تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18784
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: روانشناسی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید

    اضطراب حال روحی است که تقریبا همه ی انسان ها به آن دچار می شوند . اندکی اضطراب در انسان طبیعی است ولی اگر از حد بگذرد، مشکل ساز خواهد بود: به گونه ای که گاه با وجود دانش و مهارت کافی ، نتیجه خوبی از کار خود نخواهیم گرفت. دلایل اضطراب در افراد گوناگون، متفاوت است. ممکن است موقعیتی که برای فردی بسیار نگران کننده است، برای دیگران اصلا این طور نباشد: برای مثال سخنرانی در میان جمع ممکن است در بر خی افراد نگرانی زیادی ایجاد کند و برای برخی دیگر امری بسیار عادی باشد. برای اینکه بر اضطراب خود غلبه کنید، باید تشخیص دهید چه زمانی و چرا دچار نگرانی می شوید. ممکن است حضور در کلاس، کنفرانس دادن ، صحبت با معلمان ، برقراری ارتباط با دیگر دانش آموزان، امتحان و بسیاری از مسائل دیگر در شما ایجاد اضطراب کند. باید سعی کنیدعوامل اضطراب بی مورد را تشخیص دهید و بر آن ها غلبه کنید. افرادی که از اضطراب رنج می برند در کلاس درس برای بالا بردن دست و صحبت کردن، به شدت دچار اضطراب و نا آرامی می شوند. آن ها می ترسند صبارا اشباه کنند، جواب غلط بدهند یا نادان به نظر برسند. آن ها در موقعیت های بر خورد با دیگران ، مانند میهمانی ها، یا دیدار با افرادجدید به شدت احساس خجالت و اضطراب دارند. این نو جوانان بیش از حد مراقب لباس و موی خود هستند ، زیرا می ترسند مورد قضاوت و انتقاد دیگران واقع شوند. گاهی اوقات این افراد از فرط اضطراب قادر به صحبت کردن نیستند. ادامه ی این وضعیت مانع لذت بردن فرد از زندگی ، دوستان ، مدرسه و فعالیت  های اجتماعی خواهد شد. پس باید تا دیر نشده ، دنبال چاره با شید و اضطراب های مزاحم را قورت بدهید

    (مقابله با اضطراب)

    توکل به خدا اَلا بِذِکرِ الله تَعلمَنٌ القٌلفوب. آگاه شوید که دل ها تنها با یاد خدا آرامش می یابد.(سوره ی رعد آیه ی28)اولین و مهم ترین نکته این که در همه حال به خداتوکل کنید و از او یاری بخواهید تا همواره در آرامش به سر  ببرید.

    مطالعه ی موثر: چنان چه با روش های مطالعه آشنا باشید ،  می توانید به راحتی مطالب درسی را یاد بگیرید ، خوب به خاطر بسپارید و هر زمانی که نیاز داشتید ، مطالب آموخته شده را به یاد آورید. برای ایجاد انگیزه نیاز به پیش مطالعه دارید. برای تمرکز حواس در هنگام مطالعه،  از مطالب خوانده شده سئوال در آورید. ضمن مطالعه ی متن کتاب ، نکات مهم را علامت بزنید، زی آن ها خط بکشید و خلاصه نویسی کنید و با نوشتن کلمات کلیدش مطلب را رحت تر به یاد آورید. مطمئن باشید با گذراندن این مراحل از اضطراب شما کاسته خواهد شد.

    ورزش: باعث خواهد شد که شما در مواجهه با شرایط اضطراب زا خونسردی و آرامش بیش تری داشته باشید. داشتن جسم روح ، تغذیه ی مناسب و استراحت کافی نیز در کاهش اضطراب مو ثر است. پس مراقب خواب و خوراک خود باشید.

    برنامه ریزی: یک برنامه ریزی خوب و قابل اجرا باعث یاد گیری بهتر می شود و یاد گیری بهتر باعث کاهش و از بین رفتن اضطراب امتحانی می شود . پس وقت  خودرا با برنامه ی امتحانی تنظیم کنید – کتاب ها را به چند بخش تقسیم کنید و در هر زمان روی بخشی از ان کار کنید – درس ها را برای شب امتحان انباشته نکنید: زیرا شب امتحان زمان یاد گیری درسنیست بلکه زمان مرور درس است.

    الگو های خوب: یکی دیگر از راه های مبارزه با اضطراب ، تقلید از افرادی است که آرام و بدون اضطراب هستند . بر خی افراد خیلی آرام و راحت به نظر می رسند، کارها و فعالیت های خودرا با آرامش بیش تری انجام می دهند و کنترل خوبی روی رفتار خود در شرایط اضطراب را دارند. می توان برای کاهش اضطراب رفتار چنین افرادی را الگو قرار داد.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان اضطراب را قورت بدهید
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت