تحقیق مقاله تجارت سیار

تعداد صفحات: فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل:
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مدیریت
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله تجارت سیار

     

    مقدمه:
    فناوری بی سیم (wireless) به دلیل قدرت ارتباطی و در دسترس قرار دادن اینترنت به صورت فراگیر، امروزه به یکی از مهمترین فناوریها تبدیل شده است .ظهور فناوری بی سیم جنبه های مختلف زندگی اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده است .مواردی نظیر مدیریت تجاری و اشتغال زایی، خرید و فروش و سیاست گذاری فروشندگی و ارتباطات شخصی .با رشد سرویس های عمومی فناوری بی سیم، تولیدکنندگان دستگاههای بی سیم، ویژگی ها و توانایی های بیشتری را به محصولا ت خود اضافه می کنند. امروزه دستگاههای PDA(personal digital assistants) به سادگی تلفن های همراه مورد استفاده قرار می گیرند.
    M-Business
    M-Businessیا تجارت سیار، همان تجارت الکترونیک از طریق فناوری بی سیم است و در واقع جدیدترین نوع تجارت الکترونیک محسوب می شود .گر چه این تجارت هنوز در مراحل آغازین خود بسر می برد ولی تا به حال رشد فزاینده ای داشته است .این تجارت باعث خواهد شد که کاربران به اطلا عات حساس تجاری و نیز توانمندی های ارتباطی در هر مکان و هر زمان، دست یابند.
    فناوریهای تشخیص موقعیت مکانی (GIS) امروزه به عنوان راهبرد توسعه فروش و مدیریت ارتباط مصرف کننده (CRM) و تجارت شرکت با مشتری (B2C) و شرکت با نماینده فروش (B2E) مورد استفاده قرار می گیرند .در صورت نزدیکی مصرف کننده به یکی از شعبات فروش کالا و خدمات، فروشنده قادر به گذاشتن پیغام برای مصرف کننده یا خریدار خواهد بود .کمک های اضطراری نیز از جمله کاربردهای فناوری بی سیم است.
    استاندارد E911 AC+ کمیسیون بازرگانی فدرال
    سازمان FTC Federa Trade Commission در سال 1996 این استاندارد را عرضه کرده و در سال 1999 آن را به تصویب رسانید .این استاندارد برای بالا بردن کارآیی سرویس فوریتهای پلیسی آمریکا (911) در بین تلفن های همراه وضع شد .علاوه بر آن، قابلیتهای اختصاصی برای استفاده افراد ناشنوا جهت دسترسی به سرویس 911 تلفن های همراه منظور شده بود .فاز اول E911 نیازمند آن بود که تمام شرکتهای ارائه دهنده خدمات بی سیم، یک شماره خودکار اطلاعاتی ANI Automatic Number Information برای خود در نظر بگیرند و امداد رسانهای اضطراری از این پیش شماره، برای تعیین موقعیت کاربران استفاده کنند .فاز دوم این طرح، استفاده تلفنهای همراه از یک شاخص تعیین موقعیت خودکار( ALI (Automatic Location Identification بود.
    فناوری|های تعیین موقعیت مکانی
    یکی از کاربردهای این گونه فناوریها، تعیین موقعیت مکانی مشتری نسبت به نزدیک|ترین مرکز فروش یا نمایندگی با توجه به مختصات مثلثاتی است که به این روش triangulation گفته می شود .موقعیت مشتری با محاسبه زاویه تلفن همراه مشتری، از حداقل دو نقطه ثابت دورتر به دست می آید .این اطلاعات به مرکز امداد و خدمات (content-provider ) به صورت کد مختصات (geocode) و یا مختصات طول و عرض جغرافیایی کاربرارسال می شود geocode .توسط دستورالعمل های گام به گام به صورت نقشه راهنما، برای مشتری فرستاده می شود .
    تجارت، تبلیغات و پیامهای بازرگانی بی سیم
    تجارت الکترونیک و تجارت به کمک تلفن همراه در کنار تجارت سنتی، یکی از موثرترین سیاست گذاری های تجاری محسوب می شود. اساس این تجارت برجذب مشتری های جدید و مراجعات بعدی آنها استوار است .به همین دلیل شرکت های ارائه کننده کالا و خدمات باید در کنار توسعه خدمات online خود، مراکز ارائه خدمات بی سیم را نیز توسعه دهند .تجارت بی سیم جزو انواع مدلهای Push یا Pull و یا ترکیب آنها طبقه بندی می شود. در استراتژی نوع Pull ، کاربر اطلاعات خاصی را برای مشاهده در PDA خود به طور همزمان درخواست کرده و در استراتژی نوع Pull ارائه دهنده کالا و خدمات، اطلاعات مورد نظر خود را درزمان مناسب برای کاربر ارسال می کند بدون درخواست مستقیم مشتری .تبلیغات موفق بی سیم نیازمند آن است که ارائه دهندگان کالا و خدمات و نیز شرکت های تبلیغاتی مشتری های خود را در زمان مناسب به مکان مناسب هدایت کنند.
    سرویس:SMS
    سرویس پیام کوتاه (shortmessage service)سرویسی است که درآن پیام|ها با طول حداکثر160 حرف ارسال میشوند. به دلیل محدودیتهای گرافیکی، پیامهای کوتاه باید جذاب، گیرا و موثر باشند .در این موارد کوپن های الکترونیکی (e-coupons) یکی از موثرترین ابزارهای جذب مشتری محسوب می شود.
    روش های پرداخت پول به صورت بی سیم
    یکی از دلایل موفقیت تجارت بی سیم، قابلیت پرداخت پول از طریق این فناوری است .پرداخت پول با ابزارهای بی سیم (M-Payment) ضرورتا بایستی امن و معتبر باشد .تنوع ابزارهای بی سیم و فقدان ارتباط متقابل در این نوع پرداخت ها و عدم توسعه شرکت های پرداخت بی سیم، در حال حاضر عمده ترین دلایل عدم توسعه تجارت بی سیم محسوب می شود.
    در همین راستا شرکتهای بزرگ و معتبر GMCIG و MeT برای وضع قوانین و استانداردها و بالا بردن قابلیت های ارتباطی ابزارهای بی سیم اعم از PDA و تلفن های همراه شدیدا مشغول فعالیت هستند .در حال حاضر micropayment یا پرداخت مبالغ کمتر از 10 دلار از طریق PDA و تلفن های همراه، در تجارت الکترونیک مرسوم شده است.
    این محدودیتها باعث شده است که بانکها به سمت ( MVNO (Mobile Virtual Network Operatorsتغییر گرایش بدهند .
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله تجارت سیار

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله تجارت سیار, مقاله در مورد تحقیق مقاله تجارت سیار, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تجارت سیار, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله تجارت سیار, تحقیق درباره تحقیق مقاله تجارت سیار, مقاله درباره تحقیق مقاله تجارت سیار, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تجارت سیار, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله تجارت سیار ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله تجارت سیار
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت