تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems

تعداد صفحات: 68 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20451
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی برق
قیمت قدیم:۲۳,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems

    مقدمه

    (این بخش بعنوان مقدمه‎ای برای سایر بخش‎های این مقاله می‎باشد. در مقدمه عمومی، نیاز به شبکه انتقال نیرو بصورت خلاصه و نیز مرور اجمالی بعضی مفاهیم اصلی و اصطلاحاتی که این پایان نامه بر مبنای آن است مورد بحث قرار گرفته است. در بخش 2-1-خصوصیات و ویژگی‎های طرح نشان داده شده است، که مشخص کننده حوزه و وجود عینی این مقاله می‎باشد.) در بخش 3-1، استانداردها و قوانین مربوط به اتصالات کابل‎های برق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. بالاخره در بخش 4-1 ساختار و سازمان این مقاله بطور اخص مورد توجه قرار گرفته است.

    1-1-مقدمه عمومی

    در عصر کنونی تکنولوژی اطلاعات، به تولید داده و انتشار آن به یک میزان توجه می‌شود . به منظور رساندن اطلاعات به کاربران نهایی در حال حاضر تکنولوژی‎های عمومی برای این مهم شامل خطوط تلفن، شبکه‎های کامپیوتری ، فیبرهای و تکنولوژی‎های ماهواره‎ای و بی‎سیم، وجود دارد . با این وجود هر کدام از این تکنولوژی‎ها محدودیت‎هایی از نظر هزینه و نیز دسترسی برای حداکثر تعداد کاربران دارند.

    مزیت استفاده از خطوط انتقال برق بعنوان رسانه انتقال داده‎ها اینست که هر ساختمان یا منزل مسکونی قبلاً به کابل‎های برق مجهز شده است. خطوط انتقال برق حامل (PLC) سیستم‎های ارتباطی از سیم‎ های الکتریکی AC موجود بعنوان رسانه شبکه‎ای برای ایجاد نقاط دستیابی سریع شبکه‎ای مورد استفاده قرار می‎گیرند که تقریباً در هر جایی یک خروجی یا پریز AC وجود دارد. در اکثر موارد، برای ساختن یک شبکه خانگی استفاده از سیم‎کشی الکتریکی AC  موجود راحت‎تر از سیم‎کشی کردن مجدد است علاوه بر اینکه این روش بسیار ایمن و قابل اعتمادتر از سیستم‎های بی سیم رادیویی مثل 802.11b، نسبتاً‌ ارزانتر و مقرون به صرفه‎تر برای استفاده ادارات و منازل بسیار کوچک (SOHO) است ، این مورد بهترین راه حل برای مشکلات شبکه‌ای می‌باشد.

    سالهای زیادی، سیستم‎ها ساخته شده بودند برای ارتباط اطلاعاتی دیجیتال و آنالوگ عرض باند پائین بر مبنای خطوط انتقال برق با ولتاژ بالا و مقرون بصرفه‎تر. کابل‎های برق و خطوط انتقال نیرو برای انتقال الکتریسته در گذشته بکار می‎‏رفتند. با این وجود، با ضرورت تکنولوژیهای شبکه‎ای پیشرفته شامل دامنه برد وسیع، نیاز بسیار بیشتری . به خدمات با هزینه کم و کارایی بالا احساس می‌شد بطوری که اخیراً شرکت‎هایی بوجود آمدند که فقط توجه خود را بطور بسیار جدی به ارتباط از طریق خطوط انتقال نیرو به منظور ایجاد شبکه‎های اطلاعاتی معطوف نموده‎اند . اکنون توانایی خطوط انتقال نیرو نه تنها به عنوان یک رسانه قدرتمند در پخش سیگنالهای الکتریکی یا کنترلی بلکه به عنوان یک ابزار انتقال مربع و دو طرفه اطلاعات کشف شده است. از آنجایی که پیشرفت‌ها در زمینه شبکه‌های انتقال نیرو PLC نسبتاً جدید است و اطلاعات در این زمینه بصورت پراکنده وجود دارد و نیز کمبود یک منبع مرجع که راه‌حلهای موجود و روندهای تکنیکی درزمینه PLC را دارا باشد احساس می‌شد. این کمبود یک نقص اشتراکی است و این اطلاعات بصورت خلاصه شده پخش می‎شود و این خلاصه شدگی در تکنولوژی‎های کنونی موجود است و راه کارهای موجود و قابل دسترسی و روندها تکنیکی در ارتباط حامل نیرو نیز در اختیار قرار می‎گیرند.

    قبل از اینکه به عمق ریزکاریهای فنی برویم، با مقدمه مختصری در مورد توزیع برق الکتریکی مقاله را ادامه می‌دهیم. برای بحث و بررسی این مقاله ، شرایط حمل نیروی برق (PLC) در سیستم‎های ارتباطی یا مدار موجود نیروی برق (RPC) یا ارتباط پخش در خطوط ایتم‎های (DLC) به قسمت پایین ولتاژی شبکه توزیع نیروی الکتریکی ارجاع داده می‎شود. اساساً، این مورد در برگیرنده هر چیزی است که به بخش ثانوی ترانسفورماتور توزیعی متصل باشد یعنی ولتاژ رسانه (MV) با ولتاژ پایین (LV) ترانسفور ماتور، شامل شبکه ولتاژ پایین است که دربرگیرنده مجوز مشتری و مصرف کننده و تمامی بارهای متصل شده به آن می‎باشد. شکل 1 نشاندهنده یک شبکه توزیعی برق الکتریکی برای شهرهای اروپایی است.

    اگرچه مدار های توزیع برق در قسمتهای دیگر جهان ساختاری مشابه دارند اما اختلافهای خاصی با توجه به PRC دارند.

    سیستم 3 فاز، 400 وات بین فازها، بارها عمدتاً بین یک فاز و صفر مرتبطند (->240v).

    بارهای سنگین بین 2 فاز مرتبط می‎شوند. در ولتاژ PRC قدیمی فازها 240 ولت است در این مورد بارها بین دو فاز به یکدیگر مرتبطند/ فرکانس کاربردی 50Hz در یک محیط شهری عمدتاً 400 خانه به یک ترانسفورماتور توزیع ساده متصلند این خانه‌ها را می‌توان در دایره‌ای با شعاع متوسط 400 متر یافت.

    در آمریکا : سیستم 2 فاز، 220 ولت بین فازها؛ بارها عمدتاً‌ بین یک فاز و صفر مرتبطند (- 10v). بارهای سنگین بین دو فاز به هم مرتبطند.

    فرکانس عملیاتی: 60 هرتز

    -عمدتاً حدود –5 تا 20 منزل مسکونی به یک ترانسفورماتور توزیع ساده متصلند این خانه‎ها تقریباً در نزدیکی و مجاورت این ترانفسورماتور توزیع قرار دارند.

    در ژاپن

    -سیستم 2 فاز، 200 ولت بین فازها؛ بارها عمدتاً بین یک فاز و صفر به یکدیگر متصل می‎شوند (- 1 00V) بارهای سنگین بین فازها به هم متصل می‎شوند.

    -فرکانس کاربردی: 50 هرتز در قسمت شرقی (توکیو) 60 هرتز در بخش غربی

    موضوع بحث این پایان نامه بر پایه شیوه اروپایی مدارهای برق مقیم است.

    2-1-مشخصات پروژه

    این مقاله براساس خصوصیات و مشخصات ذیل که محدوده کار را مشخص می‌کند تشکیل  شده است.

    1-2-1-گزارش و معرفی

    پروژه بعنوان «سیستم‎های ارتباطی حامل خطوط نیروی برق (PLC) تعریف شده است و هدف پروژه ایجاد مطالعات تحقیقاتی به همراه گزارش و معرفی سیستم‎های ارتباطی حامل خطوط برق موجود می‎باشد، دسترسی سرویس‎ها (میزان اطلاعات انتقال یافته، کیفیت خدمات، امنیت، انتقالات صدا، تصویر و اطلاعات چند رسانه‌ای)، استانداردهای صنعتی، پروتکل‎ها و تکنولوژی‎ها (این مورد شامل بررسی 10x، OFDM، لان ورکس، سی ای بی یوس و پریزهای خانگی در میان بقیه موارد).

    2-2-1-مطالعه و بررسی بازار

    بررسی و مطالعه بازار شامل توصیف اجمالی وسایلی می‌باشد که در PLC بکار می‎رود و یک مرجع می‎تواند کارخانه‌هایی باشد که این وسایل را تولید می‌کنند. (شامل اینتلون، اکلون، سایمنز، ای بی بی و سایرین).

    3-2-1 مسوول آزمایشگاه

    پروژه همچنین شامل تنظیم یک مسوول در آزمایشگاه سیستم‎های ارتباطی الکتریکی (TS lab) در سازمان میکروالکترونیک و تکنولوژی اطلاعات، IMTT، انستیتوی رویال تکنولوژی، KTH و دانشگاه IT، کیتسا سوئد، می‎باشد. برای این منظور، یک برنامه از طرف بعضی تولیدکنندگان پیشنهاد می‌شود که می‌تواند خریداری شود و در بعضی موقعیتهای پیشنهادی برای نمایش هدف نصب شود که برای توضیح و شرح هدف اصلی بکار می‎روند.

    4-2-1-تجربیات آزمایشگاهی

    برنامه دیگر، طراحی چندین تمرین آزمایشگاهی است که دانشجویان با انجام آن می‎توانند نحوه عملکرد سیستم‎های ارتباطی PLC را دریابند. این برنامه دربرگیرنده کاربرد ماژول بکار رفته در آزمایشگاه به همراه توصیه یا نرم‌افزار تولیدکنندگان است .

    5-2-1-محدودیت‎ها

    مقاله توسط KTH منبع دیگری سرمایه‎گذاری نشده است. با این وجود برای نصب نمایشگر آزمایشی، مسوولیت سرمایه‎گذاری یا ناظر برنامه است همچنین تهیه این مقاله 800 ساعت یا 20 هفته به طول انجامیده است.

    3-1 قوانین و استانداردها

    کمبود استانداردهای مرکزی یکی از مهمترین عوامل گسترش شبکه‌های PLC بوده است. این بخش استانداردهای موجود و قوانین مربوط به PLC را به نمایش می‎گذارد. بحث این بخش مبتنی بر66] [ است.

    1-3-1- کمیته اروپایی برای استاندارد شده‎های الکتروتکنیکی (CENELEC)

    برای اروپائیان غربی (یعنی کشورهایی که ملل اروپایی را شکل می‌دهند. بعلاوه ایرلند، نروژ و نیوزلند) قوانین مبنی بر RPC در استانداردهای CENELEC توصیف شدند 50056EN که به شرح ذیل نامگذاری شده است: «سیگنال سازی با نصب الکتریکی ولتاژ پایین در برد فرکانس KHz تا KHz5/148.» دربخش 1 این صفحه معیارگیری وابسته به نیروی مغناطیسی برق تحت عنوان «ملزومات عمومی، باندهای فرکانس و توزیع‎های الکترو مگنتیک» نامگذاری شده‎اند. [1]، فرکانس‎های مجاز شناخته شده و ولتاژ خروجی برای ارتباطات RPC نشان داده شده‎اند. دامنه فرکانس مجاز برای بردهای ارتباطی بین 3 تا KHz5/148 و به 5 بخش زیر مجموعه‎ای تقسیم شده‎اند که در جدول 1 در زیر آمده است.

    حداکثر مجاز ولتاژ خروجی مبدل نیز در جدول [1] توضیح داده شده است:

    -برای فرکانس از 9-3 کیلوهرتز:

    فرستنده می‎بایست به یک مدار ولتاژ با مشخصات  متصل باشد . بطور کلی ولتاژ خروجی مبدل نمی‎بایست تجاوز کند .

    -برای باند فرکانسی از 95-9 کیلو هرتز:

     

    فرستنده می‎‏بایست به یک مدار مشابه با مشخصات  متصل باشد. حداکثر ولتاژهای متفاوت خروجی برای یک باند باریک مهیا است (یعنی عرض باندی dB-20a با کمتر از KHz5 عرض) و مبدل‎هایی با باندهای عریض (یعنی باند عرضی dB-20a L عرض بیشتر از
     KHz5):

    - سیگنال‎ هایی با باند باریک

    حداکثر مجاز ولتاژ زیاد در KHz9 برابر است با  که بطور تشریحی به میزان Kz95 در  کاهش می‎یابد.

    - سیگنال های باند عریض:

    حداکثر ولتاژ مجاز زیاد (peak) برابر است با

    بنابراین در هر HZ200 باند فرکانس عریض، ولتاژ خروجی مبدل حداکثر نمی‎بایست از  تجاوز کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems

    فهرست:

    -مقدمه

    1-1-مقدمه عمومی

    2-1-مشخصات پروژه

    3-1 قوانین و استانداردها

    4-1-سازماندهی این مقاله

    2-تکنیک‎های ارتباطی داده

    1-2-سیگنال‌های دیجیتالی باند پایه

    2-2-تکنیک‎های مدولاسیون سیگنالی

    3-2-انتقال دیجیتالی اطلاعات

    4-2-سیستم‌های طیف گسترده

    5-2-تکنیک‌های کاهش خط

    6-2-روش‌های دستیابی به رسانه

    7-2-نتیجه‌گیری

    3-شبکه سازی خانگی از طریق خطوط نیرو

    1-3-شبکه‌ سازی  خانگی و اتوماسیون

    3-2-چالشهای شبکه بندی خانگی

    3-3-تکنولوژی‌های شبکه بندی خانگی

    4-3-شبکه‌بندی خطوط نیرو

    5-3-کاربردهای نمونه شبکه‌بندی خانگی

    6-3-نتیجه‌گیری

    4-ارتباطات حامل خطوط برق (PLC)

    1-4-ارتباطات مداری نیروی برق مقیم

    2-4-خصوصیات نویز در مدار برق مقیم

    34تابع انتقال وامپدانس یک مدار برق مقیم :

    44 تضعیف سیگنال

    54 نرخ سیگنال به نویز SNR‌

    64‌ مضاعف سازی سیگنال به کانال

    74 تکنیک های دسترسی رسانه ای برای خطوط برق

    8 4 پروتکل های ارتباطی  با سطح پایین برای محیط  نیروی برق

    94 تکنیک های مدولاسیون برای کانال ارتباطی خطوط نیرو :‌

    10 4‌ نتیجه گیری

     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems , مقاله در مورد تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems , تحقیق درباره تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems , مقاله درباره تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله Power Line Carrier Comunication Systems
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت