جریان هوا در محفظه ورودی هوا قرار دارد. این سنسور میزان هوای ورودی را با اندازه گیری جریان بخشی از آن می سنجد. این سنسور از یک سیم داغ تشکیل شده است که با عبور جریان الکتریکی گرم می شود و دمای آن بوسیله ECU کنترل می شود وقتی که جریان هوا زیاد می شود این سیم داغ خنک تر می شود اما ECU که می خواهد دمای سیم داغ را ثابت نگه دارد جریان بیشتری به آن تزریق می کند. تا دمای آن ثابت بماند. بنابراین هر چه جریان هوا بیشتر شود تلفات دما بیشتر می شود و برای جبران آن باید جریان بیشتری تزریق گردد بنابراین ECU میزان فلو یا جریان هوا را با توجه به جریان الکتریکی تزریقی می تواند اندازه گیری کند.

     

    سنسور دمای هوای ورودی (IAT)

    سنسور دمای هوای ورودی در داکت هوای ورودی قرار گرفته است. این سنسور دمای هوای ورودی به موتور خودرو را اندازه گیری می کند و آنرا به ECU ارسال می کند. این سنسور یک ترمیستور است که به تغییرات دما حساس است. مقاومت الکتریکی ترمیستور با با افزایش دما کاهش می یابد. و به این ترتیب سیستم کنترل خودرو می فهمد که دما چقدر است.

     

    سنسور موقعیت شفت (CPS)

    این سنسور دور موتور و موقعیت پیستون را مشخص می کند. این ورودی به ECU برای کنترل سوخت تزریق شده و زمان بندی جرقه و توابع دیگر استفاده می شود. سنسور موقعیت شفت از یک ورق فلزی گردان و یک مدار تولید پالس تشکیل شده است. ورق چرخان 360 شکاف دارد که با زاویه 1 درجه نسبت به هم قرار گرفته اند. یعنی وقتی ورق گردان از یک شکاف به شکاف بعدی می چرخد به اندازه یک درجه تغییر مکان داده است. این ورق فلزی 6 شکاف هم برای موقعیت مرجع 120 درجه دارد. مدار تولید پالس دارای دیود های نوری و چشم نوری است. صفحه بین دیود های نوری و چشم نوری است زمانی که شکاف مقابل چشم نوری است نور به آن می تابد و وقتی که از مقابل آن رد می شود نور به چشم نوری نمی تابد و به این ترتیب با چرخیدن ورق دایره ای نور قطع و وصل می شود و مدار تولید پالس با قطع و وصل نور یک پالس با فرکانسی متغیر می سازد که فرکانس آن متناسب با دور ورق فلزی است و این ورق فلزی هم دور خود را مستقیم یا غیر مستقیم از میل لنگ می گیرد بنابراین کافیست این پاس را به ECU ارسال کنیم تا موقعیت و دور موتور را به ECU اطلاع دهیم.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها, مقاله در مورد تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها, تحقیق درباره تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها, مقاله درباره تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله آشنایی با سنسور ها در خودرو ها
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت