تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم

تعداد صفحات: 10 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19082
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: زیست شناسی
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم

    مقدمه

    ببر گوشتخواری است با اندازه بزرگ و طول بدن آن تا 290 سانتیمتر ودم آن تا 110 سانتیمتر و وزن آن تا 320 کیلوگرم است. نیرومندترین و درنده‌ترینپستاندار گوشتخوار جهان و ازتیره گربه ساناناست. ببر ٬تاحدود200سالپیش ٬دربیشترجاهایآسیاوجودداشت٬اماشکاربی‌رویهوازبینرفتنزیستگاههایطبیعی آن به دست انسان ٬نسلاینجانوررادربسیاریازمناطقآسیابرانداخت. ببرجانور مقاومی است و توان سازش با شرایط محیطی گوناگون را دارد به طوریکه درجنگلها٬درخت‌زارها ٬علفزارها و نیزارهای مردابی  می توانند زندگی ‌کنند.

     

    تکامل ببر ها

    براساس یک مطالعه جامع، خویشاوندی ببر با شیر، پلنگ و جگوار کمتر از میزان خویشاوندی این سه گربه سان با یکدیگر است.

    براساس یک مطالعه جامع، خویشاوندی ببر با شیر، پلنگ و جگوار کمتر از میزان خویشاوندی این سه گربه سان با یکدیگر است.

    این تحلیل ژنتیکی همچنین نشان می دهد که تکامل ببر 3 میلیون و 200 هزار سال قبل شروع شد و نزدیک ترین خویشاوند آن پلنگ سفید (برفی) است که به اندازه ببر در معرض خطر انقراض قرار دارد.

    علیرغم محبوبیت ببر ها و اینکه در معرض خطر هستند، ناشناخته های زیادی در مورد آنها وجود دارد از جمله اینکه چگونه تکامل یافته اند.

     اکنون مدت هاست که معلوم شده پنج گونه از گربه سانان بزرگ ببر، شیر، پلنگ، جگوار و پلنگ سفید و دو گونه دیگر پلنگ از نوع "درشت خال" بیش از سایر گربه سانان کوچک به هم نزدیک هستند.اما درک نسبت دقیق آنها با یکدیگر دشوار بوده است.

    برای کشف این مساله برایان دیویس، دانشمند، دکتر گانگ لی و پروفسور ویلیام مورفی اقدام به تحلیل دی ان اِی همه این گونه ها کردند. .. ..

     آنها با بررسی شباهت های دی ان اِی آنها که در میتوکوندریا و در کروموزم های جنسی و سایر نقاط قرار دارد دریافتند که نسبت این پنج گونه به یکدیگر از آنچه تاکنون تصور می شد، متفاوت تر است.

     داده های آنها قویا دال بر آن است که شیرها، پلنگ ها و جگوارها بیش از دیگر گربه سانان به یکدیگر نزدیکند.

     اجداد این سه گونه از 4 میلیون و 300 هزار سال قبل تا 3 میلیون و 800 هزار سال قبل از بقیه گربه سانان جدا شدند.

     جگوارها از 3 میلیون و 600 هزار سال قبل شروع به تکامل کردند، درحالی که شیرها و پلنگ ها در حدود 3 میلیون و 100 هزار سال تا یک میلیون و 950هزار سال پیش از یکدیگر جدا شدند.

    اما ببر پیش از آن ظاهر شده بود.اجداد ببر و پلنگ سفید حدود 3 میلیون و 900 هزار سال قبل از بقیه جدا شدند.ببر سپس در حدود 3 میلیون و 200 هزار سال قبل در اواخر عصر پلیوسین شروع به تکامل و بدل شدن به موجودی منحصر به فرد کرد.

     محققان در مقاله خود در نشریه "تکامل و فینوژنتیک ملکولی" گزارش می دهند که به این ترتیب ببر و پلنگ سفید "گونه های خواهر" هستند.

     ببر و پلنگ سفید جزو در معرض خطرترین گربه سانان بزرگ جهان هستند.

     گفته می شود که تعداد ببرهای باقی مانده در حیات وحش کمتر از 3500 راس است.

     

     

     

     

     

     

     

    ببر

    نام علمی:Panthera Tigris

     جانوری از تیرهی گربه سانان است. طول بدن آنها 280-140 سانتی متر است. طول دم آنها 70-60 سانتی متر است. وزن مذکر آنها 280-180 کیلوگرم و مونث آن 180-115 کیلوگرم است. طول قامت آن به3/3 متر میرسد.

    پوست ببر به رنگ زرد مایل به قهوه‌ای تانارنجی مایل به قرمز همراه با نوارهای عرضی سیاه یا قهوه ای پررنگ است. درازا ٬پهنا و فاصله بین این نوارها در هر نژاد بسیار تفاوت دارد. ببرها یال ندارند٬امابسیاری از آنها گرداگرد صورت موهای بلندی دارند که پهنای سر را بیشتر می‌نمایاند . موی بدنببر بنگالو ببرهای جنوب شرقی آسیا کوتاهاست . اما نژادهایی که در مناطق سرد و یخبندان زندگی می‌کنند موهای پرپشت و بلندیدارند که آنها را از سرمای شدید محافظت می‌کند.

    ببرها همانند دیگر گربهسانان ناخنها و دندانهای بلند و تیز دارند و می‌توانند به سرعت ولی آرام و بی‌صداحرکت کنند . ببر بسیار چالاک و سریع است و می‌تواند تا ٩ متر در هر جهش بپرد ٬اماخیلی زود خسته می‌شود و اگر نتواند شکار خود را در مسافت کم و مدت زمان اندک بگیرداز تعقیب آن دست برمی‌دارد. ببر برخلاف دیگر گربه سانان٬بهآبعلاقهفراوانداردو شناگر ماهری است.این جانور دارای بدنی عضلانی و پاهایی بسیار نیرومند است. جثّه ی ببرهای نر بزرگ‌تر از ببرهای ماده است و همچنین موهای روی گونه ی ببر نر بلندتر از ببر ماده می‌باشد. ببرها جانورانی شکارچی و مستقل هستند. آن‌ها جانوران ماهری هستند و حتّی می‌توانند به بالای درخت‌ها بروند. این جانوران بر روی زمینگربه  هم بسیار ماهر و سریع هستند و می‌توانند با یک حرکت سریع طعمه ی خود را شکار کند. جانورانی که ببرها از آن‌ها تغذیه می‌کنند عبارت‌اند از: گراز وحشی، آهو، بوفالو و گاو اهلی و برخی پستانداران دیگر. گاهی این جانوران شب‌ها تا ۲۰ کیلومتر راه می‌روند و در یک خیز می‌توانند ۱۰ متر بپرند، ولی با جثه ی بزرگشان در نود درصد شکارهایشان ناموفق هستند.

    ببر بنگال پرشمارترین زیرگونه و ببر سیبری بزرگترین زیرگونه ی ببر است. از ۹ زیرگونهی این جانور ۳ زیرگونه از جمله ببر مازندران منقرض شده‌اند و ۶ زیرگونه ی  دیگر نیز در خطر انقراض قرار دارند. قلمرو تاریخی این حیوانات از میان رودان و قفقاز تا بیشتر نواحی شرقی و جنوبی آسیا امتداد می‌یافت اما این قلمرو امروزه به‌شدت کاهش یافته‌است.

    ببرها از گربه های دیگر بزرگ‌تر هستند. متاسفانه این حیوان با شکوه به وسیله انسان ها شکار می شود. سه نژاد از هشت نژاد منقرض شده اند و جمعیت های دیگر نیز در خطر نابودی هستند.

    ببرهای سیبری بزرگترین گونه ببرها محسوب می شوند آنها با خط های راه راه عمودی قابل شناسایی هستند بدن آنها نارنجی و شکم و گلوی آنها به رنگ سفید است محدوده این ببرها از هند تا سیبری و جنوب شرق آسیا استببرها بیشتر در جنگل زندگی می کنند اما آنها همچنین در چمنزار و کناره های مرداب زندگی می کنند. شکار اصلی آنها حیوانات بزرگ از قبیل: گوزن، بوفالو، خوک های وحشی است اما آنها میمون، پرندگان، حیوانات خزنده و بعضی اوقات بچه فیل ها را نیز شکار می کنند. ببرهای ماده دو یا چهار بچه در طول 104 روز بارداری به دنیا می آورند فعالیت ببرها در طلوع آفتاب و هنگام غروب است.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم, مقاله در مورد تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم, تحقیق درباره تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم, مقاله درباره تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله ببر ها را بهتر بشناسیم
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت