تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 18950
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: علوم پزشکی
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟

    کبد عضوی است که در بسیاری از فعالیتهای حیاتی بدن ، مانند مقابله با عفونت ها ، متوقف کردن خونریزی، پاک کردن خون از سموم و داروها ، و ذخیره انرژی در بدن نقش دارد .

     

    هپاتیت یک بیماری است که کبد را متورم کرده و فعالیتهای آن را مختل میسازد . این بیماری به علتهای مختلفی ایجاد میشود . یکی از این علتها آلودگی به ویروس هپاتیت B است.
     

    نشانه های هپاتیت B

     

    آ لودگی به ویروس هپاتیت B به سه حالت متفاوت ممکن است دیده شود.
     
    هپاتیت حاد:در این حالت بیمار پس از یک دوره مقدماتی با نشانه های مانند تب ، سرما خوردگی، تهوع ، استفراغ ، و درد شکم دچار زردی می شوند.
     
    اولین عضوی که زردی در آن مشاهده می شود. سفیدی چشم ها است . بطور معمول خود به خود بهبود می یابد . و پس از شش ماه خون از ویروس پاک می شود. و فقط 10% -5% بیماران بالغ ممکن است آلودگی مزمن شود.
     

    هپاتیت مزمن :

     

    در این حالت ، نشانه ها بسیار غیر اختصاصی است . شایعترین نشانه هپاتیت مزمن ، ضعف و خستگی طولانی است . گاهی ممکن است زردی خفیف یا خارش وجود داشته باشد . با پیشرفت بیماری ممکن است نارسایی کبد بروز کند . این افراد باید تحت نظر پزشک قرار گیرند . و در صورت نیاز ، دارو درمانی شوند.
     

    آلودگی بدون علامت :

     

    در این حالت ، فرد بدون هیچگونه نشانه بالینی و یا آزمایشگاهی بیماری کبدیس ویروس هپاتیت را در خون خود    دارد .و می تواند آن را به سایرین انتقال دهد .آین افراد به درمان دارویی نیاز ندارند ، ولی خطر ابتلا به حالت مزمن هپاتیت در آنان زیاد است  و باید هر 6 ماه یکبار توسط پزشک بررسی شوند.
     

     

     
    بیشترین موارد آلودگی به هپاتیت B بدون نشانه ، است بنابراین بهترین روش تشخیص بیماری ، آزمایش خون از    نظر وجود ویروس هپاتیت B است
     
     

    راه های انتقال هپاتیت B

     

    آلودگی به هپاتیت B بطور عمده در نتیجه تماس با خون و ترشحات جنسی آلوده ، به روشهای زیر صورت            می گیرد:
     
    تولد از مادر آلوده به هپاتیت B،
    تماس جنسی حفاظت نشده با افراد آلوده ،
    استفاده مشترک از ابزار آلوده تیز و برنده نظیر سوزن و سرنگ ، تیغ اصلاح و مسواک.
    تزریق مکرر خون یا فرآورده های آلوده ( امروزه کنترل خون های اهدایی ، احتمال آلودگی از این طریق را بسیاراندک نموده است )  .
    دیالیز با وسایل آلوده و پیوند اعضای آلوده ،
    خالکوبی ، حجامت ، سوراخ کردن گوش ، خدمات پزشکی و دندانپزشکی در محل های نامطمئن و آلوده یا هر اقدامی که منجر به سوراخ شدن پوست با وسایل آلوده و غیر استریل شود . 
     

    هپاتیت B از طریق دست دادن ، در آغوش گرفتن ،بوسیدن و نشستن در کنار فرد آلوده وسایر تماسهای معمول  منتقل نمی شود و حضور افراد آلوده در محیط های کار و اجتماع بلا مانع است .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان هپاتیت B چیست ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت