تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20491
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی الکترونیک
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD

    روی صفحه LCD ها با ماده ای مات پوشیده شده است که نور کمتری را نسبت به CRT ها منعکس می کند . یعنی شما بازتاب کمتری خواهید داشت و می توانید تصویر را بهتر ببینید ، خصوصاً وقتی بازتاب نور خورشید روی دیوار پشت مانیتور و یا حتی خود مانیتور می افتد.

     

     

    این مقاله ما به شما توضیح خواهیم داد که درباره یک مانیتور LCD باید چه نکاتی را در نظر بگیرید تا انتخاب صحیحی داشته و خریدی را که مطابق نیازتان نیست انجام ندهید . نکاتی که توضیح خواهیم داد به شرح زیر است :
    • مزایای داشتن یک صفحه نمایش LCD .
    • نکاتی که به هنگام خرید یک صفحه نمایش LCD باید در نظر داشت .
    • توضیح درباره خصوصیات و ویژگی های ظاهر ی یک صفحه نمایش LCD .
    • معایب و مشکلاتی که ممکن است با آن ها مواجه شوید .
    • راهنمایی های لازم در مورد مشخصات بعضی LCD ها که به هنگام خرید باید در نظر بگیرید .
    ● مزایای داشتن یک صفحه نمایش LCD .
    اولا نگران سرمایه گذاری برای خرید چنین کالایی نباشید . LCD ها آینده صفحه نمایش کامپیوتر ها هستند . در سال ۲۰۰۳ شاهد رشد سریع بازار LCD ها پیشرفت تکنولوژی و پایین آمدن قیمت آن ها بودیم . اگر این مساله را با بازار مانیتورهای CRT ( مانیتورهای اشعه کاتدی که قبل از آمدن LCD ها متداول بود ) مقایسه کنید ، خواهید دید که تکنولوژی آن ها در طی این چند سال اخیر پیشرفت چندانی نداشته است و حتی در سال ۲۰۰۳ ، قیمت مانیتورهای CRT کاهش قابل ملاحظه ای نداشت .
    مهمترین مزایای داشتن یک LCD به شرح زیر است :
    • تصویری شفاف تر ، با میزان ناهمگویی خیلی کمتر و گرافیک بسیار بالا .
    • برای چشمها خیلی بهتر است زیرا مانیتورهای LCD بر عکس CRT ها اشعه زیادی تولید نمی کنند .
    • نداشتن لرزش تصویر که دلیل اصلی سردرد کاربران کامپیوتر است .
    • از نظر اندازه ، مانیتورهای LCD نسبت به CRT ها کوچکتر و فضای کمتری را اشغال می کنند .
    • از نظر قیمت ، با وجود اینکه LCD ها گرانتر هستند اما برق کمتری را نسبت به CRT ها مصرف می کنند که این مساله در دراز مدت باعث صرفه جویی هزینه برق می شود . خصوصاً اگر مانیتور شما معمولاً روشن است همچنین مصرف کمتری انرژی به نفع محیط زیست است .
    • روی صفحه LCD ها با ماده ای مات پوشیده شده است که نور کمتری را نسبت به CRT ها منعکس می کند . یعنی شما بازتاب کمتری خواهید داشت و می توانید تصویر را بهتر ببینید ، خصوصاً وقتی بازتاب نور خورشید روی دیوار پشت مانیتور و یا حتی خود مانیتور می افتد .
    • در سال ۲۰۰۳ ( در استرالیا ) بازار فروش مانیتور های LCD ۵/۵۱ درصد و صفحه نمایش های CRT ۵/۴۸ درصد بود . انتظار می رود که این دو رقم تا پایان سال ۲۰۰۴ فاصله بیشتری از هم پیدا کند . همانطوری که می بینید داشتن یک مانیتور LCD مزایای بهتری دارد و با توجه به پیشرفت سریع علم ، قیمت و تکنولوژی LCD ها در حد متوسط است . پس هم اکنون بهترین زمانی است که به جای جعبه تولید اشعه که بعنوان مانیتور دارید یک LCD جدید به خانه بیاورید .
    ● نکاتی که به هنگام خرید یک صفحه نمایش LCD باید در نظر داشت .
    بهنگام خرید یک صفحه نمایش LCD باید نکات زیر را مد نظر داشته باشید :
    ۱ نیازتان را مشخص کنید که به راحتی بدانید به دنبال چه هستید .
    ۲ تحقیق کنید . چندین مقاله و راهنمای خرید مثل این نمونه بخوانید .
    ۳ بدانید که چه چیزی می خرید . به یک فروشگاه بروید و LCD های آنجا را ببینید . خصوصیات هر یک را چک کرده و آن ها را با هم مقایسه کنید . اجازه ندهید فروشندگان به شما کمک کنند زیرا فعلاً شما قصد خرید ندارید و برای نگاه کردن آمده اید . مگر اینکه بدانید آن ها درباره گفته هایشان مدرکی دارند .
    ۴ قیمت ها را در فروشگاه ها و روی سایت اینترنتی با هم مقایسه کنید ، مطمئن شوید که عامل گارانتی را هم جزء قیمت محاسبه کرده اید زیرا این نکته خود به اندازه خصوصیات صفحه LCD مهم است .
    ۵ وقتی با در نظر گرفتن موارد بالا به تعداد انگشت شماری مانیتور که مطابق نیازتان است رسیدید ، نوبت به خواندن بروشورهایی در مورد همان انتخابهاست .
    به این ترتیب می توانید ایده کلی نسبت به مانیتوری که قصد خرید آن را دارید ، داشته باشید .
    ۶ وقتی به اندازه کافی مطمئن شدید ، به فروشگاه بروید و خرید خود را انجام دهید . با وجود اینکه قیمتهای آن لاین ( روی سایت اینترنتی کالایی که قصد خرید دارید ) بسیار مناسب است ، اما دقت کنید که اگر مشکلی برای مانیتور شما پیش بیاید ، برگرداندن آن به یک فروشنده آن لاین بسیار سخت است . خرید از یک فروشگاه نزدیک محل خودتان در برگرداندن مانیتور مساله دار ، باعث کم شدن دردسر و صرفه جویی در هزینه پست و ارسال مانیتور به محل دیگر است .
    ● پیکسل مرده ( Dead Pixel ) .
    فرض کنید صفحه نمایش TFT جدید خود را باز کرده و آن را روشن می کنید و یک نقطه سبز ۲۵ میلیمتری روی صفحه می بینید . از آن جایی که تازه پول خرج کرده و یک صفحه نمایش مارک دار جدید خریده اید ، فوراً با خود فکر می کنید حتما جنس نامرغوبی خریده ام ، آن را برده و عوض خواهم کرد . مهم نیست .
    آنوقت با فروشنده تماس می گیرید و تازه متوجه می شوید که باید ۳ پیکسل مرده دیگر نیز داشته باشید تا بتوانید مانیتورتان را عوض کنید . کاملاً بی انصافی است در حالیکه شما پول خوبی برای یک مانیتور جدید پرداخت کرده اید . حتی بدتر از آن ، مانیتور شما ممکن است تا زمانی که ۳ پیکسل مرده دیگر پیدا کند ، از گارانتی خارج شده باشد . متأسفانه این مشکل برای اکثر خریدارانی که از سیاست پیکسل اطلاعی ندارند اتفاق می افتد . به دنبال تولید کنندگانی که کمترین آمار سیاست پیکسل مرده را دارند بگردید . بعضی از آن ها در حال کاهش تعداد پیکسل مرده روی صفحه نمایش خود تا میزان صفر هستند . شما باید حداقل دنبال مارکی باشید که گارانتی ۳۰ روزه برای تعداد صفر پیکسل مرده داشته باشد ، به این ترتیب حداقل اطمینان دارید که مانیتور خریداری شده ، بدون عیب و نقص است . برای اطلاعات بیشتر درباره پیکسل مرده به بخش معایب داخلی مراجعه کنید .
    ● میزان وضوح تصویر یا کنتراست ( Contrast ) .
    این میزان در حقیقت معرف قدرت مانیتور شما در نمایش نقاط مختلف رنگی و سایه های سایه و سفید است . برای مثال ، یک TFT با میزان کنتراست ( ۳۰۰:۱ ) ، تصویر مات تری را نسبت به یک TFT به میزان کنتراست ( ۵۰۰:۱ ) ، نمایش می دهد .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD, مقاله در مورد تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD, تحقیق درباره تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD, مقاله درباره تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله راهنمای خرید LCD
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت