تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 19189
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی شیمی
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی

     سیکل های ترکیبی

     

    سیکلهای ترکیبی به سیکلهایی اطلاق می گردد که برای تولید انرژی به طور همزمان از توربین های گازی وبخار استفاده می شود.به منظور بهبود راندمان سیکل برایتون وبا استفاده از گرمای حاصله از خروجی توربین های گازی، تفکر ایجاد سیستم های سیکل ترکیبی به وجود آمده است.این هدف با بازیابی حرارت حاصل می شود.تکمیل وبهبود سیکل برایتون توسط چهار روش زیر صورت می گیرد:
    1- بازیابی انرژی
    2-کمپرس دو مرحله ای با بخش خنک کننده بینابین
    3- توربین با مرحله بازگرمایش
    4- تزریق آب

     

     
    - مخازن و تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی
     
    مخازن تحت فشار:
    به مخازنی اطلاق می گردد که به منظور انجام فرآیند بخصوص تعت فشارمعین مورد نیاز باشد. در ساخت چنین مخازنی می بایست دقت کافی به عمل آید. زیرا عدم دقت در جوشکاری ، انتخاب صحیح مواد و ... منجر به انفجار مخزن می گردد. در حقیقت مخازن تحت فشار همانند یک بمب عمل نموده وفاجعه آمیز می باشد.

     

     
    مخازن ذخیره:
    در این مخازن غالباً فشار موجود فشار اتمسفر بوده واز این رو می توان از فولادهای با جنس ضعیف تر نسبت به مخازن تحت فشار استفاده نمود. این مخازن عمدتاً برای ذخیره یک ماده شیمیایی بکار میروند و به دو دسته تقسیم می شوند:
    1- مخازن ذخیره سقف ثابت
    2- مخازن ذخیره سقف شناور
    مخازن نوع اول برای مواردی که درون مخزن واکنش شیمیایی که منجر به فرار سیال گردد،‌وجود نداشته باشد‌بکار می‌روند ومخازن نوع دوم عالباً برای سوخت ویا مواد شیمیایی فرار به کار می روند. حرکت سقف شناور بر اساس قانون تعادل ارشمیدس بوده وتوسط گازهای حاصل از مایع شیمیایی فرار که در زیر سقف جمع می گردد حرکت مختصری دارد ولی بر اساس کلی حرکت سقف بر مبنای حجم ذخیره شده است.
     
    برج های تقطیر:
    اینگونه تجهیزات به منظور انجام عمل تقطیرمواد شیمیایی و به خصوص هیدروکربنها در صنایع پالایشگاهی وپتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرند.معمولاً فشار در اینگونه تجهیزات بالا بوده و در زمره مخازن تحت فشار هستند.گاه طول آنها به 100 متر نیز می رسد بدیهی است که طول وقطر تابع فرآیند میبا‌شند.
     
    مبدلهای حرارتی:
    اینگونه تجهیزات که شامل گرمکن ها وخنک‌کن‌ها می باشند بمنظور تبادل گرما بکار میروند یعنی بسته به نیاز دو سیال وارد آن شده و با هم تبادل حرارتی انجام داده و درجه حرارت آنها به هنگام خروج متفاوت(افزوده و یا کاسته) گردیده و بر حسب این تبادل حرارت واکنش
    بخصوص انجام نیگردد.مبدلهای حرارتی به انواع گوناگون از قبیل لوله پوسته ای ، دو لوله ای ، فشرده و... تقسیم بندی می گردد.

     

     
    - انواع بویلرهای نیروگاهی،صنعتی و پکیج قابل ساخت در شرکت صنایع آذرآب
     
    الف ) دیگهای بخارصنعتی (AIC / I.H.I SD TYPE)
    شرکت صنایع آذرآب بویلرهای نوع SD تحت لیسانس شرکت IHI ژاپن را طراحی می نماید. این بویلر بعنوان بویلرهای صنعتی شناخته می شوند و دارای راندمان بالا و کیفیت بسیار مطلوب و سرعت پاسخ مناسب می باشند.
    این نوع بویلرها خود اتکاء (Botton Support)، دارای دو درام جداگانه ازنوع چرخش طبیعی می باشند و قابلیت تولید بخار با ظرفیت حداکثر450 تن در ساعت می باشند.
    مشعلهای این نوع بویلر در دیواره جلو بوده و به لحاظ آرایش سطوح حرارتی به گونه‌ای است که جریان دود بر روی سطوح بطور یکنواخت توزیع گردیده است.
    کیفیت بالای حاصله از استانداردهای مطلوب و ساختارها و کارآیی بالای آنها باعث استقبال مشتریان از این نوع بویلر می باشند.
     
    ظرفیت و شرایط طراحی
    تناژ بخار تولیدی : حداکثر 450 تن در ساعت
    حداکثر فشار کاری :kg/cm2g127
    حداکثردمای بخار:C 515
    سیستم تامین هوای احتراق : فن دمنده اجباری(Force Draft Fan)
    سوخت :گازی، مایع (تک ویا دو سوخته )
     
     
     
    ب) دیگهای بخار یکپارچه (AIC / I.H.I SC TYPE)
    شرکت صنایع آذرآب با عقد قرارداد انتقال فن آوری طراحی و ساخت با شرکتهای I.H.I ژاپن و F.W(Foster Wheeler) اسپانیا توانمندیهای لازم جهت کلیه مراحل ساخت و طراحی دیگهای بخار یکپارچه را فراهم آورده است. از جمله مزایا و مشخصات دیگهای صنعتی عبارتست از :
    بالا بودن سرعت پاسخ زمانی این بویلر به تغییرات بار
    بالا بودن قابلیت اطمینان
    این دیگها را می توان بطور یکپارچه در کارخانه تولید و پس از آن به سایت حمل نمود.
    شایان ذکر است در مواردی که محدودیتهای حمل بار جاده ای وجودداشته باشد می توان این نوع دیگهای بخاررا در قطعه بندیهای کوچکتر حمل نموده و عملیات نصب و برپایی را در سایت بانجام رساند. بخار تولیدی توسط این مدل دیگ می تواند فوق داغ ویا اشباع باشد و به نظر و درخواست مشتری بستگی دارد. این نوع دیگ بخار خود اتکاء (Botton Support)، دارای دو درام مجزای آب و بخار و سیستم گردشی طبیعی آب و بخار می باشد. همچنین با نوجه به آزمایشات و تجربیات فراوانی که در طراحی و ساخت این نوع دیگ وجوددارد امکان طراحی و ساخت پیشرفته آنها فراهم آمده است.
     
    ظرفیت و شرایط طراحی
    تناژ بخار تولیدی : تا 250 تن در ساعت
    حداکثر فشار بخار : kg/cm2g120
    حداکثر دمای بخار : C480
    سیستم تامین هوای احتراق : فن دمنده اجباری (Force Draft Fan)
    سوخت : مایع گازی (تک یا دو سوخته )
     
     
     
     
    ج) دیگهای بخار صنعتی - نیروگاهی(SN )
    شرکت صنایع آذرآب بویلرهای توع (SN) را تحت لیسانس شرکت I.H.I ژاپن طراحی می نماید. این بویلر هم مصرف صنعتی و هم نیروگاهی دارد و دارای راندمان بالا و حداقل افت حرارتی می باشد. با فشار و درجه حرارت بالا کارکرده و در ظرفیت های متوسط در صنایع بکارگرفته می شود و این نوع بویلر فقط از بالا به سازه فلزی خود متصل است (Top Support) و دارای یک درام بدون ری هیتر بوده و از نوع تشعشی و دارای سیستم چرخش آب طبیعی است.
     
    ظرفیت و شرایط طراحی
    تناژ بخار تولیدی : حداکثر T/H 680
    حداکثر فشار بخار : kg/cm2g150
    حداکثر دمای بخار : C549
    سیستم تامین هوای احتراق : فن دمنده اجباری (Force Draft Fan)
    سوخت :گاز، مایع (تک ویا دو سوخته )
     
     
    د) دیگهای بخار نیروگاهی نوع SR
    این نوع دیگ برای تولید بخار در نیروگاههای حرارتی کاربرد دارد . این دیگها با سیستم چرخش طبیعی ، بطور تک درام و دارای چندین مرحله گرمکن بخار(SUPER HEATER) بازگرمکن بخار(REHEATER) و اکونومایزر می باشند.
     
    ظرفیت و شرایط طراحی
    ظرفیت : t/h 390 تا حدود t/h 2000
    ماکزیمم فشار : تا حدود kg/cmg 180
    دمای بخار : تاحدود C 550
    سوخت : گاز طبیعی، مازوت

     

    - نیروگاههای آبی:
    امروزه استفاده از نیروگاههای آبی بهترین گزینه در بهبود محیط زیست وکاهش انواع آلودگیها می باشد وصنایع آذرآب مفتخر است که با بکارگیری این فن آوری نقش کاملاً قابل توجه وارزشمندی در حفظ محیط زیست دارا می باشد وبا اقدام به طراحی وتولید توربین های آبی پیشتاز در بکارگیری فن آوری مناسب واستفاده از انرژی ،کاهش گازهای آلاینده وبهبود محیط زیست برای کشور نیز می باشد .
    این شرکت پس از موفقیت در اخذ گواهینامه ISO9001 به دنبال استقرار استاندارد ISO 14000 بوده وبرنامه ریزیهای مناسب خویش را در این زمینه به مرحله اجرا گذاشته است.
    معاونت اجرایی نیروگاههای آبی شرکت صنایع آذرآب به عنوان پیشرو در ساخت تجهیزات سنگین نیروگاههای آبی در ایران تاکنون موفق به انعقاد قراردادهای متعددی درزمینه مهندسی و ساخت این تجهیزات با همکاری شرکتهای معتبر خارجی شده است .
    هم اکنون ساخت توربین های آبی با ظرفیت حداکثر MW250 از نوع فرانسیس و شیرهای پروانه ای مورد نیاز با همکاری شرکتهای HEC چین وVoith اتریش برای اولین بار در صنعت ابران در حال انجام مراحل پایانی پروژه ها می باشد.
     
     
    توربینهای آبی وفرایند آن :
    توربین آبی ماشینی است که انرژی پتانسیل آب را به انرژی مکانیکی (دورانی ) تبدیل میکند . این حرکت دورانی به محور ژنراتور منتقل شده واز طریق ژنراتور انرژی مکانیکی (حرکت دورانی محور ) به انرژی الکتریکی تبدیل میگردد.قسمت اصلی توربین شامل پره هایی است که بر روی محوری به صورت متقارن محکم شده وباآن دوران مینماید سیال به هنگام عبور از بین پره ها تبادل انرژی انجام داده وانرژی سیال به چرخ منتقل میشود .
     
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی , مقاله در مورد تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی , تحقیق درباره تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی , مقاله درباره تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله طراحی و ساخت تجهیزات نیروگاهی و پالایشگاهی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت