تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19014
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: معارف اسلامی و الهیات
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟

    خداوند فرشتگان مختلفی را برای امور و برنامه های متعددی به وجود آورد که در قرآن کریم و روایات برای اقسام فرشتگان، وظایف فراوانی شمرده شده است که گروهی از این فرشتگان وظیفه محافظت از انسان و اعمال او را دارند و فرشته های دیگر وظایف دیگری به عهده دارند:
    در آیاتی از قرآن از فرشتگانى یاد شده که مأمور حفظ جان انسان و ثبت کارهاى او هستند و از آنان در برابر خطرات محافظت مى‏نمایند که این آیات به فرشتگان محافظ انسان اشاره دارد:
    - « لَهُ مُعَقِّباتٌ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ وَ إِذا أَرادَ اللَّهُ بِقَوْمٍ سُوْءاً فَلا مَرَدَّ لَهُ وَ ما لَهُمْ مِنْ دُونِهِ مِنْ والٍ؛(1) براى انسان فرشتگانى است که پى در پى او را از پیش‏رو و از پشت سر از فرمان خداوند حفاظت مى‏کنند. همانا خداوند حال قومى را تغییر نمى‏دهد تا آنکه آنان حال خود را تغییر دهند و هر گاه خداوند براى قومى آسیبى بخواهد پس هیچ برگشتى براى آن نیست و در برابر او هیچ دوست و کارساز و حمایت کننده‏اى براى آنان نیست».
    - گروهی حافظ انسان از خطرات و حوادثند (2):
    « هُوَ الْقاهِرُ فَوْقَ عِبادِهِ وَ یُرْسِلُ عَلَیْکُمْ حَفَظَه ً حَتَّى إِذا جاءَ أَحَدَکُمُ الْمَوْتُ تَوَفَّتْهُ رُسُلُنا وَ هُمْ لا یُفَرِّطُون ؛ او تسلط کامل بر بندگان خود دارد و مراقبانى بر شما مى‏فرستد، تا زمانى که یکى از شما را مرگ فرا رسد فرستادگان ما جان او را مى‏گیرند و آن ها (در نگاهدارى حساب اعمال بندگان) کوتاهى نمى‏کنند».
    - گروهی مراقب اعمال بشرند (3):
    « وَ إِنَّ عَلَیْکُمْ لَحافِظِینَ، کِراماً کاتِبِینَ،یَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ؛و بدون شک نگاهبانانى بر شما گمارده شده. والا مقام و نویسنده (اعمال نیک و بد شما). آنها مى‏دانند شما چه مى‏کنید».
    ولی در آیات دیگر به فرشتگان دیگری اشاره شده است که وظایف دیگری غیر از محافظت از انسان را از سوی خداوند بر عهده دارند:
    - گروهی حاملان عرشند (4)
    - گروهی مدبران امرند (5)
    - گروهی مأمور قبض ارواحند (6)
    - گروهی مأمور عذاب و مجازات اقوام سرکشند (7)
    - گروهی مؤمنان را در جنگ ها یاری و کمک می کنند (8)
    - گروهی مبلغان وحی و آورندگان کتب آسمانی برای انبیا هستند (9)
    -بعضی همیشه در رکوع و برخی همیشه در سجودند« وَ ما مِنَّا إِلاَّ لَهُ مَقامٌ مَعْلُومٌ ،وَ إِنَّا لَنَحْنُ الصَّافُّونَ وَ إِنَّا لَنَحْنُ الْمُسَبِّحُونَ؛ (10) هر یک از ما جایگاه معلومی دارد، ما همواره صف کشیده منتظر فرمان خدا هستیم و پیوسته تسبیح او می گوییم».
    در خطبه اول نهج البلاغه هم حضرت علی (ع) به وظایف آن ها اشاره کرد است.
     

    پی نوشت:
    1. رعد (13)، آیه11.
    2. انعام ( 6)، آیه ۶1.
    3. انفطار ( 82)، آیات ۱۰ تا ۱2.
    4. حاقه (69 )، آیه ۱۷.
    5. نازعات ( 79)، آیه ۵.
    6. اعراف (7)، آیه ۳۷.
    7. هود (11 )، آیه۷.
    8. احزاب ( 33)، آیه ۹.
    9. نحل ( 16)، آیه ۲.
    10. صافات (37 )، آیات ۱۶۴ - ۱۶۶.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟, مقاله در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟, تحقیق درباره تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟, مقاله درباره تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟ ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله رایگان آیا فرشتگان غیر از محافظت از انسان وظایف دیگری هم دارند؟
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت