تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19009
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟

     

    آوومتر(A.V.O) یا همان مولتی متر به معنی یک دستگاه چندکاره می باشد که قابلیت اندازه گیری کمیت های مختلف را دارا می باشد.
    سلکتور یا کلید انتخابگر
    معمولا در مولتی مترها دو کلید در سلکتور دیده می‌شود که یکی بزرگتر است و در وسط قرار گرفته است. کلید وسط Range Salitch نام دارد که ردیفهای قابل اندازه گیری را تعیین می‌کند و کلید کوچک کناری Function Switch نام داردکه برای انتخاب پارامتر مورد سنجش بکار می‌رود.
    آوومتر ها یا همان مولتی متر ها انواع مختلفی دارند مثل مولتی متر های آنالوگ و دیجیتال.البته هر کدام از این دو نوع خود دارای انواع مختلفی می باشد. مثلا یکی از انواع  مولتی متر های دیجیتال ، مولتی متر DT-9989 از برند CEM می باشد.این دستگاه علاوه بر اینکه مولتی متر می باشد ، یک اسلوسکوپ پرتابل است. شرکت تجهیزات اندازه گیری و ابزار دقیق آریا سنجش مفتخر است که محصولات این برنه منحصر به فرد را با مناسب ترین قیمت در اختیار همگان قرار دهد.
    اهم متر آنالوگ
    هنگام اندازه گیری مقاومت پس از قرار دادن کلیدها در وضعیت مناسب دو سرپروبرا به هم متصل می‌کنیم و با چرخاندن دکمه ZERO OHMS عقربه مولتی متررا برروی صفر اهم ثابت می‌کنیم.
    مقاوتی را که می خواهیم آزمایش کنیم 100 اهم میباشد. با تو جه به اینکه سلکتور روی 1*R ایستاده عقربه عدد 100 را نشان میدهد و چنانچه رنگهای روی مقاومت پاک شده باشند در خواهیم یافت که مقاومت ما 100 اهمی است ولی اگر مقاومت ما از 5 کیلو اهم بیشتر باشد عقربه تقریبا روی علامت بینهایت می ایستد و ما در این مبنا نمی توانیم مقدار مقاومت را بخوانیم . از این رو سلکتور را روی R*10 قرار میدهیم.
    R*10 به این معنی است که اگر عقربه هر عددی را نشان دهد آن عدد باید ضربدر 10 شود تا مقدار اصلی مقاومت را بتوانیم بخوانیم. .
    به عنوان مثال اگر مقاومت ما 10 کیلو اهم باشد عقربه روی یک کیلو اهم می ایستد و اگر یک کیلو را ضربدر 10 کنیم مقدار اصلی مقاومت که همان 10 کیلو اهم است به دست می آید. در این ردیف Range یا مبنا نیز بیشتر از 50 کیلو اهم را نمی توان خواند. پس اگر مقاومت ما از این مقدار بیشتر باشد باید سلکتور را روی R*100 قرار دهیم و همانطور مانند قبل هر چه عقربه نشان داد باید این دفعه ضربدر 100 کنیم.
    صفحه مدرج
    مقداری که بر روی صفحه مدرج می‌خواهیم باید متناسب با رنج یا ردیفی باشد که توسط سلکتور بزرگ انتخاب کرده‌ایم، این موضوع در صحیح خواندن پارامترهای مورد اندازه گیری بسیار مهم است و باید مورد نظر قرار داد.
    درجه بندی مربوط به مقاومت که با اهم (OHMS) نشان داده شده است، بسیار غیر خطی است. علت این امر این است که خود اندازه گیر دارای مقاومت داخلی می‌باشد که بر روی مقاومت مورد اندازه گیری اثر می‌گذارد مولتی مترهایی که در حالت اهم دارای وضعیتهای متفاوتی می‌باشند. کلید سلکتور را باید در وضعیتی قرار داد که به هنگام اندازه گیری مقاومت یک قطعه یا بخش ازیک مدار ، عقربه تا وسط حرکت کند، در این حالت مقدار خوانده شده بر روی صفحه مدرج خطای کمتری را دارا خواهد بود.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آوومتر چیست؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت