تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر

تعداد صفحات: 6 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 20501
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۷,۰۰۰ تومان
قیمت: ۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر

    سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر

    بسیاری در مورد سوار کردن کامپیوتر و یا خرید یک کامپیوتر آماده سر دوراهی قرار دارند.آنها می‌دانند که اگر خودشان سیستم را سوار کنند از مزایای بسیاری برخوردار خواهند شد، اما اگر این عمل با شکست مواجه شود، تمام هزینه و تلاشی که برای مونتا‌ژ کامپیوتر صرف کرده‌اند به هدر می‌رود.

     

    بسیاری در مورد سوار کردن کامپیوتر و یا خرید یک کامپیوتر آماده سر دوراهی قرار دارند.آنها می‌دانند که اگر خودشان سیستم را سوار کنند از مزایای بسیاری برخوردار خواهند شد، اما اگر این عمل با شکست مواجه شود، تمام هزینه و تلاشی که برای مونتا‌ژ کامپیوتر صرف کرده‌اند به هدر می‌رود.سوار کردن سیستم، همچون هر مقوله دیگری که در دنیای کامپیوتر مطرح است به عواملی بستگی دارد که اگر این عوامل رعایت گردد و درست و به موقع به کار برده شود، می‌توان به نتایج مطلوبی چون درست کردن یک سیستم دلخواه، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و آشنایی بیشتر با فناوری‌های کامپیوتری دست پیدا کرد.اما چه مواردی می‌توانند مونتا‌ژ یا سوار کردن یک سیستم را موفق سازند؟
    ●ابزار و مهارت‌‌های مورد نیاز
    اولین چیزی که هنگام سوار کردن سیستم باید مدنظر قرار داد این است که آیا شما از مهارت لازم برای این کار برخوردار هستید یا خیر؟ در حقیقت مهارت، حرف اول را می‌زند. پس از آن که از داشتن مهارت کافی برای سرهم کردن سیستم مطمئن شدید دیگر نباید نگران تهیه ابزار باشید، چون برای سرهم کردن سیستم جز تعدادی ابزار اولیه و ساده به ابزار دیگری نیاز نیست.برای مثال شما به ابزاری مانند لحیم، ولت‌سنج و... نیاز ندارید، چون قرار نیست که برد مدار یا مادربرد سرهم کنید بلکه یک سری مدار و قطعات آماده را باید به هم وصل کرده و کامپیوتر دلخواهتان را به وجود آورید.برای سر هم کردن سیستم به ابزار ساده‌ای مانند پیچ‌گوشتی دو سو و چهارسو، انبردست و دم‌باریک احتیاج دارید.مچ‌بند ضد الکتریسیته ساکن هم می‌تواند در لیست ابزاری که برای سر هم کردن سیستم تهیه می‌کنید قرار گیرد.البته می‌توان از این مچ‌بند استفاده نکرد، اما در آن صورت باید حواستان دائما به تخلیه الکتریسیته ساکن موجود در بدنتان باشد.مچ‌بندهای ضدالکتریسیته ساکن قیمت زیادی ندارند، اما مقدار کمی الکتریسیته ساکن می‌تواند موجب سوختن مادربرد و cpu شما (که از گران‌ترین اجزای موجود در کامپیوتر هستند.) شود.به همین دلیل نیز باید قبل از دست زدن به هر کدام از قطعات داخل کامپیوتر، الکتریسیته خود را تخلیه کنید. یکی از مسائل دیگری که هنگام سرهم کردن یک سیستم باید به آن توجه کنید مطالعه دقیق دفترچه همراه هر قطعه و دنبال کردن دستورالعمل‌های ذکر شده در آن است.امروزه مستندات دقیق و کاملی همراه هر قطعه ارائه می‌شود به گونه‌ای که کاربر مبتدی می‌تواند با تکیه بر دستورالعمل‌‌های موجود در آنها از کمک افراد دیگر بی‌نیاز باشد.
    ●قطعات مورد نیاز
    هر کامپیوتر یک <سیستم> به حساب می‌آید. همانطور که می‌دانید هر سیستم مجموعه‌ای از قطعات مختلف است که با هم کار می‌کنند تا وظایف خواسته شده از آن سیستم کامپیوتری خصوصا برای یک کاربر بستری پیچیده به نظر می‌رسد، اما در واقع چنین نیست. قطعاتی که برای سر هم کردن یک کامپیوتر نیاز دارید، عبارتند از: مادربرد، CPU ، RAM ، درایور هارد، درایو CD-RAM ، کارت تصویر و کارت صدا <البته برخی از کاربران از کارت تصویر و کارت صدای onboard استفاده می‌کنند و چنین کاربرانی نیاز به کارت صدا و یا کارت تصویر جداگانه ندارند>، یک یا دو فن (به غیر از فنی که همراه cpu است)، مانیتور، صفحه کلید، ماوس، درایو فلاپی و تعدادی کابل.به این ترتیب بین ۱۰ تا ۱۲ قطعه برای سر هم کردن یک کامپیوتر کافی است و تنها چیزی که شما نیاز دارید آشنایی با نحوه اتصال این قطعات به یکدیگر است. دانستن الکترونیک درون هر قطعه به دردتان نمی‌خورد، چون قرار نیست که شما آن قطعه را بسازید.
    ●نگران چه چیزی باشیم؟
    پس از کسب مهارت، تهیه قطعات و لوازم موردنیاز، آیا باز هم جایی برای نگرانی وجود دارد؟بسیاری از کاربران دوست دارند بدانند سوار کردن یک سیستم چه مزایایی برایشان دارد، آنها بیشتر نگران این موضوع هستند که آیا فواید حاصل از سوار کردن سیستم به زحمتی که برای آن کشیده می‌شود می‌ارزد یا خیر. در پاسخ به چنین کاربرانی باید ابتدا از آنها پرسید که هدفشان از سر هم کردن سیستم چیست؟ازجمله اهدافی که اکثر کاربران به آنها اشاره می‌کنند می‌توان از صرفه‌جویی در هزینه، کسب تجربه در زمینه مونتا‌ژ سیستم، ایجاد سیستمی برای انجام اهداف خاص و آگاهی از آنچه که واقعا در درون کامپیوتر وجود دارد نام برد. هر یک از این اهداف به جای خود قابل تامل است و می‌تواند هدف مهمی برای کاربر به حساب آید. کاربری که دارای وقت و مهارت کافی است می‌تواند با درست کردن سیستم دلخواه خود از تمام اهداف بالا یکجا بهره‌مند شود.او می‌داند که چگونه سیستم خود را ارتقا دهد و اگر قطعه‌ای خراب شد، جای آن کجاست و چگونه آن را تعمیر کند.در میان اهدافی که در بالا برای مونتا‌ژ سیستم ذکر شد، صرفه‌جویی در هزینه‌ها از کم اهمیت‌ترین آنها است. چون امروزه فروشگاه‌های کامپیوتری بسیاری وجود دارند که با گرفتن مبلغ اندکی (۱۰ تا ۱۵هزار تومان) کار مونتا‌ژ کردن قطعات را برای کاربر انجام می‌دهند.به این ترتیب با وجود چنین شرایطی نمی‌توان بر هدف مذکور تاکید کرد. اما اهداف دیگری چون ایجاد یک سیستم دلخواه برای آن که بتواند اهداف خاصی را انجام دهد و آگاهی از آنچه که در درون کامپیوتر وجود دارد ازجمله اهداف بسیار مهم در کار مونتا‌ژ به حساب می‌آیند.وقتی برای اولین بار عمل مونتا‌ژ را انجام می‌دهید در حین این کار اطلاعات و دانش بسیاری کسب می‌کنید. شما ناچار هستید که با هر قطعه، عملکردها و خصوصیاتش آشنا شوید. همچنین سیستم مونتا‌ژ شده می‌تواند دقیقا نیازی را برآورده کند که به دنبالش هستید.برای مثال اگر شما کارهای گرافیکی سطح بالا انجام می‌دهید، سیستمی که می‌بندید با سیستمی که برای انجام عملیات‌های ریاضی پیچیده مونتا‌ژ می‌شود تفاوت خواهد داشت.
  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

تحقیق در مورد تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر, مقاله در مورد تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر, تحقیق دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر, مقاله دانشجویی در مورد تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر, تحقیق درباره تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر, مقاله درباره تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر, تحقیقات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر, مقالات دانش آموزی در مورد تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر ، موضوع انشا در مورد تحقیق مقاله سوار کردن تا سوار شدن بر کامپیوتر
ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت