تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20497
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی

    شاید تا کتون در مورد کامپیو تر های کیفی مطالبی را مطالعه یا شنیده باشید . در کل کامپیوترهای امروزی در مدل کیفی به همان اندازه کامپیوترهای رومیزی دارای قدرت محاسباتی هستند . بی آنکه به اندازه آنها فضا اشغال کنند . می توانید یک کامپیوتر کیفی را با خود به مسافرت ببرید و به امور محاسباتی خود بپردازید و یا در منزل یا در محل کار آن را همراه داشته باشید . در اینجا به این نکته می پردازیم که این کامپیوترهای قابل حمل چطور می توانند مانند کامپیوترهای بزرگتر اما در اندازه های کوچکتر کارهای محاسباتی انجام دهند .

    تاریخچه ای کوتاه

    آلن کی از مرکز تحقیقاتی شرکت زیراکس در دهه 70 میلادی ایده یک کامپیوتر قابل حمل را مطرح کرد کی کامپیوتر را به اندازه یک دفتر یادداشت قابل حمل تصور کرد و آن را Dynabook  نامید . اولین کامپیوتر کیفی در سال 1979 به دست ویلیام ماگوریچ در شرکت Gridsystems  طراحی و ساخته شد این نمونه دارای حافظه ای معادل  340 کیلو بایت بود .

    در سال 1983 شرکت گاویلان کامپیوتر کامپیوتری با این مشخصات عرضه کرد :

    1. 64 کیلو بایت حافظه RAM   2. سیستم عامل انحصاری گاویلان   3. ریزپردازنده 8088  4. ماوس  5. چاپگر قابل تحمل    6. وزن آن با چاپگر معادل 4/6 کیلوگرم بود .

    سال 1984 شرکت ا پل کامپیوتر مدل خود را بنام  Applellc   عرضه کرد . اما یک کامپیوتر کیفی واقعی بحساب نمی آمد . وزن آن معادل 5 کیلو گرم بود و 128 کیلو بایت حافظه داشت .

    بعدا در سال 1986 شرکت آی بی ام محصول جدید خود را با نام PC convertible   عرضه کرد این محصول بر خلاف محصول شرکت اپل یک کامپیوتر کیفی واقعی بود . وزن معادل 4/5 کیلوگرم بود و 256 کیلو بایت حافظه داشت و به قیمت 3500 دلار فروخته می شد . مدتی بعد شرکت توشیبا موفقیتهایی در این زمینه به دست آورد .

    آناتومی یک کامپیوتر

    کامپیوترهای کیفی مثل همه کامپیوترهای دیگر دارای یک مغز مرکزی بنام ریز پردازنده هستند که تمام کارهای عملیاتی کامپیوتر را انجام می دهد بطور کلی ریز پردازنده : 1. دارای مجموعه ای دستور العملهای درونی است که در حافظه ذخیره شده اند  2. می تواند دستورالعملها یا داده هایی را از شما از طریق یک صفحه کلید همراه با سایر تجهیزات دریافت کند ( مثل ماوس  touchpad )

    3. می تواند داده ها را از طریق چندین دستگاه ذخیره سازی داده ها دریافت و ذخیره نماید

    4. می تواند داده ها را روی مانیتور نشان دهد .

    5. می تواند داده ها را از طریق پورتهای ورودی و خروجی به چاپگر ، مودم ، شبکه و شبکه های بی سیم بفرستد

    6. برق آن از منبع  AC یا باتری تامین می شود .

    وجوه شباهت با کامپیوترهای رومیزی

    در بسیاری جهات کامپیوترهای کیفی شبیه کامپیوترهای رومیزی هستند از جمله :

    1. ریزپردازنده           2. سیستم عامل        3. حافظه         4. دیسک درایوها         

     5. پورتهای ورودی و خروجی       6. کارتهای صدا و بلندگوها

    ریزپردازنده ها :

    کامپیوترهای کیفی مثل کامپیوترهای رومیزی استاندارد از ریزپردازنده نیرو می گیرند . ریزپردازنده مغز کامپیوتر بحساب می آید . ریزپردازنده های کیفی اغلب با ولتاژ کمتری کار می کنند و دارای حالتهای کم سرعت وSleep متعددی می باشند تا باعث افزایش طول عمرباتری گردند . ریزپردازنده های عمومی برای کامپیوترهای کیفی عبارتنداز : 1. خانواده Power pc از شرکت موتورولا که در کامپیوترهای اپل مکینتاش مورد استفاده قرار می گیرند  2. خانواده پنتیوم و Celeron از شرکت اینتل ( مورد استفاده در پی سی ها ) 3. خانواده  K7. K6. K5 از شرکت AMD

    سیستم عامل :

    سیستم عامل مجموعه ای از دستور العملهایی از پیش برنامه ریزی شده است که به ریزپردازنده می گوید چه کار باید بکندسیستم عامل در کامپیوترهای کیفی عبارتند از ویندوز 98 ، 2000 ، NT از شرکت میکروسافت . سیستم عامل Mac ( بسته به نوع کامپیوتر ) ولینوکس ( برای اکثر کاربران حالت عمومی ندارد )

    کامپیوترهای کیفی هم حافظه RAM دارند و هم ROM  . تراشه ROM در کامپیوترهای کیفی درست مثل کامپیوترهای رومیزی دارای Bols است . زمانی که کامپیوترروشن است RAM  اقدام به ذخیره کردن فایلهای داده و نرم افزارهای کامپیوتری می کند . RAM  در کامپیوترهای کیفی از آن جهت متفاوت است که از فاکتور دیگری سود می برد یعنی اندازه و شکل مدولهایی که RAM  را هدایت می کند . اکثر کامپیوترها باید حداقل 64 کیلو بایت حافظه RAM  داشته باشند تا برای اجرای سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی حافظه کافی داشته باشند .

    بعضی از کامپیوترها به ما امکان می دهند تا حافظه سیستم خود را افزایش دهیم .

    دیسک درایوها :

    کامپیوترهای کیفی مثل کامپیوترهای رومیزی دارای دستگاههای مختلف ذخیره سازی بصورت دیسک درایو هستند . تمام این نوع کامپیوترها یک دیسک درایو اینترنال دارند که معمولا 6 تا 20 گیگا بایت ظرفیت دارند . این نوع دیسک درایو می تواند سیستم عامل ، برنامه های کامپیوتری و فایلهای داده را در خود ذخیره کند . اکثر کامپیوترهای کیفی علاوه بر هارد درایو دارای نوعی سیستم ذخیره سازی قابل حمل می باشند مثل ( فلاپی دیسکها ، دیسکهای زیپ ، سی دی و دی وی دی )

    پورت های ورودی و خروجی :

    کامپیوترها اطلاعات را از طریق انواع پورتهای ورودی و خروجی ارسال و دریافت می کنند که می تواند شامل پورتهای موازی ، پورتهای سری و پورتهای USB باشد .  حداقل یک پورت چاپگر داشته باشیم که معمولا یک پورت موازی است و داشتن یک یا دو پورت UBS نیز مهم است .

    یک یا دو PC  Slot به افزایش طول عمر کامپیوتر کیفی کمک می کند .

    بلندگوها و کارت صدا :

    بسیاری از کامپیوترهای کیفی مجهز به کارت صوتی و بلندگو هستند و می توانند از روی CD اقدام به پخش موسیقی نمایند.اما کیفیت بلندگوهای جاسازی شده در اکثر کامپیوترهای کیفی با بلندگوهای  رومیزی قابل مقایسه نیست . زیرا در کامپیوترهای کیفی یکی از محدودیتهای اصلی همان بحث فضای کافی است .

    تفاوت با کامپیوترهای رومیزی

    کامپیوتر های کیفی در این موارد متفاوت از کامپیوترهای رومیزی هستند :

    1. منبع تغذیه    2. صفحه نمایش     3. دستگاههای ورودی      4. اتصالات نوع  docking

    منبع تغذیه :

    این نوع کامپیوترها را می توان به پریز روی دیوار وصل کرد یا از طریق آداپتور  AC  از منابع برق اقدام به دریافت برق AC کرد . اما آنچه باعث منحصر به فرد شدن کامپیوترهای کیفی می شود این است که آنها قابل حمل هستند بنابراین می توانند از باتری هم برق بگیرند همه کامپیوترهای کیفی از انواع باتریهای شارژ شدنی استفاده می کنند . عمر باتری بسته به نوع باتری قابل شارژ متغیر است ( باتریهای لیتیوم معمولا طول عمر بیشتری دارند )

    صفحه نمایشها :

    همه کامپیوترهای کیفی دارای نوعی از صفحه نمایشهای LCD هستند این صفحه نمایشها می توانند :

    1. 12 تا 15 اینچ باشند     2. سیاه و سفید ( 16 درجه خاکستری ) یا رنگی (65536    رنگ ) باشند   

    3. ماتریس فعال یا منفعل باشند    4. به صورت انعکاسی یا با نوردهی از پشت هستند .

    دستگاههای ورودی :

    برای یک کامپیوتر رومیزی معمولا از یک صفحه کلید و ماوس برای وارد کردن داده ها استفاده می کنیم . اما چون استفاده از ماوس فضای زیادی اشغال می کند دستگاههای دیگری در این نوع کامپیوتر ها ساخته شده اند تا جای ماوس را بگیرند . این نوع کامپیوترها با یکی از این تجهیزات همراهند 

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

تحقیق در مورد تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی , مقاله در مورد تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی , تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی , مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی , تحقیق درباره تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی , مقاله درباره تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی , تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی , مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله دنیای کامپیوتر های کیفی
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت