تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19000
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: فیزیک
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟

    آهنربا ها را همه می شناسند و بسیار از آن ها استفاده می کنند اما این آهنرباهای پر مصرف و کاربردی چگونه ساخته می شوند . با ریسمان در ادامه برای آشنایی با مراحل ساخت آهنربا ها همراه باشید .

     

    میدان مغناطیسی اطراف آهنربای مکعبی

    آهنربا ها (Magnets) در اشکال و اندازه های گوناگون و برای مصارف مختلفی ساخته می شوند . به علت اشکال مختلفی که آهنربا ها دارند برای ساخت آن ها از قالب ریزی استفاده می شود .

    ابتدا قالب های مورد نظر برای شکل مورد سفارش ساخته می شوند . سپس با استفاده از مواد فلزی گوناگون یک نوع آلیاژ فرومغناطیس مذاب را تهیه می کنند . این آلیاژ را درون قالب های طراحی شده می ریزند تا شکل بگیرد .

    پس از جدا کردن آهنربا های شکل گرفته در مراحل بعدی با استفاده از قرار دادن آن ها در میدان باعث یکسو شدن دوقطبی های مفناطیسی درون آن ها ، خاصیت آهنربایی پیدا می کنند .

    هر چه خاصیت فرومغناطیسی آلیاژ مورد استفاده بیشتر باشد و میدانی که به آهنربا اعمال می شود قوی تر باشد ؛ آهنربای قوی تری خواهیم داشت .

    برای افزودن قدرت یک آهنربا می توان آن را در یک میدان همسو با دوقطبی های مغناطیسی قرار داد تا تعداد دو قطبی های مغناطیسی هم سو شده افزایش یابند .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آهنربا چگونه ساخته می شود ؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت