تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر

تعداد صفحات: 3 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20419
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت: ۰ تومان
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر

     

    مقدمه:
    هدف از ارائه این تحقیق ،دیاگرام سیم پیچی آرمیچررا ترسیم کنید و انواع سیم پیچی های آرمیچر را بشناسیم و رسم کنیم و مشخصات را سیم پیچی آرمیچر برداشت و سیم بندی کنیم.ماشین های جریان مستقیم DC از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند، قسمت ساکن شامل قطب ها و بدنه و قسمت گردان آرمیچر و مجموعه جاروبک ها و جاروبک نگهدارنده است.
    قسمت ساکن:
    شامل قطب های اصلی، تعداد قطب های اصلی معمولاً زوج است که توسط پیچ به بدنه وصل می شود و شامل هسته قطب و کفشک قطب و سیم پیچ تحریک. **هسته قطب ها شیاردار می باشند و هدف از این کار برای جهت تهویه و خنک کردن موتورمی باشد.**
    **کفشک قطب ها جهت شکل دادن به میدان مغناطیسی استفاده می شود و سیم پیچ تحریک،نقش تحریک در سیم پیچی ژنراتور و موتورDC بر عهده دارد.** **قطب کمکی از دو قسمت تشکیل شده است که شامل هسته و سیم پیچ و جنس هسته معمولاً از فولاد یکپارچه است و سیم پیچ ها از جنس مس و معمولاً دور کم و سطح مقطع زیادمی باشد.**
    بدنه:
    شامل قطب های اصلی وقطبهای کمکی ومجموعه جاروبک وجاروبک نگهدارنده روی بدنه محکم می شوند و به وسیلۀ بدنه ماشین روی پایه اش محکم می شود.
    متحرک(قسمت گردان):
    شامل هستۀ آرمیچر و سیم پیچی آرمیچر و کلکتور و محور و پروانه خنک کن.هستۀ آرمیچر شامل ورقه های فولادی به هم متصل می شوند و شیارها معمولاً به صورت محوری است و برای موتورهای AC به صورت مورب است.
    کلکتور یا یکسو کننده مکانیکی:
    تیغه های مسی که نسبت به بدنه و نسبت به هم عایق شده اند.انتهای کلاف با پرس کردن با همدیگر اتصال کوتاه می شود.
    محور:
    میلۀ فولادی که خاصیت مغناطیسی کم و استحکام مکانیکی آن در مقابل تنش ها و کشش های فراوان.
    پروانه خنک کن:
    که سبب تهویه و ازدیاد عمر مفید ماشین می باشد.
    جاروبک:
    روی بدنه نصب می شوند و برای قرار دادن صحیح جاروبک روی تیغه های کلکتور از جاروبک نگهدارنده استفاده می شود.جاروبک از جنس گرافیت و یا زغال می باشد و جریان از کلکتورمی گیرد و یا به آن می دهد.
    سوال:چرا شیارهای روتوردرماشین DC بصورت مورب نیست؟
    درماشین AC چون اصل فوران مغناطیسی درقطع خطوط میدان است،لذا شیارهای زا مورب می سازند تا خطوط میدان یکدیگررا قطع کنند وموتوربه حرکت درآید،ولی درماشینDC چون اصل فوران مغناطیسی دردفع خطوط میدان است.لذا شیارها را به صورت مورب نمی سازند،(افقی) می سازند تا قطب هاN-N،S-S همدیگررا دفع نمایند.
    تجدید سیم پیچی آرمیچر:
    هنگام عیب یابی یک موتور معیوب،اگر پس از آزمایش های مقدماتی مطمئن شدیم که موتور سوخته است.قدم بعدی مشخص کردن سوختگی در استاتور و یا روتور است. سوختگی در استاتور یا روتور را معمولاً از روی رنگ سیم ها می توان تشخیص داد.
    وقتی مطمئن شدیم آرمیچر سوخته است.باید به تعویض سیم پیچی اقدام کنیم.هنگام تعویض سیم پیچی هیچ یک از مشخصات سیم پیچی از جمله قطر سیم یا تعداد دور آن و یا گام ها به هیچ عنوان نباید تغییر کند.
    زیرا در خصوصیات ماشین تاثیر می گذارد.برای اینکه بتوانیم سیم پیچی را مانند حالت اول در آوریم،باید مشخصات کامل آن را به دقت یادداشت کنیم و سپس بعد از باز کردن و عایق کاری مجدد آرمیچر را با همان مشخصات اولیه سیم بندی می کنیم. ..................
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر , مقاله در مورد تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر , تحقیق درباره تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر , مقاله درباره تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سیم پیچی آرمیچر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت