تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18791
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک

    سیاتیک (sciatic nerve)، نام یک عصب است.

    عصب سیاتیک طولانی‌ترین عصب داخل بدن است که از لگن تا انتهای پا ادامه داردو در طول مسیر خود به شاخه‌های متعددی تقسیم می‌شود. هرگونه فشار بر روی این عصب می‌تواند باعث ایجاد درد در تمام طول عصب شود (یعنی مسیری که از کمر شروع می‌شود و از پشت پا پایین می‌آید و تا پاشنه پا می‌رسد.)

    فیزیو پاتولوژی درد عصب سیاتیک ناشی از دژنراتیو شدن ستون فقرات

     

     فیزیو آناتومی اعصاب سیاتیک

            عصب سیاتیک طولانی ترین عصب در سیستم اعصاب بدن انسان است که شاخه ای است از اعصاب ساکرو لومبال ( خاجی کمری ) و از مهره های چهارم و پنجم کمری  ( L4،  L5)  و مهره های 3 و 2 و1 خاجی (S1، S2، S3،) ریشه می گیرد.

     

         این عصب از طریق بریدگی سیاتیک بزرگ از زیر عضله، از لگن خارج می شود؛ سپس از ران ، مابین عضله نزدیک کننده بزرگ و عضلات پشت ران پایین رفته و  نهایتا" درست بالای حفره زانو به دو شاخه  تقسیم می شود:

     

    -  عصب پوپلیت ( رکبی ) خارجی، که عصب کوچکتر دوشاخه شده عصب سیاتیک است، از قسمت خارجی حفره رکبی پایین می رود و به شاخه های کوچکتری تقسیم شده و عضلات قدامی و خارجی ساق پا، پوست قسمت خارجی ساق پا و پشت پا را عصب داده و به کف پا   می رود و حرکت انگشتان پا را فرمان می دهد.

     

     - عصب پوپلیت ( رکبی ) داخلی عصب بزرگتر عصب سیاتیک دو شاخه شده است که از وسط حفره رکبی عبور کرده و وارد عضلات پشت ساق پا شده و نام  عصب درشت نی داخلی را به خود می گیرد و به پشت قوزک داخلی پا رفته و به کف پا ختم می شود. این عصب عضلات پشت ساق پا، عضلات کوچک پا و پوست قسمت خلفی ساق پا و کف پا را پوشش می دهد و انگشتان پا را حرکت می دهد.

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان اعصاب سیاتیک
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت